Nemrég még a Szlovákiában élők lépték át a déli határt, hogy olcsóbban tankolhassanak az árstopnak köszönhetően, ám most úgy néz ki, fordult a kocka, és egyre több magyar rendszámú autó jelenik meg a szlovák oldalon található benzinkutakon – nem véletlenül, írja az InfoStart.
Jobban megéri közösségi közlekedéssel utazni a fővárosban, mint autóval - hívta fel a figyelmet szerdai közleményében a fővárosi közlekedési társaság (BKK) azzal összefüggésben, hogy a kormány megszüntette az üzemanyagok ársapkáját.
Elkészült egy adatbázis, amelyben bárki megoszthatja a friss tankolási tapasztalatait – szúrta ki a hvg.hu.
Bujdos Eszter, a holtankoljak.hu ügyvezetője kijelentette: hétfő reggelre körülbelül 500 töltőállomás, vagyis a hazai kutak negyede számolt be hiányról. Bujdos úgy tudja, a Mol hétfőn ismét megpróbálja újraindítani a júliusban karbantartás miatt leállított, a benzinárstop fenntarthatósága szempontjából kritikus fontosságú százhalombattai olajfinomítót. Amennyiben most sikeres lesz a restart, az átmenetileg mérsékelheti a hiányt.
A Mol százhalombattai finomítója váratlanul elhúzódó karbantartási munkák miatt továbbra is csökkentett kapacitással üzemel, részben ez vezetett a jelenlegi üzemanyaghiányos helyzet kialakulásához Magyarországon. A legfrissebb kormánykommunikáció értelmében január 1-től csak akkor tudják fenntartani a benzinárstopot, ha egyéb feltételek teljesülése mellett a finomító folyamatosan működik, éppen ezért korántsem mindegy, hogy mikor tud ismét teljes kapacitáson működni az üzem - most ezzel kapcsolatban jutottunk friss információhoz.
Az elmúlt napokban megszaporodtak a benzin, illetve a gázolaj hiányáról szóló tudósítások idehaza, ami arra utal, hogy egyre jobban meg kell barátkozniuk a fogyasztóknak a hiánygazdasággal - az árstopolt élelmiszerek mellett - ezen a téren is. Ha valakit ez váratlanul ér, az feltehetően nem ismeri azt az alapvető összefüggést, hogy a mesterségesen leszorított, nem fenntartható hatósági ár természetes következménye a hiány. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért nem meglepő jelenség a mostani üzemanyaganomália.
Egyre több üzemanyagállomáson ütközhetnek akadályokba az autósok, amikor tankolni szeretnének - hangzott el az RTL hétfő esti híradójában.
Egyre több kúton nincs benzin vagy gázolaj, Budapestet is érintik az üzemanyagellátási problémák - írta meg vasárnap este a Telex. A portál munkatársai és olvasói több fővárosi és Budapest környéki töltőállomáson tapasztaltak hiányt és korlátozásokat.
Az ATV Híradó megkereste a kormányt, amely azt közölte, hogy január elsejétől csak bizonyos feltételekkel tudják fenntartani a benzinárstopot.
Az orosz-ukrán háború miatt a már előtte is kimondottan magas energiaárak valósággal az egekbe szöktek, az energiacégek a meredeken emelkedő gáz-, olaj- és áramár miatt pedig hatalmas profitokra tettek és tesznek szert a kontinensen. Az egyre súlyosabb energiaválságot kezelendő, a 27 EU-s tagállam egyebek mellett szeptember végén egyezségre jutott a szolidaritási hozzájárulás megállapításáról, aminek értelmében az extraprofitok egy részét a gazdaság egyéb szereplői, illetve a társadalom felé át kell csatornázni a terhek enyhítése érdekében. A kontinens számos országában vezettek már be, vagy terveznek bevezetni különféle szolidaritási hozzájárulásokat a jelenlegi helyzetben most megnézzük, hogy hazánkon kívül melyik európai országban milyen hozzájárulások vannak már érvényben.
A második negyedév rekordjai után az elemzőket alaposan meglepve még feljebb tudta tenni a lécet a Mol, elképesztően magas számokat és új rekordokat tett közzé az olajcég: 1,45 milliárd dollár, azaz közel 581 milliárd forint EBITDA-t szállított a társaság a harmadik negyedévben, ez dollárban kifejezve több mint másfélszerese az egy évvel korábbinak és több mint kétszerese annak, amit a cég a háború kirobbanása és az energiaárak egekbe szökése előtt, azaz szó szerint békeidőkben hozni tudott. A több szempontból is rekordnak számító eredményekhez elsősorban az segítette hozzá a magyar olajcéget, hogy a Mol még mindig hozzájut a relatíve olcsó orosz olajhoz. Annak ellenére megy ilyen jól a Molnak, hogy az év végéig kitolták az üzemanyagár-stopot és persze az extraprofit adó is negatívan hat a működésre, ahogy arra a gyorsjelentés több pontján is felhívták a figyelmet. Az első kilenc hónap erős számait látva a menedzsment a korábbinál is optimistább lett és az eddiginél magasabb eredménnyel és pénzárammal számolnak 2022-re.
Október 1-jétől ismét kell készletezési díjat fizetniük az üzemanyag-kereskedőknek a hatósági áras benzin és dízel után.
Az előző heti Kormányinfón Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter ismertette a sajtóeseményt megelőző kormányülés döntéseit, így azokat az információkat is, hogy az élelmiszer- és benzinárstop december 31-ig érvényes, a kamatstop pedig jövő június végéig velünk marad. Cikkünkben összefoglaltuk a bejelentés legfontosabb részleteit, továbbá az ezzel kapcsolatos fejleményeket, reakciókat és várakozásokat. Mutatjuk, mit érdemes tudni az élelmiszer-árstopról, a benzinárstopról, a kamatsopról, illetve a Tűzifaprogramról, amely az állami erdőgazdálkodások esetében biztosít hatósági áron vehető tűzifát.
Szombaton az iparági várakozásokkal ellentétben meghosszabbították az üzemanyagár-stopot, a hazai fogyasztók jelentős része legalább az év végéig 480 forintos literenkénti benzin-és gázolajáron tankolhatnak a magyar kutakon. A döntés várható hatásairól, az üzemanyaghiány lehetőségéről és a benzinkutak kilátásairól Egri Gábort, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökét kérdeztük, a szakember az árstop benzinkutakra és üzemanyagellátásra gyakorolt hatása mellett a globális energiapiaci kilátásokról is beszélt. A szövetség elnöke többek között azt is kiemelte, hogy a fenyegető globális recesszió a kínálati és a keresleti oldalról is az energiaárak letörését vetíti előre, és amennyiben a forint nem gyengül kritikusan sokat a vezető devizákkal szemben, akkor az a forgatókönyv is megvalósulhat, hogy nem a kormánynak kell kivezetnie az árplafont, hanem a piac megoldja magától és 480 forintos literenkénti ár alá csökken a benzin és a gázolaj ára is Magyarországon.
Legkésőbb a jövő héten biztosan eldől az október 1-jén lejáró üzemanyagárstop és az élelmiszerárstop sorsa.
A hatósági árra jogosultak körének csökkentése nem oldotta meg az ellátás kérdését, emellett új gondok jelentek meg. A kisbenzinkutasok két jelentős problémáról számoltak be: a kutak 30%-a kevesebb áruhoz jut, mint eddig; az elmúlt hónapokban pedig nem kapták meg a veszteségtermelés miatt járó kompenzációt. A mezőgazdasági szereplők szerint káosz uralkodik a jogosultak körének módosítása óta: nincs szinkronban a kormányzat kommunikációja a piaci értelmezéssel, ezért a mostani gyakorlat Gulyás Gergely miniszter bejelentése ellenére lényegében kizárja a mezőgazdasági gépeket a hatósági árra jogosultak köréből.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?