Éveken keresztül nagyrészt olyan tanácsadók tevékenykedtek a piacon, akik az eladástechnikát és az egyes termékek sajátosságait sokszor csupán hétvégi gyorstanfolyamokon sajátították el. Így érthető, hogy ebből a tevékenységből miért nem alakulhatott ki valódi szakmaiság Magyarországon. Ráadásul az egész iparág szenvedett a rossz imázs miatt. Szerencsére elmondhatjuk, hogy ezen a téren a nyugat-európai és észak-amerikai országok sokkal előbbre járnak. Ezáltal Magyarországnak és a közép-kelet-európai régió többi országának is megvan az esélye, hogy gyorsan magasabb színvonalra fejlődjön. Az ügyfelek szempontjából ez a minőségi színvonal évtizedeken át tartó folyamatos kapcsolatot jelent a tanácsadóval. Az ügyfélnek ideális helyzetben lehetősége van az egyszerű alapoktól az összetettebb koncepciókig minden pénzügyi döntésben együttműködni egy szakemberrel. Van egy bizalmi személy, aki a termék eladása helyett stratégiában és folyamatos közös munkában gondolkodik.
Az ügyfél számára ez egy olyan folyamatot jelent, amelynek során az életében felmerülő minden pénzügyi kérdésre, problémára egy átfogó tervbe illeszkedő koncepciót kap, ami valóban megoldja a helyzetét. Másfelől a megfelelő kompetencia megszerzése a tanácsadó számára azt jelenti, hogy a piac folyamatosan pozitívan értékeli munkáját. A korábbiakhoz képest teljesen más ügyfélkapcsolat ez. Ügyfélállománnyal dolgozni felettébb örömteli a tanácsadó számára, főleg, ha a magánorvosi és a magánügyvédi praxishoz hasonlóan éveken keresztül fennmarad az üzleti kapcsolat és akár még a következő generációval is tovább dolgozhatunk.
Az igazi elismerés akkor következik be, ha az ügyfél maga kezdi el keresni a kapcsolatot ezzel a bizalmi, hozzáértő személlyel. A különböző pénzintézetek, bankok, biztosítók számára ez a kiérlelt folyamat szintén biztos, stabil ügyfélállományt jelent. Közösen még jobban tudjuk megszólítani az ügyfelet, aki így jobb minőségű szolgáltatást kap. Stabilabb forgalom és kevesebb felmondott szerződés az eredmény, amely az ügyfélportfolió "megfordításából" adódik: az ügyfeleket kompetens szakemberek irányítják a pénzintézetekhez. Ha ezt a fejlődést alaposan kielemezzük, a szakmai minőség színvonalának emelkedésével az ügyfelek, a pénzintézetek és a tanácsadók között egy minden szereplőre kiterjedő igazi WIN-WIN helyzet alakul ki.
Az AWD üzletmodellje erre a fejlődésre van felépítve és lépésekkel jár a piac előtt. Természetesen egyre több piaci szereplő fogja ezeket a változásokat felismerni. A szép ebben a folyamatban az, hogy nem nagyon várható meglepetés. Az irány világosan kirajzolódik: a piaci szereplőknek a fejlődő ügyféligényekre reagálniuk kell. A kérdés csak az, hogy elegendőnek bizonyulnak-e a kompetencia és a minősítés megszerzésére irányuló első kísérletek, vagy eredményesebbnek mutatkozik a több évtizedes tapasztalat. Magyarországon az a szerencsés helyzet, hogy az AWD egyszerre mutatja fel mind a kettőt: a teljes körű, független pénzügyi tanácsadás terén Európa több országában, hosszú idő alatt megszerzett sokrétű tapasztalatát használja fel a további expanzió és a szakmai kompetencia fejlesztése során egyaránt.
Nemzetközi tapasztalatok alapján tudjuk, a pénzügyi tanácsadás során mi az igazán döntő. Magyarország egész területén nagy hangsúlyt fektetünk vezetői és tanácsadói teamünk bővítésére. Tréningprogramjainkat úgy állítottuk össze, hogy mind a szakmabeliek, mind az új tanulók jó eséllyel sajátíthassák el ezt a szép szakmát.
(X)