Kérdező: az SAP globális piacokon való kiemelkedően erős jelenléte és brand-jének értéke megkérdőjelezhetelen, mégis úgy tűnik, mintha a magyar pénzügyi szektorban kevéssé lenne ismert a neve.
ÁP: Ez kétségtelen, ugyanakkor a cég komoly (organikus és akvizíciókon keresztüli) fejlődésen esett át, amely révén a hangsúlyos értékesítési pontok, a fókuszok újragondolásra kerültek. Ennek eredményeképpen a pénzügyi szektornak nyújott megoldás portfoliónkkal szemben elvárás, hogy a magyar piacon is SAP térnyerésnek legyünk tanúi, természetesen nem erőből, hanem az Ügyfelek egyéni üzleti igényeinek való hiánytalan megfelelés mellett. Hangsúlyozandó, hogy a pénzügyi szektor megoldás portfoliónk közel 10 éves intenzív fejlesztési múlttal büszkélkedhet, tehát az SAP globális szinten komoly szakmai tapasztalattal és referenciákkal rendelkezik a pénzügyi szektorban, és immáron bontogatja szárnyait a hazai piacon is.
K: az IT fejlesztések kora a felmérések szerint 2011-ben újrakezdődött, ezzel együtt természetesen a konkurencia sem ül a babérjain; mik a legfontosabb fejlesztési irányok az SAP-nál?
ÁP: a pénzügyi szektornak, mint speciális iparágnak nyújtott megoldásaink folyamatos fejlesztése mellett az SAP komoly innovációs potenciállal és tartalékokkal rendelkezik; úttörök vagyunk a memória-alapú IT technológiai platform kifejlesztésében a valós idejű analítikus alkalmazásunkkal, illetve komoly fejlesztéseket eszközöltünk az üzleti intelligencia és mobility megoldások terén; csak 2011-ben több tíz új megoldásunk fog kijönni.
K: Az éles piaci versenyben hogyan viszonyul az SAP az ügyfelekhez? Mi az akvizíciós stratégia? Hogyan próbálják megszólítani az ügyfeleket?
ÁP: Természeseten sok céghez hasonlóan az SAP is negyedévről negyedévre él, ugyanakkor egyre komolyabb mértékű erőforrást kívánunk allokálni az ügyfelekkel való szakmai konzultációra; a cél, hogy megértsük az ügyfelek igazi igényeit és ne az ügyfelek elvárásait igazítsuk az IT megoldás képességeihez, hanem pont fordítva. Úgy gondolom, hogy a pénzügyi szektorban ez a szemlélet kiemelten fontos.
K: röviden fel tudná vázolni az SAP által a pénzügyi szektornak kínált megoldás-portfolió elemeit és képességeit?
ÁP: Természetesen; alapvetően a bankokra és biztosítótársaságokra vannak dedikált funkcionalitást lefedő tranzakciós és analítikus megoldásaink; csak néhányat megemlítek a teljessség igénye nélkül: banki számlavezetés, betétkezelés, kártyamenedzsment és üzleti partner menedzsment; lízingcégekre vonatkozó megoldás, biztosítótársaságok üzleti és támogató folyamatait lefedő megoldások.
K: Honnan ismerhetik meg a potenciális ügyfelek ezen termékeket részleteiben?
ÁP: a piacról érkező visszajelzések alapján sajnálatos módon elmondható, hogy az SAP-t az ügyfelek többsége az ipari termelő nagyvállalatoknak szánt vállalat-irányítási rendszerek szállítójaként azonosítja (ezen körnek egy része nem is feltétlenül tudja, hogy ezen kívül más megoldást is kínálunk); szeretnénk ezt a téves piaci berögződést feloldani és az SAP sokszínűségéről és rugalmasságáról meggyőzni ügyfeleinket.
Erre kíváló alkalomnak ígérkezik a pénzügyi szektorra dedikáltan 2011. május 11-én megrendezésre kerülő konferenciánk, aholis elsősorban a bankok és biztosítótársaságok első kézből kaphatnak strukturált információt megoldásainkról, valamint az ügyfeleknél általunk feltételezett azon problémákról, amelyeket érdemben tudunk orvosolni.
Kellemes, de ugyanakkor interaktivitást igénylő és intenzív napnak ígérkezik ez a szerdai nap; érdemes látogatást tenni nálunk (további információ és regisztrációhoz link:
Jelentkezem az SAP Hungary pénzügyi szektor konferenciájára
(X)