A Weltauto hazai sikertörténete rövid időn belül kézzelfogható volt: míg az első évben mindössze 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, addig 2007-ben a fokozatos növekedés következtében már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt. Ezután csökkenni kezdett e szám, s az utóbbi időszakban 40 körül stabilizálódott. Hasonló ívet írt le az értékesítési mutató is: a hálózat a legtöbb üzletkötését 2007-ben 11 345 autóval realizálta, míg azóta évente 6500 körül alakul az éves darabszám. Így a teljes volumen már megközelítette a 70 000 értékesítést.
Az elmúlt 13 évben jelentős használt autó piaci tapasztalatokra tett szert a márka, s a jól tervezett, racionális, kiszámítható tevékenységnek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően kisebb megingások nélkül az egyetlen országos hálózattal rendelkező szereplője maradt a Weltauto a hazai piacnak. A siker nem volt egyedülálló, a Porsche Holding más országaiban is jelentős piaci részesedést ért el a márka. A 2012-es év végére azonban fordulópontjához érkezett a Weltauto élete. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. Az előzetes ütemezésnek megfelelően az ősz beköszöntével az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve, Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használtautókat.
Ennek köszönhetően több ütemben a magyarországi hálózat is teljesen átalakult, s már itthon is az új arculat várja a szalonba betérőket. A szolgáltatásokban azonban nem lesz változás, továbbra is a jó minőségű, garanciális értékesítés lesz a hangsúlyos a márkakereskedéseknél. "A Volkswagen Csoport vezetősége által támasztott feltételek a korábbiaknál jóval szigorúbbak voltak, melyek a telephely kialakítástól kezdve, a számítástechnikai rendszeren át az autókészlet méretéig és minőségéig mindenre kitértek. Az átállás előtt a hazai márkakereskedések hosszas auditáláson mentek keresztül, s a partnerség feltétele az volt, hogy az összes minőségi elvárást teljesítsék. Örömmel vettük tudomásul, hogy a hálózatunk nagy százaléka meg tudott felelni az auditon, s minimális lemorzsolódás mellett új partnerek is megjelentek a palettán - így 38 telephellyel tartani tudtuk a korábbi kereskedői számot" - számolt be az átállás tapasztalatairól Horváth Zoltán, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy az átállástól függetlenül, a jelenlegi piaci lehetőségek mellett nem számít áttörő változásra a cég értékesítéseit tekintve. A hálózat várhatóan tartani fogja a 6 000 darabos éves értékesítési szintjét, mivel a használt autó piac iránt a várakozásoknak megfelelően továbbra is növekvő az érdeklődés. A Datahouse adatai alapján a 2013-as évből eltelt nyolc hónap alatt 10,7 százalékkal több tulajdonosváltás történt a tavalyi évhez viszonyítva: 2013-ban 290.802 használt autó talált új gazdára, míg 2012-ben 262 616. Az idén mutatkozó vásárlói kedv a két évvel ezelőttit is felülmúlja, s a 2010-es mélypont óta stabil növekedést mutat e terület. Változatlanul jelentős számú autó érkezik hazánkba a külföldi piacokról, januártól augusztus végéig 40 000-nél több autót regisztráltak az okmányirodákban, ami azért számít jelentős mennyiségnek, mert tavaly tizenkét hónap alatt 53.533 gépkocsit hoztak be országunkba. Így várhatóan az idei eredmény jócskán meghaladja majd a 2012-es statisztikát. Az autó importtal kapcsolatosan megjegyezhető még, hogy továbbra is az idős autók érkeznek leginkább hozzánk: tavaly 10,6 év volt a kocsik átlagéletkora, idén pedig már 10,8.
Az eladási statisztikák azt mutatják, hogy az első nyolc hónap során a hazai piaci igényeknek köszönhetően az alsó-középkategória (93 056 autó, 32%-os piaci részesedés) zárta az élen, de népszerűek voltak a kisméretű kocsik (80 526 autó, 27,7%) és a felső-középkategória (43 540 autó, 1 %) képviselői is. A márkák sorrendje nem változott a korábbiakhoz képest: a használt autók között a legnépszerűbbnek az Opel (41 070 autó, 14,1%-os piaci részesedés), a Suzuki (31 579 autó, 10,9 %) és a Volkswagen (28 012 autó, 9,6 %) számítottak az eddigi időszakban.
"A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emelkedő számok ellenére a kereskedőknek és a vásárlóknak is jelentős problémákkal kell megküzdenie: az előbbiek esetében a minőségi használt autók hiánya okoz fejtörést, míg a vásárlók az eladói trükkök miatt kerülnek gyakran nehéz helyzetbe" - hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto márkaigazgatója. "A márkakereskedői hálózatunkban látottak alapján elmondható: annak ellenére, hogy sok gépjármű cserél gazdát hónapról hónapra, hiány mutatkozik a minőségileg kifogásolhatatlan gépkocsiból az országban. Kollégáink azonban mindent elkövetnek annak érdekében, hogy legális úton beszerzett, megbízható gépkocsikat kínáljanak az ügyfeleinknek. Sok független kereskedés ezzel szemben, e piaci adottságból kifolyólag kétes előéletű autókat értékesít, s csak abban az esetben tud nyereséget realizálni, ha az érvényben lévő jogszabályokat kijátssza" - tette hozzá. "A kilométeróra visszatekerés, az ÁFA-val történő visszaélés s a hamis gépjárműtörténet számít jelenleg a leginkább alkalmazott trükknek, ezekkel próbálják általában kijátszani a vevőket. E tevékenységet természetesen kormányzati szinten is elítélik, s az utóbbi időben több fontos lépést tett a kormány a terület kifehérítésére" - zárta gondolatait Horváth Zoltán.