Lauscher Andrással beszélgettünk az EuroFleet eladásától az MHC Mobility márkaváltásáig és azon túl. Egy akvizíciós folyamat megvalósulása mindig rengeteg kihívást rejt magában, mindkét oldalról. Különösen igaz ez, ha a felvásárló óriás – jelen esetben a Mitsubishi HC Capital – egy kis-közepes magyar vállalat akvirálásban nem csak eredményei, hanem értékei is kiemelt szerepet játszanak. Az MHC Mobility példája ritkaságszámba megy: két évvel az adásvétel után a helyi menedzsment megerősödve maradt egybe és a márkaváltás aprólékos lépésein is mondhatni már túl vannak.
András, mi történt az elmúlt másfél évben, mióta az új tulajdonos rád, rátok bízta az EuroFleet, azaz most már az MHC Mobility vezetését?
Egy M&A mindig hosszadalmas folyamat, bármennyire is szeretnék a felek felgyorsítani. Számos kihívást rejtett a változás mindkét oldalról a mi esetünkben is. Szerencsére mégis sok-sok pozitív meglepetést tartogattunk, így már a közös utunk elején kivívtuk a kölcsönös tiszteletet és a gördülékeny együttműködést.
Mire gondolsz itt pontosan?
Például a határidőkre leszállított átvilágítási adatokra, az Excel számok stimmelésére a könyvelési sorokkal, vagy a változó gazdasági helyzetre adott megoldásainkra. Bátran mondhatom, hogy a precizitás nem csak a szolgáltatásunkra jellemző, hanem arra a munkára is, amit nem az ügyfél lát, hanem csak a menedzsment, a tulajdonosi kör.
Pusztán az új tulajdonos iránti bizonyítási vágy nem változtatja meg egyik napról a másikra sem a menedzsmentet, sem a számokat….
Valóban, a 2008-as indulástól kezdve az alapító-tulajdonosok olyan erős vállalatot és minőségi ügyfélkört építettek ki, amire biztonsággal lehet tovább fejlődni. Ezért hálásak is vagyunk, miként annak a szerencsés helyzetnek is, hogy nekünk igazából nem összeolvadni kellett, hanem az MHC velünk lépett ki a magyar személyflotta piacra. Így minden, ami minőséget és értéket képvisel, még nagyobb háttértámogatást kap az új tulajdonos révén.
Az első az ügyfél – minden szolgálatónak ez a célkitűzése - nálatok mit jeleztek vissza az ügyfelek az átállással kapcsolatban?
Természetesen voltak aggódó hívások, levelek az ügyfeleinktől, hogy elveszhetnek a cég régi értékei. Ez érthető is, hiszen közel tizenöt évig a magyar kkv-szektor előnyeivel szolgáltattunk. Kaptunk pár hívást amikor bejelentettük, hogy az új tulajdonos a világ egyik legnagyobb lízingcsoportja lesz, aki például az USA-ban vonatokat és vagonokat, Írországból repülőgépeket, Thaiföldön pedig targoncákat ad lízingbe; összesen 60 milliárd angol fontnyi eszközértékkel.
Hogyan sikerült áthidalni ezt a kezdeti bizalmatlanságot?
Következetesek voltunk abban, hogy a változások ellenére a prémium minőség marad, amely a személyes, teljes körű kiszolgálásban és a gyors reakcióban testesül meg leginkább. Be kell ismernem, ez a változás menedzsment terheltebb időszakaiban néha-néha akadozott, de tudtuk hová kell visszatérnünk. A nehézségek ellenére a transzparens és következetes ügykezelést folytattuk tovább. Ráadásul belső változásaink közepén jöttek a külső autóipari és gazdasági nehézségek, mint például az infláció-, és kamat emelkedés, illetve a szállítási problémák. Ügyfeleink személyes és kérdőíves visszajelzése alapján sikeresen vettük az akadályt. Köszönjük bérlőink türelmét, köszönöm kollégáim kitartó és segítőkész hozzáállását.
Milyen pozitív változásokat hozott az összeolvadás?
Az új tulajdonos érkezése ideális időben történt, hiszen a korlátlan finanszírozási lehetőségeknek köszönhetően egy új növekedési pályára állította vállalatunkat. Egy óriási stabilitást biztosító tulajdonos, amely hosszútávon tervez a régióban, továbbá több százezer jármű historikus adatával tud támogatni a jövő tervezésében megnyugtatólag hat ránk és ügyfeleinkre egyaránt. Szolgálatás tekintetében is bővült a kör: már full-range kínálatot tudunk nyújtani, illetve elindultunk az elektrifikáció útján.
Újdonság a flottapiacon a full-range kínálat, amivel ti egyedül rendelkeztek. Ez tulajdonképpen az ebike-tól egészen a kamionokig mindent lefed. Meg van mindenre a szakmai hátteretek, vagy az MHC-hoz való csatlakozásnak köszönhetően vághattatok bele?
Igen ez egy egyedi megközelítés, amellyel teljes egészében kitudjuk szolgálni a vállalatok mobilitási szükségleteit. Minden szakágnak – az ebike-nak, a személyautónak, és a haszongépjárműveknek is megvan nálunk a tapasztalt szakmai vezetője és csapata. A győri személyautós csapat 15 éves, a budaörsi haszongépjárműves csapat pedig tízéves folyamatos szolgáltatási történelemmel és tapasztalattal rendelkezik. Az ebike is szépen elindult a maga tempójában.
Van, aki még a vásárlást választja bérlés helyett?
Megfordítanám. Egyre többen választják a bérlést, mert a legtöbb autót önerő nélkül adjuk bérbe, és bérleti díj elköltségelhető. Sőt a vásárlással ellentétben az ÁFA visszaigényelhető és ez a megszaladt autóáraknál egyre nagyobb költségtakarékossági tényező.
Rendkívül eseménydús két év van mögötted, mire vagy a legbüszkébb?
A legbüszkébb arra lehetek, hogy kulcs ügyfeleink és törzs munkatársaink egyaránt velünk vannak. A siker fokmérője leginkább ez, persze a tavalyi rekorderedmények is büszkévé teszik csapatunkat, hiszen a tavalyi év elég nehéz volt. Az autóhiány mellett a finanszírozás és az infláció is kihívást okozott.
Ebben a folyamatos változásban mi az, ami állandó?
Napjainkban trendi állandóan változni, komfortzónán kívül lenni, de az emberek az állandóságot szeretik. Azért szeretünk úton lenni, hogy megérkezzünk. Új tulajdonosi háttér, erős összetartó menedzsment, kiforrott, full-range szolgáltatások. Mi megérkeztünk, és készen állunk arra, hogy szembenézzünk az autóipar következő kihívásaival: az elektrifikációs átállással, a mikromobilitással, és hogy a járműre épített flottakezelésünk az ember köré épülő mobilitási szolgáltatássá fejlődjön. Ezért is került a videókampányunk végére: Megérkeztél? – Megérkeztünk.
(x)
Címlapkép forrása: Misc