Egy évvel ezelőtt az FCA olyan szabályokat vezetett be, amelyek értelmében a pénzügyi vállalkozásoknak bizonyítaniuk kell, hogy termékeik tervezése és értékesítése során az ügyfelek érdekeit helyezik előtérbe. Ez az intézkedés célja, hogy megakadályozza a múltbeli értékesítési botrányok megismétlődését.
Az FCA most arra kéri az iparági szereplőket, hogy október végéig jelezzék, mely lakossági magatartási szabályokat lehetne eltörölni vagy egyszerűsíteni.
"Most meg akarjuk ragadni a lehetőséget, hogy racionalizáljuk szabálykönyvünket, csökkentve ezzel a vállalkozások költségeit és támogatva a gazdaság versenyképességét és növekedését." - tette hozzá Nikhil Rathi.
A második felülvizsgálat célja a kereskedelmi biztosításokra vonatkozó ügyfélvédelmi szabályok egyszerűsítése lesz. Ez különösen fontos egy olyan piacon, amelynek értéke Nagy-Britanniában 15,5 milliárd font (19,88 milliárd dollár).
Az FCA közzétette az első éves jelentését az új célkitűzés alkalmazásáról. A jelentés szerint felgyorsult a cégek engedélyezési folyamata: míg korábban csak az esetek 78,9%-át bírálták el törvényes határidőn belül, mostanra ez az arány 98%-ra nőtt.
"Az FCA már jóval azelőtt is elősegítette a versenyképességet, hogy ezt előírták volna." - tette hozzá Rathi.
Forrás: Reuters