Straub Fanni a privát szektor fejlődésének áttekintésével kezdte előadását. Egy érdekes és szemléletes példát is hozott prezentációjában: ezek szerint magánszülések aránya az utolsó békeévben (2019) 2,5% volt, ez az arányszám a hálapénz kivezetése után és a szabad orvosválasztás korlátozása mellett 2021-ben már 3,81% volt. 2020-ról 2021-re 41%-kal növekedett a magánszülések aránya - emelte ki.
Arról is beszélt a foglaljorvost alapítója, hogy az ő kereséseik és foglalásaik 40%-a a szülészettel és nőgyógyászati vizsgálatokkal kapcsolatosak, ezért a magánszektor ezen ágát kiemelten figyelik.
Fontos egészségügyi döntéseket internetes Google-találatok alapján hoznak - derült ki egy nemrégiben végzett felmérésükből. A megkérdezettek 37%-a mondta azt, hogy gyakran használja az információszerzés ezen formáját.
A portál alapítója arról is beszélt, hogy melyek a páciensek elvárásai, ilyen többek között:
- várakozási idő nélkül,
- minőségi idő az orvosnál,
- információ,
- emberség,
- gyors ellátás.
A rendszerükben kiértékelt 225 ezer értékelés alapján Straub Fanni úgy fogalmazott, hogy a páciens gyorsan szeretne időponthoz jutni, jó megközelíthetőséggel, empatikus orvosra vágyik, aki jó értékelésekkel rendelkezik. Éppen emiatt az orvosok értékelésének növekvő szerepe van. Arra a kérdésre, hogy mely üzletágban tartja a válaszoló a legfontosabbnak a szolgáltató hírnevét, a megkérdezettek 35%-a említette az orvosokat, intézményeket.
Előadásából az is kiderült, hogy a betegek gyakran nézik meg az orvosról és szolgáltató intézményről szóló értékeléseket: a megkérdezettek 47%-a mondta azt, hogy időnként megnézi, 18%-uk pedig gyakran.
Straub Fanni arra is kitért, hogy a portál ma már össze van kötve a legnagyobb rendszerekkel, komplett online megoldást kínál.
A portál az ügyféligényekre is reagál: tematikus, összehasonlító oldalakat indít az ősz folyamán a magánszülészet, a külföldi lombik ellátás és az ortopédia központok tematikájában. Straub Fanni arról is beszélt, hogy dolgoznak a szektorban egyre nagyobb kihívást jelentő no show probléma megoldásán (amikor egy beteg nem jelenik meg a megadott időpontban és nem is mondja le azt időben).
A foglaljorvost.hu alapítója előadása végén azt is bejelentette, hogy közép-kelet-európa vezető bankcsoportja, az otp megvásárolta a platformot.
Ezzel Straub Fanni szerint garantált a gyorsított fejlődés. Találkozott az OTP Csoport – ügyfélismeret, bankoláson túlmutató infrastruktúrái - a magánegészségügy iránt nyitott lakosság igényeivel.
Az első közös fejlesztéseik között tervezik a privát ellátásban egyre erősödő no-show kihívásra adott megoldást.
Címlapkép forrása: Mónus Márton/Portfolio