Hogyan látja a budapesti üzleti szállodák piacát? Hogyan változott az elmúlt években? Mit vár az idei évtől?
A 2022. év végi előrejelzéseknek megfelelően a turizmus helyzete 2023-ban tovább javult az előző évekhez képest. A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján ez az üzleti turizmusban is megmutatkozott, hiszen az év első 9 hónapjában közel 10 százalékkal nőtt a magyarországi üzleti utazók száma az előző évhez viszonyítva.
A magyar főváros könnyű megközelíthetőségének és jó infrastruktúrájának köszönhetően ideális helyszín az üzleti találkozók, konferenciák és rendezvények számára,
így számos ország képviselői - Németország, Dél-Korea, az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Franciaország, Izrael, Ausztria, Olaszország, Svájc – választják előszeretettel Budapestet erre a célra.
A magyar fővárosban a hostelektől egészen a luxusszállodákig változatos szálláshelyek lelhetőek fel, a város adottságainak köszönhetően pedig folyamatosan nő a kínálat.
Ki a szálloda tipikus látogatója? Honnan érkezik, turista vagy üzleti utazó?
A Hilton Garden Inn Budapest City Centre szívesen látja mind a szabadidős, mind az üzleti utazókat. Elhelyezkedésének és sokszínű szolgáltatásainak köszönhetően pedig képes az egyedül utazó és csoportban érkező látogatók igényeit is kielégíteni. Vendégeink jelentős többsége – 90%-a – nemzetközi utazó, elsősorban az USA-ból, az Egyesült Királyságból és Nyugat-Európából, akik a Magyarország által kínált egyedülálló élményeket keresik. Emellett a Hilton hűségprogramja, a Hilton Honors, amelynek világszerte 180 millió tagja van, szintén fontos szerepet játszik abban, hogy szállodánk vonzó célpont az emberek számára.
A Hilton Garden Inn központi elhelyezkedésű, így számos turisztikai látványosság, például a Magyar Állami Operaház, a Szent István Bazilika, a Parlament, a Széchenyi Lánchíd és az Andrássy út is könnyen megközelíthető. Természetesen számos olyan szolgáltatást kínálunk mi magunk is, amelyek élvezetessé teszik látogatóink itt-tartózkodását: fitneszközpont, 24 órás kisbolt egészséges és friss élelmiszerekkel, önkiszolgáló kávézó kávékülönlegességekkel és egy tetőterasz, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra. Külön kiemelném, hogy kutyabarát szálloda vagyunk, amely szintén növeli a szálloda vonzerejét.
Három modern tárgyaló- és rendezvényteremmel rendelkezünk, amelyek közül a legnagyobb 100 fő befogadására alkalmas, így ideális helyszín üzleti események lebonyolítására. Ez a lehetőség nem csak a szállóvendégeink számára nyitott, foglalás után bárki igénybe veheti tárgyalótermeinket.
Nemcsak a vendégeinknek hozzáférhetők a szálloda által kínált lehetőségek, arra törekszünk, hogy a helyiek számára is elérhetővé tegyük a szolgáltatásainkat:
közel 100 férőhelyes mélygarázsunkban rendszeresen parkolnak operalátogatók, de vacsorára is örömmel várjuk a hozzánk betérőket.
Mi a szálloda hosszú távú stratégiája? Milyen terveik vannak az idei évre?
Számos elképzelésünk van a Hilton Garden Inn Budapest City Centre jövőjével kapcsolatban. Szezonális éttermi kínálatunkat a helyieket célzó különleges promóciókkal tervezzük kombinálni, hogy még ismertebbé tegyük az éttermet a budapestiek körében. A város egyik legkülönlegesebb panorámáját nyújtó
tetőteraszunkon szeretnénk kialakítani egy rooftop bárt is, amely szintén mindenki számára elérhető lesz,
alkalmassá téve magán- és céges rendezvények, vagy akár jógaórák megtartására. A budapesti Szépművészeti Múzeummal való együttműködésünk keretein belül kulturális témájú rendezvényeket is szeretnénk létrehozni szállodánkban. Ezen felül a szálloda megnyitásának 5. évfordulója alkalmából is különleges programokkal készülünk.
A karrierjében milyen szerepet játszik a Hilton? Milyen készségeket, ismereteket köszönhet a szállodaláncnak?
2001. óta dolgozom a Hiltonnál, így lehetőségem nyílt arra, hogy átfogó tudást és készségeket szerezzek, amelyek nélkülözhetetlenek a vendéglátás világában. Számos pozíciót töltöttem be a Hilton Tel Aviv és a The VISTA at Hilton Tel Aviv hotelekben. Ennek köszönhetően széleskörű ismeretekre tettem szert az iparágról és magáról a szállodaláncról: az egyik legfontosabb érték a vendéglátásban, hogy kíváncsiak, nyitottak és kedvesek legyünk a vendégekkel. A Hilton Garden Inn Budapest City Centre vezérigazgatói posztját 2023. novembere óta töltöm be, ami egy újabb izgalmas kihívás számomra.
A Hiltonnál érdekel bennünket csapattagjaink karrierelégedettsége és jóléte, és fontosnak tartjuk, hogy lehetőséget biztosítsunk számukra a személyes fejlődésre. Én is így kezdtem a karrieremet, végigjártam a ranglétrát.
Mi a titka egy világszerte több mint 7500 egységgel rendelkező szállodalánc és a Hilton Garden Inn sikerének?
A Hilton a világ első nemzetközi szállodalánca, amely innovatív és vendégközpontú szolgáltatásainak köszönhetően gyorsan elismertségre tett szert. Az olyan ötletek, mint a szobaszerviz, a központi foglalási rendszer, a légkondicionálás, a repülőtéri szállodák és a minibár tették lehetővé, hogy vezető szerepet töltsön be a maga területén, és megteremtse a modern szállodaipart.
A Hilton Garden Inn színvonalas, mégis megfizethető szálláshelyeket kínál, változatos kényelmi szolgáltatásokkal, annak érdekében, hogy a mai elfoglalt utazóknak kellemes és kielégítő vendéglátási élményt nyújtson.
Az első magyarországi Hampton by Hilton szálloda 2023 őszén nyitotta meg kapuit. Miben különbözik ez a szálloda koncepciójában a Hilton Garden Inntől? Milyenek az első benyomások az első néhány hónap alapján?
A Hilton Garden Inn és a Hampton by Hilton a szállodapiac különböző szegmenseit célozza meg egyedi kínálataival. Bár mindkét márkában közös a minőség és a kiszolgálás iránti elkötelezettség, a Hilton Garden Inn az üzleti és a szabadidős utazóknak szánt, magas színvonalú felszereltségre és szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt, míg a Hampton by Hilton a felső-középkategóriás szegmensben az alapvető felszereltség és szolgáltatások biztosítására összpontosít példaértékű módon.
A Hilton Garden Inn egy díjnyertes, előkelő márka, ahol a vendégeket nyitott, hívogató légkör fogadja. A szállodában rendelésre készített reggelit szolgálnak fel, saját éttermében és bárjában pedig többek között kézműves koktélokat, közösen elfogyasztható falatokat, illetve változatos főételeket kínálnak. A vendégek produktív programjait alakítható tárgyalóterekkel, ingyenes Wi-Fi-vel és vezeték nélküli nyomtatási lehetőséggel, valamint fitneszközponttal támogatják.
A Hampton by Hilton, a vezető felső-középkategóriás márka világszerte kiváló minőségű és gondosan kialakított szálláshelyeket, barátságos és autentikus kiszolgálást, illetve olyan szolgáltatásokat kínál vendégeinek, mint az ingyenes meleg reggeli és Wi-Fi, mindezt a 100%-os Hampton Garanciával támogatva.
A Hampton by Hilton Budapest koncepciójának lényege, hogy magas színvonalú és átfogó vendéglátási élményt nyújtsunk, miközben a vendégek, és különösen a fiatalok számára elérhetőbb választást jelentünk. Ennek érdekében 219 vendégszoba, fitneszközpont, lobby bár, helyszíni parkoló és elektromos-autótöltő áll vendégeink rendelkezésére. A foglalható tárgyalóteremnek köszönhetően ez a szálloda is alkalmas hivatalos rendezvények, üzleti találkozók megrendezésére.
(x)
Címlapkép forrása: Stiller Ákos/Portfolio