A legszűkebb szakmai körökön kívül kevéssé ismert tény, hogy van egy budapesti székhelyű magyar kisvállalat, amely az ingatlan- és városmárkázás területén nemcsak Magyarországon, de a határon túl, és Európa távoli országaiban is komoly elismerésnek örvend.
A 2006-ban alapított AERA Property & Destination
tevékenysége Magyarországon hiánypótló, Erdélyben a korát megelőző, nyugaton pedig elismert. A vállalat a régióban először ismerte fel az ingatlanfejlesztés, az ingatlanmárkázás, valamint a városfejlesztés és városmárkázás együttes kezelésében rejlő kiaknázatlan lehetőségeket.
Tervek és tettek: nem puszta szómágia
"Mi az AERA-ban azt valljuk, hogy egy morzsa sem eshet az asztal alá. Ha van valahol egy innovatív ingatlanfejlesztési koncepció, mi azt mondjuk, illesszék be a város fejlesztési tervébe. Ha van egy városfejlesztési terv, mi azt mondjuk, miért nem márkázzák a várost?" - mondta Németh Bálint, a cég tulajdonos-ügyvezetője. "Mi a tettek erejében hiszünk, a kommunikáció csak ezután jöhet" - tette hozzá, utalva arra, hogy a márkázás a szakemberek meglátása szerint nem más, mint az egyirányba mutató tervek és tettek által kifejtett hatás, nem pedig puszta szómágia.
A vállalat filozófiája szerint ahogy egy ingatlanterület értékét jó fejlesztési tervvel a többszörösére emelhetjük, ugyanúgy egy város értékét - és a benne élők életszínvonalát - egy jó márkázási tervvel megsokszorozhatjuk. Bizonyítja ezt a világ márkarangsorain dobogós helyet elfoglaló Barcelona példája is, melynek vezetőivel a cég jó kapcsolatokat ápol.
A vállalat desztináció marketinggel foglalkozó csapata februárban éppen e filozófia jegyében rendezte meg az Új városi perspektívák - 2. Desztináció Marketing Workshop c. rendezvényt. Az egynapos eseményen felszólalt Jordi Sacristan, a 22@Barcelona innovációs városnegyed marketing menedzsere, valamint a Vienna Region és a Budapest Business Region szakemberei. A kerekasztalokon budapesti és vidéki polgármesterek vitatták meg a városmárkázás kérdéseit.
Nemzetközi piaci kapcsolatok és hazai városok
A cég, mely egyebek mellett olyan fajsúlyos piaci referenciákkal büszkélkedhet, mint a Hochtief Development, az IVG Immobilien AG, a GLL Real Estate Partners, vagy az Atrium Centers, több magyarországi várossal és budapesti kerülettel is együttműködik. Az AERA Property & Destination közreműködésével forgatott, és az interneten több mint egymilliós nézettséget elért, valamint a Hipnózis Kreatív Reklámversenyen a szakmai zsűri által is díjazott Budapest - Get Engaged imidzsfilm nem csak a hazai közönség és szakma elismerését nyerte el. A film átütő sikere hozzájárult ahhoz is, hogy a városok és metropoliszok globális versengésében térképre helyezze hazánkat és különösen Budapestet. A vállalat számos projektben szoros együttműködésben dolgozik Ausztria piacvezető turisztikai tanácsadó cégével, a Kohl und Partnerrel.
Plázanyitás Aradon, élménypark nyitás Bikalon, kiállítás Cannes-ban
"Erős tavaszt zártunk. Megnyitottuk Arad első nyugati típusú, és sokak számára meglepően magas minőséget képviselő bevásárlóközpontját, az Atrium Centert, melynek munkálataiban már a fejlesztés kidolgozásakor részt vettünk. Az ünnepélyes rendezvény több tízezres tömeget vonzott. Lebonyolítottuk Magyarország első tematikus élményparkja, a Bikali Élménybirtok bevezető kommunikációját is, és immár negyedik alkalommal részt vettünk a Budapest Business Region MIPIM 2010-es kiállítási munkálataiban is Cannes-ban. Mégis a legnagyobb eredménynek azt tartom, hogy a Barcelona és Bécs képviselőinek bevonásával tartott Desztináció Marketing Workshop-unkon bemutathattuk a hazai önkormányzatoknak és a szakmának is, hogy mi az a minőség, amit az AERA Property & Destination képvisel." - mondta Németh Bálint, hozzátéve: "A jelenlegi viszonyok között hatalmas sikernek tartom, hogy egy száz százalékos hazai tulajdonban lévő, innovatív szolgáltatásokat kínáló cégként már most az éves terv kétharmadát teljesítettük."
(x)