A magyar jogszabályi környezet már számos területen
lehetővé, sőt kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést e-aláírás használatával. Többek között ilyen a cégbírósági ügyintézés, amely tavaly július 1-jétől kizárólag elektronikus csatornákon, digitális aláírás használatával működik. Idén júniustól pedig már a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara tagjai is elektronikusan, e-aláírással ellátva kívánják megküldeni megkereséseiket a bankok és pénzintézetek részére, illetve a választ is hasonló módon várják.
Várhatóan egyre több intézmény állítja majd át működését elektronikus ügyintézésre, ami pedig a hiteles elektronikus iratok mennyiségének további rohamos növekedésével fog járni. Ezek a végrehajtói megkeresések és a cégbírósági végzések mellett a közjegyzői okiratok, APEH igazolások, vagy földhivatali tulajdoni lapok, jórészt olyan iratok, amelyek előbb-utóbb valamilyen formában pénzintézetekhez kerülnek. Ezért is különösen fontos gyorsan és hatékonyan átállniuk a beérkező dokumentumok fogadására és kezelésére.
A bankinformatika területén évtizedes múlttal rendelkező IND Group már jóval korábban felismerte, hogy a hiteles elektronikus iratok tömeges fogadása komoly kihívás elé állítja a pénzintézeteket. Ezért fejlesztette ki az IND e-Kapu-t, amellyel a bankok az eddig papír alapon vagy fiókban bonyolított tranzakciókat is könnyen elektronikus csatornákra terelhetik. Az e-Kapuval a bank képes nagyszámú hiteles e-dokumentum fogadására, előállítására, hiteles kézbesítésére és automatikus feldolgozására. Az alkalmazás tartalmazza a Microsec e-Szignó nevű tanúsított aláíró szoftverét, így a bank manuálisan vagy automatikusan előállított hiteles elektronikus iratokat is küldhet ügyfeleinek és a hatóságoknak. Az e-Kapu további előnye, hogy bevezetésével nincs szükség más szoftverre, további fejlesztésre az informatikai háttérkörnyezetben, így a pénzintézetek egyszerűen és gyorsan, a költségek jelentős csökkentése mellett illeszthetik be munkafolyamataikba az elektronikusan aláírt iratokat.
A CIB Bank már felismerte az elektronikus dokumentumok térnyerésében rejlő új kihívásokat, így elsőként döntött az e-Kapu bevezetése mellett. A cégeljárás elektronizálása és így az e-dokumentumok elfogadásának kötelezettsége rámutatott, hogy ekkora dokumentumtömeg ellenőrzése és kezelése óriási emberi erőforrásigénnyel bír. A CIB ennek megfelelően olyan megoldást keresett, amely egyszerűen beilleszthető meglevő informatikai környezetébe, így az e-Kapu implementálása IBM WebSphere alkalmazásszerverrel történik.
A kiválasztásnál az is fontos szempont volt, hogy a megoldás a jövőben várható további igényekhez könnyen igazítható legyen, az e-Kapu következő verziói pedig mindezen feladatokhoz megfelelő támogatást nyújtanak.
A megjelenést az Avnet Technology Solutions Kft. támogatta, az IND Group megbízható partnere.
További információ :
IND - 2008-ban az "IBM Év Partnere WebSphere kategóriában"
Web:http://www.indgroup.eu/ekapu
(x)