A változások az adatforgalom erőteljes növekedésén és az értékesített okostelefonok növekvő számán keresztül is jól nyomon követhetők. Az így rendelkezésre álló adatokat kiegésztendő a T-Mobile reprezentatív felmérésben részletesebben is feltérképezte az okostelefonok használatára visszavezethető változásokat.
A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonok sokkal inkább szolgálják a személyes kapcsolattartást és a szórakozást, mint a munkát vagy üzleti teendőket. Az okostelefonokat ugyanis a megkérdezettek 3/4-e magán, 1/4-e üzleti célra használja, és az üzleti célú felhasználás kizárólag a kifejezetten üzleti felhasználók körében magasabb.
A felmérés alapján elmondható, hogy a valamilyen okostelefonnal rendelkező ügyfelek körében erőteljes a telefonhoz való kötődés és intenzív annak használata. Az összes megkérdezett 61%-a már ajánlotta készülékét másoknak, az iPhone körében pedig ez az arány az átlagosnál is magasabb, 74%.
Az okostelefonokkal rendelkezők jóval többet neteznek mobiljukon, és körükben szinte mindenki használ más eszközt is a világháló elérésére (98%). A mobilon internetezők 31%-a asztali számítógépen, 29%-a hordozható számítógépen, míg 40%-a mindkét módon eléri az internetet a telefonos hozzáférésen túl.
Az internetezés módján belül egyre nagyobb a mobilos böngészés részesedése. Az okostelefonnal rendelkezők naponta átlagosan 20 percet töltenek telefonos netezéssel, az iPhone-al rendelkezők körében pedig ez az érték eléri a 31 percet. A legtöbben alkalmazásokat, azon belül játékokat töltenek le készülékükre. Az iPhone használók szinte mindegyike tölt le alkalmazásokat (96%).
Az okostelefonokat használók körében intenzív az e-mail használat is. A naponta elküldött e-mailek átlagos számában a céges ügyfelek járnak élen (9-10 levél/nap), de az egyéni ügyfelek is naponta rendszeresen használják mobiljukat levelezésre (5-6 elküldött levél/nap). A csúcsot a céges iPhone-ok tartják napi 10-11 elküldött e-maillel.
Az összes megkérdezett 69%-a szinkronizálja készülékét számítógéppel. Az iPhone használók esetén ez az arány lényegesen magasabb (86%), szemben az átlagosnak mondható 60-71%-kal. A multimédiás készülékeknél a leggyakrabban szinkronizált tartalom a zene, valamint a fényképek és megállapítható, hogy a multimédia okostelefonnal és iPhone-nal rendelkezők szinkronizálják a legváltozatosabb tartalmakat.
A teljes minta nagysága: 908 fő.
Adatgyűjtés módja: telefonos interjú.
Az összes megkérdezett 40%-a nő, míg 60%-a férfi volt.
Az egyéni ügyfelek körében a fiatalabb korosztály felülreprezentált (elsősorban a 24 év alattiak), addig a céges ügyfelek körében a középkorúak jelenléte magasabb.
(x)