Prémium

Gamification (x)

Portfolio
Vendler Balázs közel 20 éve dolgozik a kreatív iparban, a MarkCon Csoport ügyvezetőjeként és a Games for Business alapítójaként 2006 óta foglalkozik játékos toborzással. Balázs rendszeresen publikál és ad elő a témában, hogy a szervezetek és a HR világ számára is könnyebbé tegye az útkeresést a jövőbe. A Personal Hungary szakértőjét saját területéről, a gamification-ről kérdeztük.
Hazai és nemzetközi összehasonlításban mi mondható el erről a területről?



Gamification
A hazai cégek technológiai fejlettsége nagyon vegyes a HR területén. Általánosságban elmondható, hogy a HR terület technológiailag jóval elmaradottabb a nagyvállalatok egyéb szervezeti területeitől. Amikor egy londoni konferencián még arról beszélnek, hogy mobileszközöket kell majd használni a HR területén is, s ez mennyire forradalmian új, majd ezután figyelembe vesszük a Microsoft HoloLens esetét, ahol már tényleg futurisztikus technológiákat mutatnak be; mindez jól példázza azt, hogy a HR európai szinten elhanyagolt terület. A gamification területén viszont azt látjuk, - s itt hozzáteszem, hogy Németországtól kezdve egészen Hollandiáig sok helyen megfordultunk már, sok emberrel beszéltünk -, hogy a hazai HR szakemberek, a magyar HR szakma az európai átlaghoz képest jóval képzettebb. Ez nyilván annak is köszönhető, hogy a magyar piac esetében kis piacról van szó, aminek viszonylag aktív gamification szereplői vannak. Összességében tehát a magyar HR szakemberek nyitottsága és képzettsége sokkal látványosabb a nyugat-európai átlaghoz képest. Számunkra - egy ilyen területen működő szolgáltatónak - ez a fajta közeg rendkívül támogató, hiszen más hazai HR szakemberekkel együtt tudunk dolgozni, és nem utolsó sorban: gondolkodni erről a területről.

Mennyire nyitottak a hazai HR szakemberek egy gamification megoldás iránt?

Az utóbbi években a vállalati szakemberek is egyre nyitottabbá váltak a nem mindennapi megoldások alkalmazására, és ahogy a felhasználók egyre több időt fordítanak különböző videó- és mobiljátékokra, úgy lett egyre elfogadottabb a játékos megoldások alkalmazása az élet különböző területein. Mára a legtöbb vállalat felismerte, hogy nem elég csupán kiváló minőségű terméket előállítani, hiszen a jó termék önmagában kevés, ha nincs mellette sztori, amely a termékhasználaton túl élményhez juttatja a fogyasztót. Az elmúlt években trendként jelent meg, hogy a cégek a vásárlókon kívül az alkalmazottak számára is élményt akarnak nyújtani a munkahelyeken. Egyre több vállalat elképesztő energiákat és összegeket mozgósít arra, hogy a munkavállalók élvezzék a környezetet, ahol dolgoznak, technológiai értelemben is új típusú kihívásokkal szembesüljenek, azaz mintegy játszva vegyék az akadályokat. A legtöbb szervezet a munkahelyekre próbálja becsempészni az élményt különböző szolgáltatásokkal - mint pl. irodai konditermek, ingyen masszázs -, a mostani akciók azonban ezeken jóval túlmutatnak.

Gamification
A HR területén igazán innovatív cégek arra törekszenek, hogy a kollégák a munkahelyet élményként éljék meg. Kevésbé extrém, mégis hatékony megoldást jelent a játékos megoldások alkalmazása a munkahely-élmény kialakításában. Ez logikusnak tűnik, hiszen ha a játékosítás működik a fogyasztók esetében, feltételezhetjük, hogy a cégen belül is eredményesen lehet használni, és a vállalati folyamatokat is sikeresen tehetjük vonzóbbá a segítségükkel. A HR különböző területein - toborzás, képzés vagy akár a munkaerő megtartás - különösen jó eredményeket érhetünk el a gamification alkalmazásával. Manapság egyre többször merül fel a kérdés, hogy ha játszunk a munkahelyünkön, akkor ki fogja elvégezni helyettünk a munkát? A gamification célja elsősorban az, hogy a vállalati HR folyamatokban a játékoknak azon elemeit és jellemzőit használják ki, amelyek a felhasználókat elkötelezetté és motiválttá teszik. A játékban azt szeretjük, hogy élményt ad, szórakoztat, tiszták és világosak a szabályok, lehet versenyezni, vannak szövetségeseink, akikkel együttműködhetünk és ellenségeink, akiket le kell győznünk. Motivál, hogy lássuk, képesek vagyunk megoldani a feladatot és ugyanez, ami miatt újra és újra nekilátunk. Éppen ez az élmény az, amely miatt a játékosítás működik.

Ön szerint miért éri meg részt venni a Personal Hungary-n?



Gamification
Tavaly kiállítóként vettünk részt a kiállításon, ott debütáltunk az új termékünkkel: egy vállalati tanulást támogató platformot mutattunk be. Az ottani szakemberekkel való találkozás során olyan gondolatok is megfogalmazódtak, amelyek egyrészt a termékfejlesztésben is segítettek, másrészt olyan támogató párbeszédek alakultak ki - nem csak az odaérkező HR szakemberekkel, hanem magukkal a konkurensekkel is -, melyek a rendezvény után is folytatódtak. Mikor 2014-ben kiállítóként megjelentünk a Gamification Sarkon, akkor annyiban volt ez számunkra más, hogy a Personal Hungary lehetőséget adott arra, hogy együtt a piaci szereplőivel, s együtt az érdeklődő HR szakemberekkel bizonyos konkrét témákat átbeszéljünk, megvitassunk. Nyilván ehhez a terület újszerűsége is hozzájárult. E két nap leforgása alatt bemutathattuk a megoldásunkat, és ami a legfontosabb, hogy nem csak beszélhettünk róla, hanem egyből szemléltethettük is, mit hogyan valósítunk meg. Magának a kiállítási blokknak a hangulata hozta azt, hogy az odajövő érdeklődőkkel párbeszédet alakítottunk ki, s az ott megfogalmazódó észrevételeket be is építettük utána magába a termékbe. Aki kiállítóként részt vesz egy ilyen rendezvényen, annak tudnia kell egy olyan "itt és most" élményt nyújtania, ami a látogatóknak valós élményt ad: a Personal Hungary remek (játszó)teret tud ennek biztosítani. Mindezek után csak rajtunk kiállítókon múlik az, hogy a játszótér kínálta lehetőségekből milyen élményekkel gazdagodunk majd.

(x)
GDPR

Nagy nyelvi modellek és adatvédelem

Az elmúlt bő másfél évben, mióta a ChatGPT széles körben elérhetővé vált, a nagy nyelvi modelleken (Large Language Model, LLM) alapuló megoldások hihetetlen tempóban váltak mind a munkahely

Kiszámoló

Olajkrízis várható Magyarországon?

Egy múlt heti hír nem annyira bolygatta fel az ország közvéleményét, mint kellett volna. Az ukránok megtiltották a Lukoilnak, hogy Ukrajnán keresztül szállítsák a kőolajat Európába. Az ukr

Holdblog

Mi az értelmetlen befektetés?

Értelmetlen befektetés az, ami a dráguláson kívül semmire sem képes? Vagy önmagában a drágulás tényétől máris nem lehet az? Egyik olvasónk vendégcikkben elmélkedik arról, lehet-e... The

Holdblog

Egyre kevesebb emberre számítanak

Azt sem tudjuk pontosan, hány ember él a Földön, pláne nehéz megbecsülni, hányan fognak száz év múlva. Az ENSZ azért pár évente megteszi, a jelen... The post Egyre kevesebb emberre számítan

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Európa legrosszabb rémálma válhat valóra Donald Trumppal – Tényleg Kamala Harris maradt a kontinens utolsó reménysége?
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
NYITO_2023_Jazzpiknik_MohaiBalazs_2