Balogh Imre: Úgy gondoljuk, hogy Hozamsuli akciónk igazán megkülönböztet minket a versenytársaktól. Ennek a sajátos elgondolásnak a lényege, hogy az ügyfélre bízzuk a döntést, és a választásaitól függő modellportfoliót hozunk létre.
Hogyan jutottak el a Hozamsuli koncepciójához?
A mostani kampány a kamatadó miatt lekötött egyéves betétek lejáratának az időszaka, nem pedig az elsődleges bankkapcsolatok kialakításának ideje. Olyan befektetőkről van szó, akik vagy hagyományosan erősen hozamorientáltak, vagy a kamatadó bevezetésekor váltak azzá. Pozitívum, hogy ma már az ügyfelek jóval magasabb hányada gondolkodik a betétlekötésen túl más alternatívákban is. Körülnéznek a piacon, hogy ki az, aki a legkedvezőbb ajánlatot teszi, a kutatás, megfontolás és választás hármasa pedig egy a korábbinál sokkal kifinomultabb és aktívabb ügyfélmagatartást eredményezett. Hozzá kell tennem, hogy összbankrendszer szempontjából ez mindenképpen azt jelenti, hogy az egyébként is eléggé éles verseny mostanra még jobban kiéleződött.
Arra gondoltunk, hogy az MKB egy olyan megoldást alakít ki, amelyben az ügyfél határozza meg, hogy a felajánlott portfoliókombináción belül a saját maga hozam, kockázat és likviditási preferenciájának melyik konstrukció felel meg. Nem véletlenül, nálunk van forint, euró és dollár alapú befektetés is, a versenytársak jellemzően vagy az egyikre vagy a másikra koncentráltak. A konstrukciónk azért is érdekes, mert más időtávú befektetésekből teremt portfoliót.
Mit ajánl az MKB Hozamsulija?
A Hozamsuli elsősorban azoknak szól, akik megtakarításaikat megosztják rövid-, közép- vagy hosszútávú konstrukciók között, miközben betétjükre szeretnének kiemelkedő kamatot elérni. Az ügyfél választhat aközött, hogy egymillió forint, négyezer euró vagy 5500 dollár fölötti megtakarítását kizárólag kedvező kamatozású betétben helyezi el, vagy megosztja ötven-ötven százalékban a kéthónapos akciós betét, illetve MKB tőkevédett alapok között. Az utóbbi esetben a betéti részre forintnál már évi 11 százalékot, eurónál 7 százalékot, dollárnál pedig 8 százalékot kínálunk. A harmadik lehetőséget a leginkább hozamorientált ügyfeleinknek ajánljuk, azoknak, akik hosszabb távban gondolkodhatnak. Ebben az esetben az összeg egyharmad részét két hónapos futamidejű standard lakossági lekötött betétben, egyharmad részét MKB tőkevédett befektetési alapban, a harmadik harmadát pedig MKB kötvényben vagy nyíltvégű alapban helyezzük el, amelyekhez szükség esetén rövidebb távon is hozzáférhet ügyfelünk. Ekkor a betéti kamat forint esetén eléri a kivételesen kiemelkedő évi 16 százalékot, míg euró esetén a 10 százalékot.
Úgy gondolom, hogy a befektetési alapok szép jövő előtt állnak. A Hozamsuliban kínált MKB Hozamexpressz II. egyedülálló a piacon. Ez egy tőkevédett zártvégű alap, melynek futamideje maximum 3 év, de akár rövidebb, 1 vagy 2 év is lehet a 12 elemű részvénykosár teljesítményétől függően. Amennyiben a részvények hozama egy év alatt eléri a 20 százalékot, akkor az alap már egy év után a húsz százalék hozammal együtt visszafizeti a teljes tőkét. Ekkor az ügyfél megtakarítását újra be tudja fektetni az aktuálisan legígéretesebb formába. Amennyiben a mögöttes részvénykosár teljesítménye a második év végén 30%, akkor a második év végén fizeti ki a tőkét és a 30%-os hozamot (évi 14,02%). Egyébként, a 3-ik év végén, azaz a futamidő lejáratakor a tényleges hozam kerül kifizetésre.
Devizában megtakarító ügyfeleinknek az MKB Euro Top 20 és az MKB Dollár Top 20 tőkevédett alapokat kínáljuk. Ezek zárt végű, 2 éves futamidejű alapok, melyek mögött 20 gondosan kiválasztott részvény áll. Specialitásuk, hogy a 10 legjobb részvény teljesítménye az eurós alapnál fix 20%-kal, a dolláros alapnál pedig fix 25%-kal kerül figyelembevételre a végleges hozamkalkulációnál. Vagyis bármi történjék, a legjobb 10 teljesítményű részvény hozama biztosan 20%, illetve 25% lesz, míg a fennmaradó 10-10 részvény teljesítménye a tényleges értéken számít.
Ez a termék csak most elérhető vagy várható, hogy a közeljövőben lesznek hasonló vonulatok?
Biztos, hogy lesznek hasonlóak. Nagyon sikeres a termék, az ügyfelek is szeretik, a bank is szereti. Amikor ez a kettő találkozik, akkor az azt jelenti, hogy érdemes folytatni ezt a irányt. Ez a cikk folytatódik