“Az utóbbi időszakban a konténeres forgalom egyre jelentősebb szerepet tölt be a logisztikai láncban, ezen a területen bővülnénk mi is, illetve a last mile delivery, vagyis az utolsó mérföldes szállítási szolgáltatásunkat szerettük volna kiegészíteni. A szlovén vállalat akvizícióját követően már a kikötőkből, a hajóról történő konténerlerakodást követően azonnal tudunk megoldásokat javasolni a megbízóinknak arra, hogy hogyan juttathatják el az árujukat Közép-Európán belül bárhova” – mondta el a Portfolio-nak Szemerey Loránd, a WIN Capital vagyonkezelő tulajdonos-ügyvezetője.
A főként a logisztikai piacra fókuszáló vagyonkezelő társaság érdekeltségei 2022-ben zárták az első teljes évüket 9 milliárd forintos árbevétellel, jelentős szállítási kapacitással rendelkeznek. A fuvarok túlnyomórészt belföldre irányulnak, míg a többi jellemzően a koperi és a hamburgi kikötő viszonylatában, illetve a környező országokba közlekedik.
A WIN Capital Kft. a szlovén vállalat 80 %-os tulajdonrészének megvásárlásával ezentúl az olasz, horvát, cseh, lengyel és szlovák célállomásokra is tud majd versenyképes, közúti szolgáltatást ajánlani.
Magyarországon tavaly a konténerszállítási üzletág generálta a legnagyobb forgalmat. Az akviráló szlovén cég 100 %-ban konténerszállítással foglalkozik és az adriai régió kikötőiből Közép-Európába szállít konténereket oda-vissza hajós társaságoknak, illetve szállítmányozóknak.
A cégcsoport flottáját jelenleg 250 nyerges szerelvény (ponyvás, hűtős és konténerszállító félpótkocsi) alkotja, amelyek főként kiskereskedelmi láncokat szolgálnak ki, illetve hajózási vállalatok és vasúti operátorok részére végeznek konténerszállítást.
A szlovén kollégákkal együtt jelöljük ki a stratégiai irányvonalakat annak érdekében, hogy egymás működését a legeredményesebben tudjuk támogatni. Ők is fognak tudni segíteni új megbízásokat szerezni nekünk Magyarországon, és ez fordítva is így lesz. Jelentős a szinergia, hiszen az export-import fuvarok kombinálásával hatalmas megtakarításokat lehet elérni
– emelte ki Szemerey Loránd.
Amennyiben nem bővülne a WIN Capital megbízói köre, az organikus bővülés következtében akkor is a jelenlegi forgalmuk 20-30 %-os emelkedése várható. Ha ehhez hozzáadjuk a szlovén vállalat forgalmát, akkor a portfólió már 20 milliárd forintos értékkel bír. A következő fél-egy évben arra fókuszálnak, hogy ezt stabilan kezeljék, és továbbra is megbízható szolgáltatást nyújtsanak.
A hosszú távú, lekötött megállapodások az extrém módon megnövekedett szállítási idők ellenére is lehetővé teszik az üzletmenet folytonosságát. “A nagy volument kibocsátó cégekre fókuszálva a hazánkban leginkább jellemző hosszú távú szerződéses együttműködéseknek köszönhetően 5-7 évre garantált az autók és a sofőrök foglalkoztatása. A szlovén társaság egyelőre 1-2 éves szerződésekkel dolgozik, azonban a felek számára tervezhetőbb működést biztosít a több éves elköteleződés, ami a finanszírozók számára is megnyugtatóbb, illetve nekünk is ad egy kiszámíthatóságot” – fűzte hozzá Szemerey Loránd.
Fenntartható ágazat, zöld logisztika
A WIN Capital idén máciusban vette át a Scaniától az általuk fejlesztett és előállított elektromos teherautót, amely egyben az első értékesített darab Közép-Európában. A WIN Capital Kft. érdekeltségei azóta további 4 db, elektromos teherautót rendeltek a Scaniatól, melyek közül már három darab meg is kezdte a fuvarozást. Habár az elmúlt években több gyártó is készített elektromos teherautókat, amelyek már járják az utakat, viszont ezekben az e-kamionokban a hűtőrendszer is teljes mértékben elektromos működésű. Ezzel együtt immár öt teljesen elektromos hajtású nyerges szerelvénnyel és öt elektromos teherautóval fognak tudnak részt venni a közúti áruforgalomban.
“Egyelőre nem tervezzük további dízelüzemű kamionok elektromossá alakítását, a meglévő ötről gyűjtjük a gépjárművezető kollégák és az informatikai rendszerek tapasztalatait, visszajelzéseit. Az első és az ötödik autó között óriási a különbség akár hatótávban, akár vezethetőségben. A Scaniákról is kiválóak az első tapasztalatok és büszkék vagyunk a stratégiai együttműködésünkre” – egészítette ki Szemerey Loránd.
A járműflotta hamarosan újabb 30 nyerges vontatóval bővül, így 2024 elejére a szlovén érdekeltséggel együtt már több, mint 350 kamion fog részt venni a szállítmányozási feladatokban, ugyanakkor a flotta kezelését kiszolgáló infrastruktúra fejlesztéséről sem felejtkeznek el. A flottakezelő platform, amelyet alkalmaznak, lehetővé teszi az autók mozgásának, üzemanyag-fogyasztásának és a vezetési idő nyomon követését, a gépjárművezetők havi vezetési stílusát pedig telematikai szoftver segítségével elemzik. A rendszer használatát kiterjesztik a szlovén vállalatra is.
A cikk megjelenését a WIN Capital támogatta.
Fotók: Mónus Márton/Portfolio, WIN Capital