A MobilFizetés sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk: a kasszánál nincs más dolgunk, mint jeleznünk a pénztárosnak, hogy MobilFizetéssel fizetünk, aki ezután a tranzakció elindításához elkéri mobilszámunkat, vagy MobilFizetés azonosítónkat. Az azonosító átadása akár egy vonalkód leolvasásával is megtörténhet, még tovább egyszerűsítve a fizetési folyamatot. Ezt a vonalkódot az ügyfelek a szerződés után megkapják matrica formájában. A tranzakció elindítását követően kisvártatva megérkezik a MobilFizetés üzenet a készülékünkre, amelyet a MobilFizetésben már megszokott módon az “mSzámlánk" kiválasztásával, majd a szolgáltatáshoz tartozó PIN-kód (ún. mKód) megadásával saját mobilkészülékünkön hagyhatunk jóvá. Ezután a kassza kinyomtatja a blokkot, és már készen is vagyunk a fizetéssel. A fizetési folyamat nem hosszabb a bankkártyás fizetésnél, a készpénzszámolgatásnál pedig biztosan gyorsabb.
MobilFizetés szolgáltatás igénybevételéhez az FHB Kereskedelmi Bankkal szerződéskötés szükséges, melyet követően mobilunkkal a szolgáltatáshoz kapcsolt MobilFizetés bankszámla egyenlegének terhére fizethetünk.
A MobilFizetés nemcsak az okostelefon tulajdonosok kiváltsága: a szolgáltatás általában minden SMS-képes mobiltelefonnal használható, technikai oldalon mindössze a SIM kártyánk cseréjére van szükség. A díjmentes SIM-csere és a MobilFizetés szerződés megkötése a mobilszolgáltatók kijelölt üzleteiben kezdeményezhető.
A MobilFizetés szolgáltatás mindenkori banki díjszabásáról az FHB Bank vonatkozó hirdetménye ad tájékoztatást. A szolgáltatás használata során küldött SMS-ek díja 20 Ft/SMS. További információk a www.mobilfizetes.hu internetes oldalon, 06 40 200 115-ös telefonszámon hívható MobilFizetés ügyfélszolgálaton, valamint a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálatán érhetők el (T-Mobile: 1430, 06-1 265 9210, Telenor: 1220).
A SPAR kasszarendszerének a mobilfizetési központhoz csatlakozását vezérlő programcsomagot a Laurel Számítástechnikai Kft. fejlesztette ki, telepítette és engedélyeztette az APEH-nál.
(X)