A kis- és középvállalkozások számára a válság a verseny erősödését jelenti. A kereslet rohamosan csökken, megindult a verseny a megmaradt ügyfelekért. Több az eszkimó, mint a fóka.
A kisebb vállalatok csak akkor tudnak ilyen körülmények között helytállni, ha alkalmazkodnak a megváltozott helyzethez. Kálmán Tamás, az Etarget marketing szakembere nyilatkozik az alábbi videóban arról, milyen eszközöket érdemes alkalmazniuk:
Kálmán Tamás, az Etarget marketing szakembere több száz magyarországi kis- és középvállalkozás marketingtevékenységét segíti olyan eszközökkel, melyek jól használhatók a kereslet csökkenése esetén.
A válságra adott legtermészetesebb reakció, hogy a vállalatok megpróbálják csökkenteni a kiadásaikat. Ahogy azonban az ember egy idő után nem tud spórolni az élelmiszeren, a vállalatok sem hagyhatják abba az ügyfélszerzést - ha így tennének, éhhalálra ítélnék a céget. Nehéz időkben azonban mérlegelni kell: válasszuk a drága éttermi vacsorát, vagy főzzünk otthon?
Az olcsóbb és "táplálóbb“ reklámformák közé alapvetően a következő három eszköz tartozik:
1.Direkt marketing. Klasszikus levélküldemények, illetve telemarketing. Jó minőségű adatbázissal kiváló eredmények érhetők el.
2.Tartalmilag célzott reklám. A hatékonyság hasonló, mint a direkt marketing esetében. Mivel online hirdetési formáról van szó, alacsonyabb kiadásokkal jár.
3.Szaksajtó . Akkor érdemes szaksajtóban hirdetni, ha koncentráltan tudjuk megszólítani a termékünk vagy szolgáltatásunk reménybeli vásárlóit. Kitűnő célzást érhető el ésszerű áron.
Mit érdemes szem előtt tartani válság idején? 5 tanács a kis- és középvállalkozásoknak
1. Tudatosítani kell, hogy megváltoztak a játékszabályok. A piacon csökken a szabad tőke, így nő a verseny.
2. Azok nyernek, akiknek sikerül megtartani, illetve a versenytársaktól elcsábítani az ügyfeleket.
3. A válság ellenszere a takarékoskodás mellett a hatékony kommunikáció.
4. A válságban különösen fontos a régi ügyfelek megszólítása.
5. Alkalmazza a pénzvisszafizetési garanciát!
(X)