Egy kérdőíves felmérés eredménye szerint a munkavállalók az automatizált frisslevegő-befúvást és a természetes fényt tartják a legfontosabbnak az irodában, ami jól mutatja, hogy a dizájnt csak akkor értékelik, ha a komfort is megvan mögötte. A WELL minősítésről, mint az egészséges és átgondolt irodák kialakításához szükséges eszközről a Big Office Day 2019 konferencián Kovács Emese, az MN6 Energiaügynökség energetikai és WELL AP tanácsadója beszélt.
Milyen szempontokat kell(ene) ma figyelembe venni a munkahelyek megtervezésénél? Milyen szerepe lesz a home office-nak a jövőben? Mik a munkavállalói jóllét és az innovatív munkahely gyakorlati megvalósulásának feltételei? Ezekre a kérdésekre adott választ a 2019-es Big Office Day, ahol szakmai kiállítók, szakértők és topmenedzserek segítettek eligazodni a legaktuálisabb irodafejlesztési kérdések és trendek útvesztőiben. Összeszedtük a szakmai programokon elhangzott 6 legfontosabb gondolatot.
A Portfolio Big Office Day Konferencia 2019 harmadik szekciója a munkahelyi jóllét gyakorlati megvalósulásának lehetőségeit járta körül. Kiderült, milyen lesz a jövő munkája, és milyen szempontokat kell(ene) figyelembe venni a ma munkahelyének megtervezésénél.
A Portfolio Big Office Day Konferencia 2019 második szekciója a wellbeing, a tudástranszfer, az employee journey köré épült, de középpontjában mégis inkább az iroda és a munkahelyi környezet állt. De az is kiderült, mi áll a külföldi HR konferenciák fókuszában az idei évben.
Jövőépítésben versenytársat kapott a győri autógyár: a Telekom a jelek szerint csatasorba állt, pénzt nem kímélve megépíttette a maga jövőgyárát, pár lépésre az FTC stadionjától, de nem annak árnyékában. A sajtóbemutatón szinte mindent felvillantott, ami érdekes, hasznos és egyetlen célt szolgál: a minél hatékonyabb profittermelést.
Sokan úgy látják, hogy a munkavállalók megkönnyebbülnének, ha munkaidőn kívül nem férnének hozzá a céges levelezésükhöz. Egy új kutatás eredményei szerint azonban, ha megfosztják őket ettől, az egyenesen káros lehet a jólétükre. A munkahelyi emailekkel kapcsolatos szabályozások jelentősége egyre nő, hiszen a 0-24 órás hozzáférés jogos kérdéseket felvet a munka-magánélet egyensúllyal kapcsolatban. De miért nem jó megoldás a blokkolás? Lássuk, mire jutottak a kutatók.
Ahogy az életben számos dologról másként gondolkoznak a nők és a férfiak, úgy a mindennapi munkavégzés során is bőven vannak különbségek. Egy cég, látva a jelenlegi munkaerőhiányos környezetet, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen felszereléseket, eszközöket, és kényelmi extrákat biztosít a munkavállalói számára. Egy állítható magasságú asztal, egy mozgásérzékelős világítás, vagy éppen a tárgyalók kihasználtságát figyelő rendszer a legfontosabb? Hogy pontosan melyikre, és milyen arányban van igény, az jócskán eltérhet egy női és egy férfi dolgozó esetében. Az Offiseven és a Portfolio közös felméréséből kiderül, hogy mit akarnak a nők, és mit a férfiak az irodában.
Vajon a törődés hosszú távon valóban képes kiváltani a juttatásokra épülő jóléti intézkedéseket? Lehet szép, komfortos, és produktív is egyben a munkahelyi környezet, vagy a dizájn a wellbeing gyilkosa? Mennyire működik a meditáció és mindfulness a munkahelyeken? HR-szakemberként Te is naphosszat rágódsz ezeken a kérdéseken? Nos, gyere el november 20-án a Portfolio Big Ofice Day konferenciára, ahol mindre választ kaphatsz.
Manapság a csapból is az employer branding kifejezés folyik, és gyakran halljuk, hogy a megtartás az új toborzás. A hazai cégek jelentős részénél azonban továbbra is borzasztó magas a fluktuáció, és egyre többször fordul elő, hogy a munkavállaó egyszerűen nem jelenik meg az első munkanapján. Hogyan növelhető az elkötelezettség már a belépés előtt? Milyen a jó beillesztési folyamat? A HR vagy a kommunikáció feladata, hogy ezt megoldja? Erről is szó lesz a november 20-ai Big Office Day Konferencián, ahol Barathi Tamás, a Colibri HR Solutions alapítója is beszél a fentiekről.
A jelenlegi munkaerőhiányos környezet egyik velejárója a munkahelyi fluktuáció, ami sok esetben nehéz helyzetbe sodorja a cégeket, és akár az üzletmenetet is hátráltathatja. A munkaadó és a munkavállaló is nyertesként kerülhet ki ebből a helyzetből, abban az esetben, ha mindkét fél számára ismertek az igények, illetve a lehetőségek. Vajon mennyire fontos a munkavállalóknak a home office? Hogyan lehetne támogatni a hatékoony munkavégzést az irodában, vagy azon kívül? Mire van szükség egy irodaházban ahhoz, hogy szívesen menjen be a munkavállaló? Ezekről a témmákról fog szólni a Big Office Day irodai kiállítás, ahol különböző szakmai programok várják az érdeklődőket, többek között az Office Stage délelőtti és délutáni szekciójában.
A legtöbb hazai ágazat stratégiai döntéshozója, és HR-szakembere jelen lesz a Portfolio november 20-i Big Office Day konferenciáján. Valósággal izzik a munkaerőpiac, a szektor forradalmát hajtó erők szorítását lassan mindenki a nyakán érzi. Azaz van miről beszélni.
Bár továbbra is elsősorban fizetésért, megélhetésért dolgozik az emberek többsége, a munkáltató kiválasztásánál, illetve a hosszú távú elköteleződésnél egyre többet nyomnak latba az olyan tényezők, mint az irodai környezet vagy a home office. Ezért most szeretnénk megtudni, hogy olvasóink hogyan gondolkodnak a legújabb irodatrendekről, legyen szó a home officról vagy a kutyabarát munkahelyekről. Köszönjük, ha te is segítesz ebben néhány perces kérdőívünk kitöltésével.
A digitális hatékonyság és a munkavállalók testi-lelki egészége ma már megkerülhetetlenek a vállalatok számára. A nagyobb cégek és a kkv-k is folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, amelyekkel előnyt szerezhetnek ebben a versenyben. Hogyan tud igazán jól működni a home office? Milyen technológiák segíthetik a munkaszervezést? Hogyan lehet a wellbeing vállalati stratégia? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a november 20-ai Big Office Day, amit most részletesen bemutatunk.
Hogyan veszik fel a kesztyűt a munkaerőpiaci kihívásokkal a sikeres vállalatok? Mit tesznek a hatékonyságnövelés érdekében? Milyen új technológiákra támaszkodnak? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a Big Office Day, ahol egy napig minden a jövő munkahelyeiről fog szólni. De mi várja pontosan azokat, akik ellátogatnak a rendezvényre november 20-án?
Idén 10 éves a törökbálinti Telenor Ház, amely rengeteg egyedi megoldással épült a MÜPA-t is jegyző vezető építész Zoboki Gábor és a ZDA – Zoboki Építésziroda tervezésével. A tízéves évforduló kapcsán egy zártkörű bejáráson voltunk, végigjártuk az épületet, berepültük a környéket, interjúkat készítettünk és egy kerekasztalbeszélgetés során azt is megtudhattuk, hogy mit gondolnak a szakértők a hazai irodaépítészetről, illetve az aktuális munkavállalói igényekről.
A Z generáció szerint kiváló cégvezető lesz belőlük, mivel tanulékonyság, alkalmazkodóképesség, kreativitás és kíváncsiság jellemző rájuk. A jövő vezetői szerint 2050-ben diploma helyett a vizsgával nem megszerezhető szociális készségeken lesz a hangsúly, és a vezetői képességeket nem feltétlenül az iskolapadban, hanem a munkahelyi ranglétrát végig járva fogják megszerezni – derül ki az Adecco Csoport #CtheFuture Z generációs felméréséből.
Nem volt semmiféle előjele a mostani kitörésnek.
Egyre közelebb a 100 000 dollárhoz a BTC árfolyama.
Cikkünket folyamatosan frissítjük.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?