A kormány is finanszírozza a tér átépítését, az ehhez szükséges támogatási szerződések a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal és a Belügyminisztériummal megköttettek. A teret érintő villamoshálózat a Budai fonódó villamoshálózat projekt európai uniós forrásainak felhasználásával, a tér egyéb kiviteli munkáinak finanszírozása pedig fővárosi, illetve állami forrásokból történik.
A tér teljes felújításának kivitelezője a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., valamint a WIS Holding Zrt. alkotta Széll Kálmán tér 2014 Konzorcium. A kivitelezési szerződést 2014. november 24-én írták alá. Minden terv, építési engedély, valamint a Kormány, a Főváros és az EU által biztosított forrás rendelkezésre áll, mindezek pedig lehetőséget teremtenek a kivitelezési munkák 2015. januári megkezdésére, a Széll Kálmán tér mértéktartó, de funkcionális és városképi szempontból teljes értékű megújítására.
Elhanyagolt csomópont helyett modern közösségi tér
A Széll Kálmán tér felújításával új arculatú, magas szolgáltatási színvonalú, a mainál sokkal jobban használható tér jön létre, mely erősíti a közösségi, a gyalogos- és a kerékpáros közlekedés szerepét a térségben. A tér felújításának részeként
- akadálymentes kapcsolatok jönnek létre valamennyi irányban, ehhez kapcsolódva mozgólépcső és lift épül a Várfok utcai autóbuszmegállók felé.
- az autóbusz-vágállomások és a villamosmegállók az utasok szempontjait előtérbe állítva alakulnak át.
- csökken az autóbusz-parkolók területének nagysága.
- átépül a tér észak-nyugati (Szilágyi Erzsébet fasori) sarkában található közúti csomópont.
- a Széll Kálmán tér a kerékpárosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárható lesz.
- egységesedik a tér építészeti arculata, jelentősen nő a zöldfelületek aránya megszűnnek a rendezetlen bódék.
- lehetőség lesz a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának későbbi kialakítására.
- újjáépül az M2-es metró bejárati épülete, amelynek jelenlegi, legyező alapja azonban megmarad.
- fedett perontetők épülnek a villamosmegállókban.
- a BKK új ügyfélközpontot alakít ki a téren, ahol a közlekedéssel kapcsolatos minden ügy elintézhető.
Járja körbe a teret a BKK videója segítségével!
Összehangolt fejlesztési és felújítási munkák
A tervek szerint a Széll Kálmán tér felújítása 2016 februárjában fejeződhet be, ekkorra a Széll Kálmán tér Bel-Buda egyik szimbolikus köztereként egy rendezett, színvonalas és a városrészhez méltó városi központ lehet. A tér rekonstrukciójához szorosan kapcsolódik a budai fonódó villamoshálózat kiépítése. A munkák összehangolásával jövő tavaszra a Frankel Leó utca és a Margit körút között megépített villamosvágány-átkötésnek köszönhetően átjárható villamospálya létesül az immár megújult Széll Kálmán tér és Óbuda között, azaz lehetőség nyílik új, hosszú villamosvonalak létrehozására. Annak érdekében, hogy a forgalomkorlátozások a szükséges legkisebb mértékben és ideig akadályozzák a környék közlekedését, a 4-es és a 6-os villamos egyes pályaszakaszainak halaszthatatlan felújítását is Széll Kálmán tér felújításának idejére időzítettük, továbbá ugyanebben az időszakban kerül sor a Margit híd egyes garanciális javítási munkáira is.
A tér felújítási munkái január 12-én kezdődnek
A Széll Kálmán tér rekonstrukciójának előkészítő közterületi munkái 2015. január 12-én, hétfőn kezdődnek el: a Margit körút irányából a Krisztina körút felé csak két sávon lehet majd balra kanyarodni, a jobb szélső kanyarodósávot az építkezés miatt lezárják, azt nem lehet igénybe venni. Emiatt a Margit körúton a Széll Kálmán tér felé torlódások várhatóak, ezért kérjük, hogy aki teheti, ne ebből az irányból közelítse meg a teret. A Krisztina körutat keresztező gyalogos-átkelőhelyen ideiglenes középszigetet - azaz a zebra közepére forgalomtechnikai okokból járdaszigetet - építenek, ezért a Krisztina körút felé balra kanyarodóknak sávelhúzásra kell számítaniuk. Január 11-én, vasárnap napközben a kivitelező már a 12-étől érvényes forgalmi rend előkészületeit végzi a helyszínen.
A Széll Kálmán tér belső, gyalogos területén is megkezdődnek a felújítás látható előkészületei: elbontják a régi, nem használt hurokvágányon (azaz az egykori 56-os villamos fordulóján) belül álló szökőkutat, valamint az 59-es és a 61-es villamos peronja melletti gombákat. Ezért a téren belüli gyalogosfelületekből nagyobb területeket is elkorlátoznak, a legfontosabb gyalogos útvonalakat ugyanakkor továbbra is biztosítják. Az építési munkagépek forgalma nappal nem zavarja majd a közlekedést a téren.