A CBRE a MIPIM-en publikálta legújabb európai ingatlanbefektetési kutatását. Az "EMEA Invesor Intentions Survey" keretében több mint 400 befektetőt kérdezett meg a tanácsadó cég a 2016-os terveit, várakozásait illetően. Az általános befektetői hangulat továbbra is pozitív és ami emellett még szembe tűnő, az Közép-Európa erős népszerűsége. A megkérdezett európai (EMEA) befektetők 47 százaléka Nyugat-Európát látja a legvonzóbb befektetési célpontnak a világon, 19 százalékuk azonban Közép-Európát jelölte meg.
Végre volt Budapest stand Ahogy múlt héten már megírtuk, hosszú évek kihagyása után újra van saját standja Budapestnek a világ legfontosabb ingatlanpiaci kiállításán, a MIPIM-en. A stand egy hármas együttműködés végeredménye: a Fővárosi Önkormányzat, a HIPA (Hungarian Investment Promotion Agency, Nemzeti Befektetési Ügynökség) és az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal (IFK) közösen állítottak ki Cannes-ban a Budapest márkanév alatt.
Városok szintjén is tarol a régió. Bár a legnépszerűbb városok továbbra is a meghatározó nyugat-európai fővárosok (sorrendben: London, Madrid, Párizs, Berlin, Amszterdam), a top 10-be befért Varsó, Budapest és Prága is. Varsó a 6., Budapest a 8., míg Prága a 9. legattraktívabb városnak számít a megkérdezett befektetők szerint. Sőt, az első tízbe ugyan nem fért be, de Bukarest 13. helyezése is azt bizonyítja, hogy Közép-Európa kifejezetten népszerűnek számít idén a nagy befektetők körében.MIPIM A globális ingatlanpiac keresztmetszetének számító MIPIM idén közel 2500 kiállítóval és 89 ország részvételével került megrendezésre. A szokásos cannes-i napsütéshez képest igen borongós időben, de rendületlenül nagy számban gyűltek össze az ingatlanszektor legbefolyásosabb szereplői a cannes-i filfesztiválnak is helyet adó Palais des Festivals-ban, és a pálmafás Croisette-n. Idén közel 24 ezer látogató és 4500 befektető jött el a kiállításra a világ minden tájáról. 2016-ban több mint ezer projekt mutatkozott be Cannes-ban.