Az év első felében eddig is a tervezés állt a vállalkozói fókuszban, a korábbinál nagyobb kihívást tartogató időszak miatt azonban érdemes még tudatosabban kezelni a költségvetést. A mindennapokban aprónak tűnő kiadások év végére akár százezreket is jelenthetnek. Egy jól megválasztott szoftverrel azonban nemcsak spórolni lehet, de az üzleti folyamatok is hatékonyabbá válnak és a bevételnövelést is támogathatja.
A technológia fejlődésével egyre több szoftver és digitális szolgáltatás könnyíti meg a mindennapos munkavégzést. A kezdetben csak néhány ezer forintos kiadások azonban a nap végén összeadódnak és évente akár több százezer forintra is rúghat az összesített szoftverhasználati díj. Érdemes ezért évről évre felülvizsgálni az ilyen jellegű kiadásokat, a már szükségtelen előfizetéseket lemondani, a folyamatosan használt havi csomagokat pedig évesre váltani. Ezzel akár az éves díj 10-20%-a is megspórolható.
A rendszeresen használt szoftverek, pl. a számlázó program, dokumentumkezelő rendszer vagy céginformációs szolgáltatás esetén is megéri nyitott szemmel járni, hiszen folyamatosan érkeznek új szolgáltatók, újító funkcionalitással és akár nagyságrendekkel kedvezőbb árazással. Ilyen a Billingo One is, ami a fenti szolgáltatásokat egyetlen szoftverben egyesíti, méghozzá ár-érték arányban kiemelkedően kedvező áron.
“Több okból is érdemes a különböző szolgáltatásokat egyetlen eszközből menedzselni. Óriási előny többek között, hogy csak egy rendszert kell megismerni, rendszeres platformváltások helyett mindössze egyetlen felületre kell belépni, a több, különböző előfizetés helyett pedig csupán egyet kell fizetni.
Az egy rendszerben koncentrálódó adatoknak és információknak köszönhetően ugyanakkor nő az üzleti folyamatok hatékonysága, a közös adatbázis miatt pedig egyre több, eddig manuálisan végzett feladat automatizálható. Így jobban kihasználható a humánerőforrás, a több órányi felszabaduló munkaidő pedig bevételteremtő tevékenységekbe is forgatható. A Billingo One-nal nemcsak a kiadásokat csökkentjük, de közvetetten a bevételek is nőhetnek” - mondta Besztró Szabolcs, a Billingo Operatív és Stratégiai Igazgatója.
Bevételnövelés kockázatcsökkentéssel
Sok vállalkozás kerülhet nehéz helyzetbe a következő időszakban, a hatások pedig pillanatok alatt továbbgyűrűzhetnek. Érdemes ezért az értékesítési és ügyviteli folyamatokat is a megváltozott körülményekhez hangolni.
“Érezhetően növelni tudja az értékesítő munkatársak hatékonyságát, ha ki tudják szűrni azokat a megkereséseket, amelyekkel valóban érdemes foglalkozni. A céginformációs adatokból például pillanatok alatt kiderül, ha nincs összhangban az árajánlat nagysága a vállalkozás bevételeivel, de árulkodó lehet a NAV adótartozás is vagy éppen a folyamatosan csökkenő létszám. A mindennapokban elképzelhetetlen, hogy naponta vagy hetente monitorozza egy kolléga a partnereket, viszont ez a feladat is könnyen automatizálható. Ha pedig azonnal értesítést kapunk az üzleti kockázatról, az a vállalkozás jövőjét is megmentheti” - magyarázta a stratégiai igazgató.
2023-ban óvatosabban terveznek a vállalkozások fejlesztések és beruházások terén is, ennek ellenére érdemes figyelemmel kísérni a pályázati lehetőségeket! A céges kiírások mellett várhatóan idén is indulnak majd lakossági tenderek, amelyek akár új vállalkozási ötleteket is adhatnak, akár a tevékenységi kör bővítéséhez vagy a termékfejlesztéshez.
“A Billingo One-nal a számlázás, a kiadás- és dokumentumkezelés, a céginformációs szolgáltatás, az automatizált partnerfigyelés és a készletkezelés is egyetlen rendszerrel megoldható, ami még a pályázatfigyelést és havi 1 óra pályázati tanácsadást is tartalmaz. Így a korábbi költség máris befektetéssé alakul, ami akár az első hónapban megtérülhet” - egészítette ki Besztró.
A Billingo a szoftverváltást is támogatja. A korábban használt rendszerből a partner-, termék- és számlaadatok is automatikusan szinkronizálhatók, így az akár hetekig tartó bevezetés helyett néhány óra alatt megtörténhet az átállás, és már aznap egyetlen, átlátható rendszerből menedzselhető tovább a vállalkozás.
(x)