Lenyűgöző stílusú és magas műszaki színvonalat képviselő sportkocsival folytatja a Mercedes-Benz 2001 őszén SL-Roadsterei hosszú hagyományait. Az új nyitott kétüléses kocsi a Mercedes sikeres modellsorozatának ötödik generációját képviseli, amely 1954-ben, a legendás "szárnyszerű ajtós" 300 SL-lel indult el világhódító körútján. Azóta a stuttgarti autómárka mintegy 490.000 darabot készített az exkluzív álomautóból. Mára az új 306 lóerős motor az SL 500-at mindössze 6.3 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 100 km/h-ra.
Formatervezés: Stílusosan összekapcsolt hagyományok és modernitás
A vonalvezetés az új SL-sportautó technológiai vezető szerepét szimbolizálja, egyidejűleg szimpátiát, örömérzetet és csodálatot keltve a nyitott autó vezetése iránt. A formatervezők visszafogott, mégis hatásos kapcsolódási pontokat teremtettek a jelenlegi modellsorozat 1954-es őséhez, ily módon továbbírják az SL hagyományokban gazdag történetét. A tipikus SL ismertetőjegyek stílusosan harmonizálnak a Mercedes aktuális formanyelvezetének új elemeivel, melyek a Roadster számára utat mutatnak a jövőbe. Ide tartoznak például a "négyszemű" fényszórók, melyet itt a tervezők újszerűen, hangsúlyozottan dinamikusan interpretáltak.
Külsô: markáns kipufogó, lekerekített hátsó lámpák
A Mercedes-roadster többszörösen kitüntetett formatervén a tervezők csak keveset változtattak. A visszafogott stilisztikai változtatások célja az volt, hogy még dinamikusabbá és sportosabbá tegye az autó megjelenését. Ezt többek között a hátsó rész kismértékű megváltoztatásával érték el, ahol az áttervezett lámpaburák sima felületűek és egységes színűek lettek. A kipufogó markáns, ovális csôvége félreérthetetlenül jelzi az autó sportosságát. Az új külsô tükrök kerekded formájúak. A kilincsek és a karosszéria egyéb külsô szerelvényei az autó színére fényezve csillognak.
Mostantól valamennyi SL-változat újonnan tervezett, ötküllôs, 17 colos könnyűfém keréken gördül.
Variodach: 16 másodperc alatt Roadsterből Coupé
Az új fejlesztésű Variodach tökéletes integrációja is az új SL magas formatervezési minőségét igazolja, mely nyitott és zárt tetőnél egyaránt ugyanazt az üzenetet közvetíti: színtiszta vezetési élmény és egyedülálló elegancia.
A Variodach kompromisszumoktól mentes élményautóvá teszi a sportkocsit, amely egyaránt kínálja a nyitott Roadster menetélményét és egy Mercedes Coupé nagy kényelmét. Gombnyomásra nyitható vagy zárható 16 másodpercen belül, miközben új intelligens forgatómechanika gondoskodik arról, hogy a tető részelemei még helytakarékosabban tűnjenek el a csomagtartó felső részében.
A 2002 közepétől szállítható üveg kivitellel a Variodach zárt állapotában is a Roadsterre jellemző szabadságot sugározza, nagy üvegfelületének köszönhetően pedig világos belső teret biztosít.
Belsô tér: új faburkolat, műszerfal és sportos, négyküllôs kormánykerék
A belső térben bőr, nemesfa és alumínium garantálják az SL-re jellemző exkluzivitást és értékkisugárzást. A roadster karosszériája, vászonteteje és belsô kiképzése új színekben áll rendelkezésre, amelyek még egyénibb kialakításra adnak lehetôséget a vásárlónak. A Mercedes vevői két bőrtípus, négy értékes díszítőelem és öt belső színvilág között választhatnak. Az exkluzív belsô környezethez új, "Gesztenye" fabetétek tartoznak.
A legfeltűnőbb változást a vezető veszi észre: tekintete a belső kiképzés színében tartott kombinált műszerre esik, amelynek négy különálló kerek műszerét vékony, tompán csillogó krómgyűrű keretezi. A kronométer-formatervezésű műszerek vonzzák magukra a tekintetet, melyek ezáltal a korábbi évek sportkocsijainak emlékét idézik fel. Ugyanezt a stílust követik a szép formájú és egyidejűleg kézreálló alumínium gyűrűk az automata klímaberendezés kezelőkészülékén. A jármű irányítására új, négyküllős kormánykerék szolgál.
Biztonság: Új fej-mellkas-légzsák a tökéletes oldalsó ütközésvédelemhez
Egységes koncepciója a menetbiztonság területén a sportkocsik új generációjának példaképévé teszi az SL-osztályt. A járműbiztonság valamennyi szempontját figyelembe veszi - elektronikus menetdinamikai rendszerek, mint az SBC, az ABC, a Fék-asszisztens, vagy az ESP használatával a balesetek elkerülésétől kezdődően a biztonságos karosszéria-szerkezeten át baleset esetén az utasok lehető leggyorsabb mentéséig bezárólag.
Az utasvédelmet a nagy szilárdságú karosszéria-szerkezet mellett egyebek között kétfokozatú vezető- és utasoldali légzsákok, az ajtókba épített újszerű fej-mellkas-légzsákok, az újonnan kifejlesztett integrál-ülések, a nagyteljesítményű övfeszítő, a övfeszítés-határoló és a szenzorvezérlésű túlgördülés elleni kengyel biztosítja.
A legenda tovább él. Az "SL" rövidítés továbbra is olyan autót jelöl, amely a tökéletes technika mellett elsősorban két jellegzetes minőségi ismérvvel rendelkezik: lenyűgöző erő és szenvedély.
(X)