Prémium

Gamification (x)

Portfolio
Vendler Balázs közel 20 éve dolgozik a kreatív iparban, a MarkCon Csoport ügyvezetőjeként és a Games for Business alapítójaként 2006 óta foglalkozik játékos toborzással. Balázs rendszeresen publikál és ad elő a témában, hogy a szervezetek és a HR világ számára is könnyebbé tegye az útkeresést a jövőbe. A Personal Hungary szakértőjét saját területéről, a gamification-ről kérdeztük.
Hazai és nemzetközi összehasonlításban mi mondható el erről a területről?



Gamification
A hazai cégek technológiai fejlettsége nagyon vegyes a HR területén. Általánosságban elmondható, hogy a HR terület technológiailag jóval elmaradottabb a nagyvállalatok egyéb szervezeti területeitől. Amikor egy londoni konferencián még arról beszélnek, hogy mobileszközöket kell majd használni a HR területén is, s ez mennyire forradalmian új, majd ezután figyelembe vesszük a Microsoft HoloLens esetét, ahol már tényleg futurisztikus technológiákat mutatnak be; mindez jól példázza azt, hogy a HR európai szinten elhanyagolt terület. A gamification területén viszont azt látjuk, - s itt hozzáteszem, hogy Németországtól kezdve egészen Hollandiáig sok helyen megfordultunk már, sok emberrel beszéltünk -, hogy a hazai HR szakemberek, a magyar HR szakma az európai átlaghoz képest jóval képzettebb. Ez nyilván annak is köszönhető, hogy a magyar piac esetében kis piacról van szó, aminek viszonylag aktív gamification szereplői vannak. Összességében tehát a magyar HR szakemberek nyitottsága és képzettsége sokkal látványosabb a nyugat-európai átlaghoz képest. Számunkra - egy ilyen területen működő szolgáltatónak - ez a fajta közeg rendkívül támogató, hiszen más hazai HR szakemberekkel együtt tudunk dolgozni, és nem utolsó sorban: gondolkodni erről a területről.

Mennyire nyitottak a hazai HR szakemberek egy gamification megoldás iránt?

Az utóbbi években a vállalati szakemberek is egyre nyitottabbá váltak a nem mindennapi megoldások alkalmazására, és ahogy a felhasználók egyre több időt fordítanak különböző videó- és mobiljátékokra, úgy lett egyre elfogadottabb a játékos megoldások alkalmazása az élet különböző területein. Mára a legtöbb vállalat felismerte, hogy nem elég csupán kiváló minőségű terméket előállítani, hiszen a jó termék önmagában kevés, ha nincs mellette sztori, amely a termékhasználaton túl élményhez juttatja a fogyasztót. Az elmúlt években trendként jelent meg, hogy a cégek a vásárlókon kívül az alkalmazottak számára is élményt akarnak nyújtani a munkahelyeken. Egyre több vállalat elképesztő energiákat és összegeket mozgósít arra, hogy a munkavállalók élvezzék a környezetet, ahol dolgoznak, technológiai értelemben is új típusú kihívásokkal szembesüljenek, azaz mintegy játszva vegyék az akadályokat. A legtöbb szervezet a munkahelyekre próbálja becsempészni az élményt különböző szolgáltatásokkal - mint pl. irodai konditermek, ingyen masszázs -, a mostani akciók azonban ezeken jóval túlmutatnak.

Gamification
A HR területén igazán innovatív cégek arra törekszenek, hogy a kollégák a munkahelyet élményként éljék meg. Kevésbé extrém, mégis hatékony megoldást jelent a játékos megoldások alkalmazása a munkahely-élmény kialakításában. Ez logikusnak tűnik, hiszen ha a játékosítás működik a fogyasztók esetében, feltételezhetjük, hogy a cégen belül is eredményesen lehet használni, és a vállalati folyamatokat is sikeresen tehetjük vonzóbbá a segítségükkel. A HR különböző területein - toborzás, képzés vagy akár a munkaerő megtartás - különösen jó eredményeket érhetünk el a gamification alkalmazásával. Manapság egyre többször merül fel a kérdés, hogy ha játszunk a munkahelyünkön, akkor ki fogja elvégezni helyettünk a munkát? A gamification célja elsősorban az, hogy a vállalati HR folyamatokban a játékoknak azon elemeit és jellemzőit használják ki, amelyek a felhasználókat elkötelezetté és motiválttá teszik. A játékban azt szeretjük, hogy élményt ad, szórakoztat, tiszták és világosak a szabályok, lehet versenyezni, vannak szövetségeseink, akikkel együttműködhetünk és ellenségeink, akiket le kell győznünk. Motivál, hogy lássuk, képesek vagyunk megoldani a feladatot és ugyanez, ami miatt újra és újra nekilátunk. Éppen ez az élmény az, amely miatt a játékosítás működik.

Ön szerint miért éri meg részt venni a Personal Hungary-n?



Gamification
Tavaly kiállítóként vettünk részt a kiállításon, ott debütáltunk az új termékünkkel: egy vállalati tanulást támogató platformot mutattunk be. Az ottani szakemberekkel való találkozás során olyan gondolatok is megfogalmazódtak, amelyek egyrészt a termékfejlesztésben is segítettek, másrészt olyan támogató párbeszédek alakultak ki - nem csak az odaérkező HR szakemberekkel, hanem magukkal a konkurensekkel is -, melyek a rendezvény után is folytatódtak. Mikor 2014-ben kiállítóként megjelentünk a Gamification Sarkon, akkor annyiban volt ez számunkra más, hogy a Personal Hungary lehetőséget adott arra, hogy együtt a piaci szereplőivel, s együtt az érdeklődő HR szakemberekkel bizonyos konkrét témákat átbeszéljünk, megvitassunk. Nyilván ehhez a terület újszerűsége is hozzájárult. E két nap leforgása alatt bemutathattuk a megoldásunkat, és ami a legfontosabb, hogy nem csak beszélhettünk róla, hanem egyből szemléltethettük is, mit hogyan valósítunk meg. Magának a kiállítási blokknak a hangulata hozta azt, hogy az odajövő érdeklődőkkel párbeszédet alakítottunk ki, s az ott megfogalmazódó észrevételeket be is építettük utána magába a termékbe. Aki kiállítóként részt vesz egy ilyen rendezvényen, annak tudnia kell egy olyan "itt és most" élményt nyújtania, ami a látogatóknak valós élményt ad: a Personal Hungary remek (játszó)teret tud ennek biztosítani. Mindezek után csak rajtunk kiállítókon múlik az, hogy a játszótér kínálta lehetőségekből milyen élményekkel gazdagodunk majd.

(x)
RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Holdblog

Ilyen jól úsznak a kenguruk?

Új-Zéland az élen jár a lakosságarányos olimpiai érmek számában. Ausztrália pedig 27 milliós lélekszáma ellenére sem tud kiesni az éremtáblák első 10 helyéről. De miért... The post Ily

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mérgező víz folyik a csapból? Itt a térkép, több százezer magyart érinthet

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
1500-ubm