A COVID-19 világjárvány által okozott ellátási lánc válság hatásai, mint az óceáni hajózási díjak emelkedése és a kikötői leállások, ismét súlyosbítják a globális árufuvarozást. Az azonnali szállítási díjak jelentős növekedése mellett a kikötők zsúfoltsága és az üres konténerek hiánya tovább nehezíti a helyzetet, amit a kereskedelmi forgalom fő szezonja előtti készletek felhalmozása csak fokoz.
A Vörös-tengeri konténerhajózási forgalomban bekövetkezett zavar egyre súlyosbodik, és várhatóan a második negyedévben mintegy 15-20 százalékkal csökkenti az iparág Távol-Kelet és Európa közötti kapacitását - közölte a Maersk hajózási csoport.
Rolf Habben Jansen, a Hapag-Lloyd vezérigazgatója pozitívabb kilátásokat fogalmaz meg a 2024-es év hátralévő részére vonatkozóan a globális kereskedelemmel kapcsolatban, és az ügyfelekkel és logisztikai cégekkel folytatott beszélgetésekre hivatkozik, amelyek az év második felében erősebb keresletre utalnak. A nettó nyereség közelmúltbeli csökkenése és az osztalékcsökkentés ellenére Jansen a kínai újév utáni folyamatos fellendülés és a készletek fokozatos kimerülése miatt bátorítóan nyilatkozik.
A Maersk vezérigazgatója, Vincent Clerc szerint a globális konténerszállítási piac túlkapacitással és fenntarthatatlanul alacsony fuvardíjak kihívásaival néz szembe, ami jelentős nyomást helyez a szektor jövedelmezőségére, ellentétben a pandémia utáni rekordnyereségekkel.
Rövid kihagyás után ismét elkezdte feltölteni az orosz haderő fegyver- és lőszerkészleteit Észak-Korea – írja műholdfelvételeket elemezve az NK Pro és az Institute for Study of War.
Tovább csökkent a teherszállítmányok mennyisége januárban a Vörös-tengeren a jemeni húszi lázadók támadásai miatt - közölte szerdán a Kieli Világgazdasági Intézet (IfW Kiel).
A mögöttünk álló napokban az Izrael és a Hamász közötti lehetséges tűzszünetről szóló híreknek köszönhetően valósággal bezuhant az olaj ára - de vajon meglátszik már ez a magyar benzinkutak áraiban?
Houthi fegyveresek megtámadtak egy Maersk konténerszállító hajót a Vörös-tengeren, ami miatt a társaság 48 órára leállította a hajózást - írja a Reuters.
Az óceáni áruszállítás ára drámaian megugrott, miután több hajó is igyekszik elkerülni a Vörös-tengert a húszi lázadók támadásait követően - számolt be a CNBC.
A. P. Moller-Maersk biztonsági aggályok miatt felfüggeszti a Vörös-tengeren keresztül közlekedő összes konténerszállítást.
Húszi lázadók csaptak a le a Vörös-tengeren egy hatalmas konténer-szállítóhajóra péntek hajnalban, amelyről felvételek is érkeztek. Számos jelent meg az X nevű közösségi csatornán arról, ahogy ég a Maersk Gibraltar nevű hajó, viszont hivatalos forrás eddig nem erősítette meg a híreket.
A Covid évek alatt többszörösére ugró tengeri szállítási költségek mérséklődésével jelentősen felértékelődött a konténeres áruforgalom és a hajózási szolgáltatások szerepe. Az ágazatban egyre többen keresik az alternatív útvonalakat és technológiai megoldásokat, mivel a többféle útvonalon és módon történő áruszállítás a szolgáltatást kiszámíthatóbbá és versenyképesebbé teszi. A WIN Capital logisztikai érdekeltségei Magyarországon az egyik legnagyobb kamionflottával rendelkeznek, amely mostantól egy Szlovéniában TOP 30-as szállítmányozó-logisztikai vállalat kapacitásával bővül abból a célból, hogy a konténeres áruszállítási szolgáltatásait támogassa és az integráció utáni években Szlovéniában is a TOP3-ba kerüljön. Az adriai régióban történő bővülésről és a fenntartható logisztikai megoldásokról Szemerey Loránd, a cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője beszélt a Portfolio-nak.
A Maersk, a világ egyik legnagyobb konténerszállítója a várakozásokat meghaladó első negyedéves eredményről számolt be, és fenntartotta 2023-as profitelőrejelzését. Mindebből az látszik, hogy az inflációt is erősítő szállítmányozási árak emelkedése még fokozhatja a drágulást.
Különleges helyszínen adott tanácsot a digitális előrelépéshez a Telekom, két kisvállalkozóval a földtől elszakadva, több méter magasan beszélgettek a budapesti Erzsébet téren. A nem mindennapi aktivitás célja, hogy ráirányítsa a figyelmet arra, hogy a vállalkozásoknak miért érdemes új szemszögből szemlélniük a digitális megoldásokban és eszközökben rejlő hatékonyságnövelő lehetőségeket.
A világjárvány kitörését követően a tengeri szállítmányozás és vele együtt a teljes logisztikai üzletág a feje tetejére állt, azóta azonban eltelt közel 3 év, a nem összehangolt újranyitások következtében valósággal az egekbe szöktek a konténerárak, amelyek még mindig jócskán a járvány előtti szinteken vannak. A közelgő recesszió réme pedig akár lavinaként temetheti maga alá az egész üzletágat, a legfrissebb adatok szerint azonban korántsem ilyen aggasztó a helyzet.
Újabb figyelmeztető jel érkezett a közelgő gazdasági visszaesésre: míg a Covid-járvány csúcspontján a világgazdaságban globális konténerhiány jelentkezet, idén év végére annyira csökkent a globális kereslet, hogy megteltek a konténerdepók - írta meg a CNBC.
Az exit pollok alapján.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Emellett kiemelte, hogy országa nem a fegyverek tesztpályája.
Izrael még októberben hajtott végre széleskörű támadást az ország ellen.
A stájerországi tartományi választásokon.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.