A General Motors, a Toyota Motor és a Volkswagen érdekeit is képviselő Alliance for Automotive Innovation az adókedvezmények helyzete mellett aggodalmát fejezte ki a járművekre vonatkozó kibocsátási szabályokkal kapcsolatban is.
A november 12-én kelt, korábban nem nyilvános levélben John Bozzella, a szervezet vezérigazgatója rámutatott, hogy az autógyártók tisztességtelen versennyel néznek szembe "az erősen támogatott elektromos járművek és a Kínából exportált technológiák miatt". A csoport kiemelte, hogy Kína már szabályozási keretet vezet be az önvezető járművek bevezetésének támogatására.
Az autipari szövetség aggályait fejezte ki a jelenlegi kibocsátási szabályozásokkal kapcsolatban is. A levélben ez áll: "A szövetségi és állami kibocsátási szabályozások (különösen Kaliforniában és a társult államokban) nincsenek összhangban a jelenlegi autópiaci realitásokkal, és növelik a fogyasztók költségeit." Az autógyártók ugyanakkor hangsúlyozták, hogy támogatják az "ésszerű és megvalósítható" kibocsátási szabályokat.
A csoport arra is kérte Trumpot, hogy vizsgálja felül az áprilisban véglegesített szabályokat, amelyek szerint
2029-ig szinte minden új személygépkocsinak és teherautónak fejlett automatikus vészfékező rendszerrel kell rendelkeznie.
Korábban a szervezet azt nyilatkozta, hogy ezek a szabályok "gyakorlatilag lehetetlenek a rendelkezésre álló technológiákkal".
A Reuters múlt héten arról számolt be, hogy Trump fontolgatja az elektromos járművek vásárlásához nyújtott 7500 dolláros fogyasztói adójóváírás megszüntetését.
Ez a lépés valószínűleg lelassítaná az Egyesült Államokban amúgy is megtorpanó elektromos járművekre való átállást,
vélik az iparági szereplők.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock