Mire használják az internetet, milyen honlapokat látogatnak és milyen fogyasztási szokások jellemzik az üzleti döntéshozókat? Az internet mellett honnan tájékozódnak, és mivel töltik szabadidejüket? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk az NRC Piackutató által a napokban indított VMReco felmérésből.
Újabb taggal bővült a VMR-család. Az immár hatodik éve zajló, az internetezőkről átfogó képet adó kutatássorozat tavaly a gyermekek internetezését vizsgáló VMRkids-szel bővült, 2008-ban pedig folytatódik a VMR specializációja: a VMReco az üzleti döntéshozókat, illetve az üzleti-gazdasági honlapok rendszeres látogatóinak vizsgálatát helyezi a középpontba.
Az üzleti döntéshozók (cégtulajdonosok, cégvezetők, topmenedzserek) közel 90 százaléka internetezik, az internet használókon belül azonban ez a szegmens mindössze 7 százalékot tesz ki, így egy általános, az internetezők egészére fókuszáló kutatás nem képes olyan mélységű és megbízhatóságú információt nyújtani erről a csoportról, amilyenre a hatékony médiatervezéshez hirdetőknek, ügynökségüknek szükségük lenne.
A VMReco 15 perces kérdőíve olyan témákat vizsgál, amelyek az üzleti döntéshozók körében különösen relevánsak: a különböző hír- és gazdasági tematikájú portálok, autós- és informatikai honlapok látogatása mellett kitér a célcsoport magán- és üzleti jellegű internet-használatára és offline médiafogyasztására, vizsgál pénzügyi és egyéb szolgáltatásora vonatkozó kérdéseket, de a tartós fogyasztási cikkek birtoklásáról és az ezekkel kapcsolatos vásárlási tervekről,sőt a preferált szabadidős tevékenységekről is gyűjt információt.
A kéthetes adatfelvétel során a kérdőív kitöltőit - bannereken és DM-leveleken keresztül - a gazdasági tematikájú honlapok látogatói közül, valamint az NRC NetPanel tagságából toborozzuk. A felmérés eredményei májusban lesznek elérhetőek a médiatulajdonosok, az ügynökségek és a hirdetők számára.
Kapcsolódó webcímek:
Kérdőív itt kitölthető
www.nrc.hu
*************************
További információ:
Kurucz Imre
Kutatási igazgató, NRC
Telefon: (+36) 1 413-0569
Fax: (+36) 1 413-0570
Mobil: (+36) 20 977-4202
E-mail: imre.kurucz@nrc.hu
Cím: 1139 Budapest, Petneházy u. 52.
Webcím: www.nrc.hu
*************************
Az NRC-ről (www.nrc.hu )
Az NRC 1999 óta segíti partnereit abban, hogy a piackutatásra fordított összegek megtérüljenek számukra. Célunk, hogy az adatok mögötti lényeget és a cél eléréséhez szükséges feladatokat mutassuk meg Önnek.
Az NRC szakmai szemlélete és precíz módszertana biztosíték mind a klasszikus, mind pedig az új kutatási technológiák megfelelő használatára, a kutatási eredmények pontosságára, érvényességére és megbízhatóságára. Kutatásaink minőségét a szigorú mintavételi technikáink, adatfelvételi és adatfeldolgozási standardunk, valamint munkatársaink átfogó ismeretei, tapasztalatai és szakmai hitvallása biztosítja. Országos kérdezői hálózatunk, modern multimédiás laborunk, call centerünk és internetes kutatási panelünk lehetőséget teremt arra, hogy ügyfeleink számára az adott információk felvételéhez szükséges leghatékonyabb kutatási eszközt ajánlhassuk. Feladatunknak tekintjük megbízóink, partnereink ügyfélkapcsolati megoldásainak, szolgáltatásfejlesztési folyamatainak és üzletfejlesztési terveinek támogatását pontos és megbízható kutatási adatokkal, piaci elemzésekkel, információkkal és megoldásokkal.
(X)