A hatósági szabályozás eltűnik, az akciók maradnak
Gazdaság

A hatósági szabályozás eltűnik, az akciók maradnak

Portfolio
Tavaly nyáron, a rögzített árak eltörlésével párhuzamosan bevezették a hatóságilag elrendelt árakat, azonban a kormány az infláció mérséklődésére hivatkozva július elején visszavonta az intézkedést. A Lidl Magyarország adatai alapján viszont még mindig intenzíven keresik a vásárlók a kedvezményes termékeket, ezért az áruházlánc továbbra is fenntartja az akciókat.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

A kormány július 1-jével megszüntette a hatóságilag előírt akciókat. A tavaly nyáron bevezetett intézkedés során 20 akcióköteles termékkategóriát határoztak meg (például baromfihús, sajt, péksütemények, száraztészta). Valamennyi kategóriából egy-egy terméket a megelőző egy hónapban alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal olcsóbban kellett értékesítenie az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező kiskereskedelmi láncoknak. Ezt a számot augusztusban, az ársapkák kivezetésével párhuzamosan 15 százalékra emelte a kormány, illetve 8 termék árát beszerzési áron, vagy az alatt rögzítették.

Szakértők véleménye szerint

a kiskereskedelmi láncokban növekedésnek indult a forgalom az elmúlt hónapokban, arra számítanak, hogy a trend a hatósági akciók eltörlésével nem fordul meg,

mivel az árstopos termékek köre nem képviselt nagy súlyt a fogyasztói kosárban. A verseny pedig továbbra is várhatóan élénk marad, ezt többek között az is szavatolja, hogy az online árfigyelő rendszer továbbra is működni fog. A hatósági akciók eltörlésének pozitív hozadéka lehet mind a kereskedők, mind a termelők számára, hogy az árak torzulása megszűnik.

Nem tűnnek el az akciók

Az élelmiszerárak a Covid kitörése után kezdtek el jelentősen emelkedni: a KSH adatai alapján az olyan alapvető élelmiszerek, mint a kenyér, a cukor, a burgonya, a vöröshagyma vagy a tejtermékek, legalább 80 százalékkal drágultak 2020-hoz képest. A munkáltatók többsége nem tudta lekövetni ezt az áremelkedést a fizetésekkel, így az emberek reálértéken kevesebb pénzből gazdálkodnak, mint néhány évvel ezelőtt. Ennek hatására az akciók iránti érdeklődés is megugrott,

a kiskereskedelmi láncok mindegyikében érezhető, hogy az akciós termékeket előnyben részesítik a vásárlók.

A Lidl Magyarország a Portfolio kérdésére arról tájékoztatott, hogy a vásárlók igényeire reagálva a korábbi kötelező akciókat továbbra is fenntartja, illetve tartós árcsökkentési programjának termékkínálatát is bővíti: a jelenleg 700 cikkből álló listára újabb 100 termék kerül fel, amelyben húsok, pékáruk, tejtermékek is megtalálhatók. Az áruházlánc nagyobb kiszerelésű termékekkel, hetente frissülő akciókkal, tartósan alacsony árú termékekkel és a Lidl Plus applikációban megtalálható kuponokkal is törekszik az árak alacsonyan tartására.

A közel 3 éves digitális hűségprogramot már több mint a vásárlók 40 százaléka használja: az alkalmazásban olyan kuponokhoz férnek hozzá a vevők, amelyeket a különböző akciókon felül tudnak érvényesíteni a kasszáknál. Az applikációt a kiskereskedelmi lánc játékokkal, promóciós időszakokkal népszerűsíti.

Egészségeset vagy olcsót?

2020-at megelőzően egyre nagyobb hangsúlyt fektettek az emberek az egészséges életmódra, így a változatos, egészséges étrendet is előnyben részesítették, például több zöldséget és sovány húst, viszont kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasztottak. Ez a trend azonban az élelmiszerboltok tapasztalatai alapján bezuhant, amikor hirtelen megugrott az élelmiszerek ára: a tápérték és a kalóriatartalom helyett az ár vált az elsődleges szemponttá. Pedig dietetikusok véleménye szerint itthon kiemelten fontos lenne odafigyelni az egészséges táplálkozásra:

a legfrissebb felmérések szerint az uniós tagállamok közül csak Málta és az Egyesült Királyság előzik meg hazánkat elhízás szempontjából.

A kutatások arra is rámutatnak, hogy az átlag alatti keresettel rendelkezők között kétszer annyian túlsúlyosak, mint az átlagos vagy átlag feletti keresetűek között.

Az egészséges táplálkozás fontos eleme a hal: könnyen emészthető, telítetlen zsírsavakban gazdag, Magyarországon mégis az ajánlottnál jelentősen kevesebbszer fogyasztjuk. A Lidl a „Minden péntek, halpéntek!” állandó promóció keretén belül igyekszik ösztönözni a halfogyasztást: péntekenként a friss halak 15 százalék kedvezménnyel vásárolhatók meg valamennyi üzletükben.

A kiegyensúlyozott táplálkozás másik hangsúlyos eleme a gyümölcsök és zöldségek napi szintű fogyasztása, azonban

a friss gyümölcsök és zöldségek ára is jelentősen megemelkedett az utóbbi években:

már az olyan alapvető zöldségek, mint a paradicsom, az uborka vagy a salátafélék is másfélszer-kétszer annyiba kerülnek, mint néhány éve.

A nyári időszakban azonban megnő a kereslet erre az élelmiszercsoportra, így az áruházláncnál hetente legalább 150 féle friss zöldség és gyümölcs érhető el, amelynek jelentős része hazai beszállítóktól származik. A megnövekedett vásárlói igényt ráadásul nemcsak bővített kínálattal, hanem akciókkal is igyekeznek lekövetni – derül ki a diszkontlánc közléséből.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

Címlapkép forrása: Lidl Magyarország

Kiszámoló

Neked is sikerül változtatni

Szombatonként kiteszek egy-egy régi cikket, amit sokan nem olvastak, pedig a hasznukra lehet. Ez a cikk közel tizenegy éves, a benne lévő számokat így értelmezd. Ha van egy hasonló veled megtört

Holdblog

A személyes szorzónk

Modern korunkban sok lehetőségünk van személyiségünk kiteljesítésére, önérdekünk követésére. Ha ki akarunk tűnni mások közül, akkor ezekkel nem csak lehet, hanem szükséges is foglalkoz

Kasza Elliott-tal

Medtronic - elemzés

Végig pörgettem a blogon a Top10-es posztokat, vetettem egy pillantást azokra a részvényekre, amik valamikor fennakadtak a hálómon, de nem néztem meg őket alaposabban. Az egyik ilyen volt a Medtro

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ügyfélkapu-mizéria: egy újabb szolgáltatás kiesése fenyeget ügyintézési káosszal
Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
orosz-ukran-haboru-robert-fico-volodimir-zelenszkij-oroszorszag-ukrajna-megvesztegetes