"Egyik piaci előnyünk, hogy MiniCRM alkalmazással áruljuk a MiniCRM-et" - mondja Leskó Norbert, a Magyar Telekom versenyén győztes appot készítő cég vezérigazgatója. A MiniCRM Zrt. jogelődjét 2009-ben alapították, jelenleg 15 főt foglalkoztat, egyetlen terméke az ügyfélkapcsolatok támogatását automatizáló üzleti alkalmazás, ennek tökéletesítésével foglalkoznak a kezdetek óta. Leskó Norbert szerint nem érdemes szétforgácsolni a cég erőforrásait, hanem egyetlen termék lehetőségeit kell a messzemenőkig kiaknázni - ebben a szellemben vitték sikerre a MiniCRM-et.
Jelenleg 1800 előfizetőjük van 350 magyar és 20-30 külföldi vállalkozásnál, köztük svájci, marokkói, román, bolgár és belga ügyfelekkel. A MiniCRM megrendelőire jellemző, hogy olyan szolgáltatást, illetve terméket kínálnak, amelynek megvásárlásán a kliens hosszasan gondolkodik. Van köztük építőipari cég, autószalon, médiavállalat és webfejlesztő, utazást, felnőttképzést, sőt ajtót-ablakot értékesítő vállalkozás is, amelyek jellemzően közép- vagy prémiumkategóriás termékkel vannak jelen a piacon.
De miért jó ezeknek a cégeknek, ha hatékonyságukat elektronikus segítséggel növelik? Túl azon, hogy vállalkozásfejlesztési szakemberek szerint jóval precízebb munkát tudnak végezni azok a cégek, amelyek részben automatizálják ügyfélkapcsolataikat, az eladás optimalizálásával a kis cégek bevételeiket is jócskán növelhetik. Az MiniCRM Zrt. előfizetői közül volt, aki 2-3 év alatt megduplázta bevételét, amiben az alkalmazás is szerepet kapott. Egy másik vevőjük úgy tudott versenytársait megelőzve növekedni, hogy közben az iparágát komoly válság sújtotta - hoz példákat Leskó Norbert.
Egy nagyhal tudása a kishalak világában
Az átlagos tudással 20-30 perc alatt elsajátítható alkalmazás a nagyvállalkozások céljait szolgáló CRM (Customer Relationship Management) rendszerek előnyeit hozza össze a kisvállalkozások igényeivel. A kkv-k számára is megfizethető szoftver elsősorban az ügyfélkapcsolatok támogatásával teszi jövedelmezővé az értékesítést. Használatával elkerülhető a vevők lemorzsolódása: az érdeklődők azonnal választ kapnak kérdéseikre, így kedvük lesz a konkurens helyett a mi szolgáltatásunkat választani. A MiniCRM a már meglévő kliensek érdeklődését célzott marketinggel képes fenntartani, felesleges információval nem terheli őket.
Sikert sikerre
A MiniCRM saját jogon szerzett jó híre mellé most újabb nagy lehetőséget kapott a Magyar Telekomtól. Szeptember 16-án megnyerték az üzleti appok közötti verseny magyarországi fődíját, egy 10 millió forint értékű reklámkampányt, a hónap végén pedig a nemzetközi versenyen is győztesnek hirdették ki a magyar alkalmazást. A MiniCRM nyereménye, hogy hat országra szóló együttműködésre léphet a német anyacéggel, a Deutsche Telekommal, ami azt jelenti, hogy részévé válhat az óriáscég szolgáltatás-portfóliójának.
A Telekom által meghirdetett verseny célja éppen az volt, hogy minél több innovatív megoldást segítsen a piacra, nemzetközi beágyazottságát kihasználva akár a globális piacra is. A verseny magyar fordulójában 15 855 kkv szavazott az induló appokra, ami a Telekom szerint jól mutatja, hogy a hazai kisvállalkozások is nyitottak a technológiai újdonságokra. A verseny közönségdíja az iTaxiknak jutott, a legmenőbb alkalmazás díját pedig a Ziteboard vitte el. A legjobb ügyfélélményt a zsűri szerint a Tappointment nevű alkalmazás nyújtotta. Díjazták a leglelkesebben szavazó kkv-t, a MiniCRM előfizetői közé tartozó Építőmester Kft.-t is.
Leskó Norbert szerint a MiniCRM nemzetközi sikerének lehetősége belülről nézve nem áttörés, hanem az elmúlt évek munkájának kézzelfogható eredménye. "Ugyanúgy végezzük a munkánkat, mint eddig - ez csak egy fázis - mondja. A legfontosabb, hogy az ügyfeleknek jó terméket adjunk."
(x)