A személyzet nélküli űrhajó a SpaceX közlése szerint egy "nem tervezett gyors szétszerelődésen" ment keresztül az űrbe való emelkedés során, majd megszakadt a kapcsolat az irányítóközponttal.
A valaha épített legnagyobb rakéta, a SpaceX Starship röviddel a kilövés után elvesztette az irányítást.
A 123 méter magas űrhajónak egy egyórás repülést követően az Indiai-óceán felett kellett volna visszatérnie a Föld légkörébe. Bár a kilövésben segítő Super Heavy gyorsítórakéta sikeresen visszatért a kilövőállásra, maga a küldetés kudarcba fulladt.
Az Elon Musk tulajdonában lévő SpaceX közölte, hogy csapataik azonnal megkezdték az egyeztetést a biztonsági tisztviselőkkel az előre tervezett vészhelyzeti protokollok szerint. A vállalat szerint a robbanás több hajtómű meghibásodása után következett be, és már vizsgálják az esemény pontos okait.
A baleset miatt
átmenetileg több floridai repülőtéren, köztük Miamiban és Orlandóban is leállították a járatokat
a lángoló törmelékek miatt érzett aggodalom következtében. A Karib-térség szigetországaiból érkező képek égő törmelékeket mutatnak, amint azok az égből hullanak alá.
Ez volt a rakéta nyolcadik tesztrepülése és egyben második egymást követő kudarca. A januári incidens után a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) már egyszer leállította a Starship indításait, miután a Turks- és Caicos-szigeteken anyagi károk keletkeztek.
A Starship kulcsfontosságú szerepet játszik Musk Mars-kolonizációs terveiben, valamint a NASA is egy módosított verzióját kívánja használni az Artemis holdra szállási programjában. A SpaceX szerint a Starship űrhajó és a Super Heavy rakéta együttese teljesen újrafelhasználhatóra tervezett rendszer. A távolabbi jövőben Musk azt tervezi, hogy a Starship hosszú távú utazásokat tegyen a Marsra és vissza, ami körülbelül kilenc hónapot venne igénybe mindkét irányban.
Címlapkép forrása: Brandon James Moser via Getty Images