A Lidl Magyarország ismét bizonyította elkötelezettségét a minőség iránt: öt terméke és egy termékcsaládja nyerte el idén az Érték és Minőség Nagydíjat. Az elismeréseket szeptember 12-én adták át a Gazdaság Ünnepén.
Ahogy a pályázati kiírás fogalmaz: „Az Érték és Minőség Nagydíj Tanúsító Védjegy megtestesíti és kifejezi Magyarország elismerését és elkötelezettségét a tanúsított minőség iránt.” Idén a védjegyhasználatot és a kitüntetést 32 pályázó 38 pályázata érdemelte ki, több mint 30 különböző területen tevékenykedő vállalkozás mutatta meg alkotóerejét, kreativitását.
Mindegyik pályázott termék elnyerte a nagydíjat
Az idén 20 éves Lidl Magyarország minőség iránti elkötelezettségét ezúttal is elismerték az Érték és Minőség Nagydíjon. A vállalat 2024-ben összesen hat pályázattal, öt termékkel és egy termékcsaláddal indult a megmérettetésen, és mindegyik elnyerte az Érték és Minőség Nagydíjat. A díjazott termékek között szerepel
- a helyben sütött baconös kenyérlángos,
- a kolbászos pizza,
- a Pilos krémtúródesszert,
- a Pilos laktózmentes szeletelt mozzarella,
- a Pikok pulykasonka-termékcsalád
- és a Solevita barack-narancslé.
"A Lidl célja, hogy magas minőségű és kiváló ár-érték arányú termékeket kínáljon a vásárlóknak. Kiemelten fontos számunkra az is, hogy minél nagyobb arányban legyenek elérhetőek a boltok polcain a minőségi magyar termékek, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság sikereihez." - mondta el a Portfolio-nak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Hozzátette: "A Lidl számára kulcsfontosságú a vásárlói igények maximális kiszolgálása, amit széles termékkínálatával, az új fogyasztói igényekre való gyors reagálásával és a termékek kiváló ár-érték arányával biztosít."
Magyar beszállítók a fókuszban
Az áruházlánc kínálata elsősorban saját márkás termékekre épül. A 2023-as gazdasági évben több mint 3800 saját márkás élelmiszer és near-food termék volt elérhető az állandó kínálatban. A vásárlók körében a legnépszerűbbek a friss árucsoportok, mint a tej és tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok, de a fagyasztott termékek és a nassolnivalók is kedveltek. A vállalat több mint 10 éve indította el a "Lidl a magyar beszállítókért" programját, amelynek keretében
ma már több mint 500 hazai beszállítóval dolgozik együtt.
Jelenleg a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát teszi ki.
A vállalat filozófiája négy alapelven nyugszik:
- minőség,
- frissesség,
- egészségesség
- és kedvező ár.
A Lidl a Portfolio-t arról tájékoztatta, hogy innovatív és felelős vállalatként kiemelt hangsúlyt fektet az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. Céljuk, hogy 2025-ig saját márkás termékeik esetében átlagosan 20 százalékkal csökkentsék a hozzáadott só- és cukortartalmat. Emellett folyamatosan bővítik laktóz- és gluténmentes, bio és vegán termékkínálatukat is. A minőségbiztosítással és minőségfejlesztéssel kapcsolatos célkitűzéseiket a nyilvánosan elérhető Táplálkozáskalauz állásfoglalásukban tették közzé.
A Lidl Magyarország ezekkel az intézkedésekkel kívánja biztosítani, hogy az üzleteiben elérhető termékek a lehető legmagasabb minőségi és élelmiszer-biztonsági követelményeknek feleljenek meg. A minőségbiztosítás terén az áruházlánc szigorú követelményeket támaszt beszállítóival szemben.
A beszállítás feltétele az IFS (Higher Level) szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése. A termékek minőségi és élelmiszer-biztonsági ellenőrzésére saját minőségbiztosítási rendszert működtetnek, és független szakértő vizsgálólaboratóriumokkal is együttműködnek.
A Lidl minden új termék bevezetése előtt vakteszten veti össze az adott terméket a konkurensekkel. A már piacon lévő termékek esetében évente tervezetten és szúrópróbaszerűen érzékszervi tesztet végeznek, illetve végeztetnek független akkreditált laboratóriumokkal.
(x)
Címlapkép forrása: Lidl