Komoly terjeszkedésbe kezdett a Pizza Me. A 2013-ban alapított pizzázó (pontosabban szeletbár-lánc) augusztusban nyitotta meg első, a budapesti belvároson kívüli éttermét Zuglóban.
Victor Friedman, a Pizza Me társtulajdonosa a Portfolio-nak elmondta, hogy ez vállaltan egy kísérlet volt a cég részéről, ugyanis a prémium minőségű, vékony tésztás olasz pizzákat kínáló lánc többi üzlete a belvárosban található, és vendégkörét fele részben a külföldi turisták, fele részben a belvárosban mozgó, dolgozó és bulizó magyarok adják (az üzletek éjszaka is nyitva tartanak).
Nem meglepő módon a zuglói vendégkör összetétele nagyon más, mint a belvárosi éttermekben: főként többgyerekes családok látogatják és főként ebédidőben.
Victor Friedman szerint beigazolódni látszanak a menedzsment előzetes elképzelései: a gyakran 1000-1500 forintos hamburgerek és gyros-tálak helyett a vendégek nyitottabbak a minőségi olasz alapanyagokból készülő, 550 forintos vékony tésztás pizzaszeletekre.
Az új üzlet forgalma már az első hónapban elérte a 10 ezer vendéget: részben erre is alapozva az eredetileg tervezett 5 helyett még 15-20 budapesti üzlet megnyitását tervezik, kimondottan a külső kerületekre fókuszálva.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jelenleg is aktívan keresik az olyan üzlethelyiségeket, ahol családbarát, akár kisebb születésnapok megtartására alkalmas környezetet alakíthatnak ki. Fontos szempont továbbá, hogy a helyiség közlekedési csomópontban, igényes, jó állapotú épületben legyen.
Nem elérhetetlen ez a szám
A város folyamatos terjeszkedésével egyre nagyobb igény mutatkozik a könnyen, helyben elérhető szolgáltatásokra – mondták el a Portfolio-nak ingatlanpiaci elemzők.
A külvárosnak nevezhető területeken, mint például a III., IV., XI., XIII., XIV., XVI. kerület egyes részein folyamatosak a nagy lakóingatlan-beruházások, ez pedig átalakítja a kiskereskedelem és a szolgáltatások területi megoszlását is.
Az itt lakók, ide költözők ugyanis igénylik azt, hogy a belvárosból, vagy a bevásárlóközpontokból megismert üzletek és szolgáltatások könnyen elérhetők legyenek. Így – piaci információink szerint – több szolgáltató és gyorsétteremlánc is egyértelműen a külső kerületekben látja a budapesti terjeszkedés irányát.
Sokszor az üzletláncok érzékelik a környék fejlődési lehetőségeit, látnak potenciált abban, hogy egy biztos vásárlóerő van, vagy lesz azon a területen, és így olyan helyeken nyitnak üzleteket, ahol egyébként is gyorsabban nőnek a lakásárak az átlagosnál.
A cikk megjelenését a Pizza Me támogatta.