Egyre súlyosabb, ami a Vörös-tengeren történik

Egyre súlyosabb, ami a Vörös-tengeren történik

A Vörös-tengeri konténerhajózási forgalomban bekövetkezett zavar egyre súlyosbodik, és várhatóan a második negyedévben mintegy 15-20 százalékkal csökkenti az iparág Távol-Kelet és Európa közötti kapacitását - közölte a Maersk hajózási csoport.

Teljesen más állapotban van a világgazdaság, mint bárki hitte

Teljesen más állapotban van a világgazdaság, mint bárki hitte

Rolf Habben Jansen, a Hapag-Lloyd vezérigazgatója pozitívabb kilátásokat fogalmaz meg a 2024-es év hátralévő részére vonatkozóan a globális kereskedelemmel kapcsolatban, és az ügyfelekkel és logisztikai cégekkel folytatott beszélgetésekre hivatkozik, amelyek az év második felében erősebb keresletre utalnak. A nettó nyereség közelmúltbeli csökkenése és az osztalékcsökkentés ellenére Jansen a kínai újév utáni folyamatos fellendülés és a készletek fokozatos kimerülése miatt bátorítóan nyilatkozik.

A Maersk vezetője szerint fenntarthatatlanul olcsók a konténerárak

A Maersk vezetője szerint fenntarthatatlanul olcsók a konténerárak

A Maersk vezérigazgatója, Vincent Clerc szerint a globális konténerszállítási piac túlkapacitással és fenntarthatatlanul alacsony fuvardíjak kihívásaival néz szembe, ami jelentős nyomást helyez a szektor jövedelmezőségére, ellentétben a pandémia utáni rekordnyereségekkel.

Bezuhant az olaj ára, örülhetnek végre az autósok?

Bezuhant az olaj ára, örülhetnek végre az autósok?

A mögöttünk álló napokban az Izrael és a Hamász közötti lehetséges tűzszünetről szóló híreknek köszönhetően valósággal bezuhant az olaj ára - de vajon meglátszik már ez a magyar benzinkutak áraiban?

Megtámadtak egy Maersk konténerhajót

Megtámadtak egy Maersk konténerhajót

Houthi fegyveresek megtámadtak egy Maersk konténerszállító hajót a Vörös-tengeren, ami miatt a társaság 48 órára leállította a hajózást - írja a Reuters.

Magyar cég bővít az Adrián: mutatjuk a milliárdos beruházás részleteit

Magyar cég bővít az Adrián: mutatjuk a milliárdos beruházás részleteit

A Covid évek alatt többszörösére ugró tengeri szállítási költségek mérséklődésével jelentősen felértékelődött a konténeres áruforgalom és a hajózási szolgáltatások szerepe. Az ágazatban egyre többen keresik az alternatív útvonalakat és technológiai megoldásokat, mivel a többféle útvonalon és módon történő áruszállítás a szolgáltatást kiszámíthatóbbá és versenyképesebbé teszi. A WIN Capital logisztikai érdekeltségei Magyarországon az egyik legnagyobb kamionflottával rendelkeznek, amely mostantól egy Szlovéniában TOP 30-as szállítmányozó-logisztikai vállalat kapacitásával bővül abból a célból, hogy a konténeres áruszállítási szolgáltatásait támogassa és az integráció utáni években Szlovéniában is a TOP3-ba kerüljön. Az adriai régióban történő bővülésről és a fenntartható logisztikai megoldásokról Szemerey Loránd, a cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője beszélt a Portfolio-nak.

Újra beindulhat az infláció láthatatlan motorja

Újra beindulhat az infláció láthatatlan motorja

A Maersk, a világ egyik legnagyobb konténerszállítója a várakozásokat meghaladó első negyedéves eredményről számolt be, és fenntartotta 2023-as profitelőrejelzését. Mindebből az látszik, hogy az inflációt is erősítő szállítmányozási árak emelkedése még fokozhatja a drágulást.

Ilyet se láttunk még Budapesten: 10 méter magasan lógott egy konténer a belváros közepén

Ilyet se láttunk még Budapesten: 10 méter magasan lógott egy konténer a belváros közepén

Különleges helyszínen adott tanácsot a digitális előrelépéshez a Telekom, két kisvállalkozóval a földtől elszakadva, több méter magasan beszélgettek a budapesti Erzsébet téren. A nem mindennapi aktivitás célja, hogy ráirányítsa a figyelmet arra, hogy a vállalkozásoknak miért érdemes új szemszögből szemlélniük a digitális megoldásokban és eszközökben rejlő hatékonyságnövelő lehetőségeket.

Maga alá temetné a recesszió az ellátási láncokat? Azért ez nem ilyen egyszerű

Maga alá temetné a recesszió az ellátási láncokat? Azért ez nem ilyen egyszerű

A világjárvány kitörését követően a tengeri szállítmányozás és vele együtt a teljes logisztikai üzletág a feje tetejére állt, azóta azonban eltelt közel 3 év, a nem összehangolt újranyitások következtében valósággal az egekbe szöktek a konténerárak, amelyek még mindig jócskán a járvány előtti szinteken vannak. A közelgő recesszió réme pedig akár lavinaként temetheti maga alá az egész üzletágat, a legfrissebb adatok szerint azonban korántsem ilyen aggasztó a helyzet.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Valamit tervez a kormány - Mi lesz az OTP-vel?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.