Üzlet

Globális márka lett a Das WeltAuto

Hámor Iván
Új tulajdonosi háttérrel, megújult arculattal és Das WeltAuto néven várja ügyfeleit szeptembertől a Volkswagen AG hazai vezérképviseletének, a Porsche Hungariának használt autókkal foglalkozó üzletága. Az egyetlen országos márkakereskedői hálózattal rendelkező, használt autókat értékesítő cég immáron 13 éve szolgálja ki hazánkban ügyfeleit, amely a korábbiakhoz hasonló módon továbbra is a garanciális, s egyéb ügyfélbarát szolgáltatásaival nyújt teljes körű biztonságot a gépkocsi vásárláshoz.
A Porsche Holding az 1990-es évek elején, Ausztriában hozta létre használt autó üzletágát Weltauto néven. A cégvezetés elsődleges célja e terület felépítésével az újautó értékesítés támogatása volt, mert ezáltal lehetőségük nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat - a piacon egyedülálló módon - garanciával, s egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. Az alapítás után szűk 10 évvel, 2000-ben a Porsche Hungaria szárnyai alatt Magyarországon is megjelent a Weltauto, amely akkor a vállalat hetedik márkájaként kezdte meg tevékenységét. Első lépésként a megfelelő partnerek kiválasztása jelentette a feladatot, s utána a hazai garanciális feltételek megteremtését vették célba a cégvezetők. Már a kezdetekkor alapfeltételnek számított, hogy a kínálatban kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, kifogástalanul szervizelt és kitűnő műszaki állapotú autók szerepelhetnek.

A Weltauto hazai sikertörténete rövid időn belül kézzelfogható volt: míg az első évben mindössze 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, addig 2007-ben a fokozatos növekedés következtében már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt. Ezután csökkenni kezdett e szám, s az utóbbi időszakban 40 körül stabilizálódott. Hasonló ívet írt le az értékesítési mutató is: a hálózat a legtöbb üzletkötését 2007-ben 11 345 autóval realizálta, míg azóta évente 6500 körül alakul az éves darabszám. Így a teljes volumen már megközelítette a 70 000 értékesítést.

Az elmúlt 13 évben jelentős használt autó piaci tapasztalatokra tett szert a márka, s a jól tervezett, racionális, kiszámítható tevékenységnek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően kisebb megingások nélkül az egyetlen országos hálózattal rendelkező szereplője maradt a Weltauto a hazai piacnak. A siker nem volt egyedülálló, a Porsche Holding más országaiban is jelentős piaci részesedést ért el a márka. A 2012-es év végére azonban fordulópontjához érkezett a Weltauto élete. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. Az előzetes ütemezésnek megfelelően az ősz beköszöntével az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve, Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használtautókat.
Ennek köszönhetően több ütemben a magyarországi hálózat is teljesen átalakult, s már itthon is az új arculat várja a szalonba betérőket. A szolgáltatásokban azonban nem lesz változás, továbbra is a jó minőségű, garanciális értékesítés lesz a hangsúlyos a márkakereskedéseknél. "A Volkswagen Csoport vezetősége által támasztott feltételek a korábbiaknál jóval szigorúbbak voltak, melyek a telephely kialakítástól kezdve, a számítástechnikai rendszeren át az autókészlet méretéig és minőségéig mindenre kitértek. Az átállás előtt a hazai márkakereskedések hosszas auditáláson mentek keresztül, s a partnerség feltétele az volt, hogy az összes minőségi elvárást teljesítsék. Örömmel vettük tudomásul, hogy a hálózatunk nagy százaléka meg tudott felelni az auditon, s minimális lemorzsolódás mellett új partnerek is megjelentek a palettán - így 38 telephellyel tartani tudtuk a korábbi kereskedői számot" - számolt be az átállás tapasztalatairól Horváth Zoltán, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Globális márka lett a Das WeltAuto
A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy az átállástól függetlenül, a jelenlegi piaci lehetőségek mellett nem számít áttörő változásra a cég értékesítéseit tekintve. A hálózat várhatóan tartani fogja a 6 000 darabos éves értékesítési szintjét, mivel a használt autó piac iránt a várakozásoknak megfelelően továbbra is növekvő az érdeklődés. A Datahouse adatai alapján a 2013-as évből eltelt nyolc hónap alatt 10,7 százalékkal több tulajdonosváltás történt a tavalyi évhez viszonyítva: 2013-ban 290.802 használt autó talált új gazdára, míg 2012-ben 262 616. Az idén mutatkozó vásárlói kedv a két évvel ezelőttit is felülmúlja, s a 2010-es mélypont óta stabil növekedést mutat e terület. Változatlanul jelentős számú autó érkezik hazánkba a külföldi piacokról, januártól augusztus végéig 40 000-nél több autót regisztráltak az okmányirodákban, ami azért számít jelentős mennyiségnek, mert tavaly tizenkét hónap alatt 53.533 gépkocsit hoztak be országunkba. Így várhatóan az idei eredmény jócskán meghaladja majd a 2012-es statisztikát. Az autó importtal kapcsolatosan megjegyezhető még, hogy továbbra is az idős autók érkeznek leginkább hozzánk: tavaly 10,6 év volt a kocsik átlagéletkora, idén pedig már 10,8.

Az eladási statisztikák azt mutatják, hogy az első nyolc hónap során a hazai piaci igényeknek köszönhetően az alsó-középkategória (93 056 autó, 32%-os piaci részesedés) zárta az élen, de népszerűek voltak a kisméretű kocsik (80 526 autó, 27,7%) és a felső-középkategória (43 540 autó, 1 %) képviselői is. A márkák sorrendje nem változott a korábbiakhoz képest: a használt autók között a legnépszerűbbnek az Opel (41 070 autó, 14,1%-os piaci részesedés), a Suzuki (31 579 autó, 10,9 %) és a Volkswagen (28 012 autó, 9,6 %) számítottak az eddigi időszakban.

"A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emelkedő számok ellenére a kereskedőknek és a vásárlóknak is jelentős problémákkal kell megküzdenie: az előbbiek esetében a minőségi használt autók hiánya okoz fejtörést, míg a vásárlók az eladói trükkök miatt kerülnek gyakran nehéz helyzetbe" - hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto márkaigazgatója. "A márkakereskedői hálózatunkban látottak alapján elmondható: annak ellenére, hogy sok gépjármű cserél gazdát hónapról hónapra, hiány mutatkozik a minőségileg kifogásolhatatlan gépkocsiból az országban. Kollégáink azonban mindent elkövetnek annak érdekében, hogy legális úton beszerzett, megbízható gépkocsikat kínáljanak az ügyfeleinknek. Sok független kereskedés ezzel szemben, e piaci adottságból kifolyólag kétes előéletű autókat értékesít, s csak abban az esetben tud nyereséget realizálni, ha az érvényben lévő jogszabályokat kijátssza" - tette hozzá. "A kilométeróra visszatekerés, az ÁFA-val történő visszaélés s a hamis gépjárműtörténet számít jelenleg a leginkább alkalmazott trükknek, ezekkel próbálják általában kijátszani a vevőket. E tevékenységet természetesen kormányzati szinten is elítélik, s az utóbbi időben több fontos lépést tett a kormány a terület kifehérítésére" - zárta gondolatait Horváth Zoltán.
Kiszámoló

Bankkártya helyett fizess gyűrűvel

Írtam a Curve-ről egy update cikket nemrég. Akkor vettem észre, hogy a Curve lehetőséget ad a bankkártyán és mobiltelefonon kívül számos egyéb fizetési lehetőségre is. Amikor megjelent a Pa

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Szép csendben nagy változás jön a Szép-kártyáknál!

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
trader