A hét közepén a Vodafone és a MobileGap egy balatoni vitorlásversenyen CAT-M technológián alapuló vitorlás nyomkövető megoldást mutatott be, amelynek segítségével élőben követhető a vitorlásversenyek állása, de a valós időben érkező adatoknak köszönhetően sokkal gyorsabban észlelhető, ha egy vitorlás esetleg bajba kerül, és a pontos helyszínadatoknak köszönhetően a mentőcsapatok is könnyebben találják meg a bajbajutottakat.
A versenyre nevezett 516 hajóból 456 teljesítette az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet - saját 2014-es rekordját megdöntve - 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty nyert meg. A limitidőn belüli utolsó befutó szombat reggel 4 óra 42 perckor az Erdélyi Dániel kormányozta Prevento lett, a legénységet a célban a győztes, a hagyományok szerint pezsgővel köszöntötte.
Július 22-én, reggel kilenc órakor rajtol el az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Idén is több mint hatszáz hajó részvételére számít a verseny rendezője, a Magyar Vitorlás Szövetség. A programok tekintetében lesznek ugyan változások, de ami nem változik, hogy a versenyzőknek a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot kell teljesíteniük, ami légvonalban 155 kilométeres távolság, de a szélviszonyok alakulásának megfelelően, ennél sokkal több is lehet. A résztvevőknek negyvennyolc órája van az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj teljesítésére, tehát 2021.07.24-én reggel 9:00 óráig lehet érvényesen beérni a célba.
A sok bizonytalanság után biztossá vált, hogy a hagyományoknak - és a terveknek - megfelelően a Balatoni Évadnyitó 878 Co. Nagydíjjal rajtol el hivatalosan a 2021-es vitorlás szezon.
Bár évente közel 200 vitorláseseményt szerveznek a Balatonon, ezek közül a legismertebb kétségtelenül az idén 84 éves, 50. alkalommal megrendezett Kékszalag. A jubileumi eseményre több mint 600 hajót és 3000 indulót vár a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz), amely a vitorlázás népszerűsítésére is hangsúlyt fektet a verseny ideje alatt. Az ágazat egyre erősebben hozzájárul a balatoni vendéglátás és turizmus fejlődéséhez, annak ellenére, hogy a munkaerőhiány problémája itt is jelen van. De hogyan lehet népszerűbbé tenni a sokak által luxushobbinak tartott vitorlázást Magyarországon? És mikor várható ebben a sportban legközelebb magyar olimpiai érem? Ezekről beszélgettünk Holczhauser Andrással, az MVSz főtitkárával a közelgő 50. Kékszalag Erste Nagydíj kapcsán.
Közel félszáz hajó állt rajthoz a 19. Generali-Fundamenta Lakáskassza Bankár Kupán május 31-én, vasárnap Balatonkenesén. A nagy hagyományokra visszatekintő regattát 2015-ben immáron 19. alkalommal rendezték meg.
Idén hetedik alkalommal rendezték meg az Építész Regattát a Balatonon.
Új csúcsidővel nyerte meg a 46. Kékszalag Audi Nagydíjat a Fifty-Fifty katamarán, 522 hajós mezőnyben, nyílt versenyben. A magyar építésű katamarán végig magabiztosan vezetett, egy baumtörés sem okozott nagy gondot. A tavalyi győztes Litkey Farkas szinte már a verseny elején kiállásra kényszerült, viszont szinte pontosan megjósolta a verseny végét. A nem túl kegyes időjárás közben sok versenyzőt próbára tett.
A Generali Biztosítási és Bankár Kupát 2014. május 31-én és június 1-jén rendezték meg Balatonkenesén. A legnagyobb hagyományokra visszatekintő szakági regattát a Generali Bankár Kupát immáron 18., míg a Generali Biztosítási Kupát 14. alkalommal szervezték meg a Kenese Marina-Port Yach kikötőben. 58 hajó és közel 500 biztosítási és bankszakember szállt vízre a hétvégén. Változatos és izgalmakban bővelkedő verseny zajlott, hiszen a győztes egység a Lakáskassza Kékmadár nevű hajója a befutó előtt utasította maga mögé a végig szinte vezető Cellum-Cardnet Geronimo nevű Nauticot.
A magyar vitorlázás történek legrangosabb és legnagyobb szakági vitorlásversenye kerül megrendezésre most hétvégén, május 31. és június 1. között. A Portfolio.hu főtámogatásával elrajtoló Generali Biztosítási és Bankár Kupa indulóinak száma évről-évre nő, idén már 60 hajó rajtol a regattán - hangzott el az esemény beharangozó, keddi sajtótájékoztatóján.
Voltak meglepetések.
Aladics Sándort, az OTP Bank Kereskedelmi Banki Divízójának igazgatóját kérdeztük.
Az adóalapot, a kulcsot és a felezés lehetőségét is frissítette a jogszabályváltozás.
Megállapodtak a felek.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?