Jól fogytak az alkoholos italok a koronavírus-járvány első hullámaiban, a statisztikák szerint 2020-ban 10 százalékkal többet adtak el, mint 2019-ben. A kereslet azóta is töretlen, ráadásul a szezonális hatás most még nagyobbat lökhet a piacon, mint korábban. A fogyasztói igények viszont folyamatosan változnak, a gyártók újabb és újabb termékekkel igyekeznek meghódítani a szomjas magyarokat, mert a sör már nem trendi. De hova tart ez a piac, és mi lehet az idei nyár slágere?
A műszerfal csupa piros lámpát mutat, elsőként a koronavírus járvánnyal kellett megküzdeni, most a háború miatt többek között az alapanyaghiány és -emelkedés, az energia drágulás nehezíti a szektort. Döbbenetes, hogy mennyi probléma van - mondta Pierre-Olivier Bergeron, az Európai Sörgyártók Szövetségének főtitkára a Magyar Sörgyártók Szövetségének 30. évfordulója alkalmából tartott beszélgetésen, ahol a hazai gyártók egyetértettek abban, hogy a költségek nagyon megnőttek, ezt pedig nem tudják teljes egészében átvállalni, így a fogyasztók áremelkedésre számíthatnak.
Legyen szó Amerikáról, Európáról, Afrikáról, vagy Ázsiáról a sört mindenhol szeretik, így a sörgyártás meglehetősen jól jövedelmező iparággá nőtte ki magát, amit ki is használnak a szakma nagyágyúi. Na, de melyek a világ legnagyobb sörgyártó vállalatai?
Az osztrák sör- és ásványvízgyártó Ottakringer megvált veszteséges leányvállalatától, a Pécsi Sörfőzde Zrt.-től, az erről szóló adásvételi szerződést pénteken írta alá a magyar MAVA Befektetési Kft.-vel és a BanKonzult Commerce Kft.-vel (ez utóbbi két cég Matolcsy György unokatestvéreihez tartozik).
Közösen fordultak Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterhez a nagy sörgyártók és a kisüzemi főzdék, hogy terjesszék ki a csapolt sörre is az étkezőhelyi kedvezményes áfát - értesült a Világgazdaság.
Ma megjelent "az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú hasznosításának tilalmáról, valamint az ezzel összefüggő egyes törvények módosításáról" szóló törvényjavaslat, amelyet Lázár János és Semjén Zsolt jegyez. Meglehet, hogy a törvény miatt befellegzett a Heineken logójának nálunk.
Öt európai sörmárkát vesz meg a japán Asahi Group - írja a Reuters japán lapértesülésekre hivatkozva. A közel 8 milliárd dollár értékű bevásárlást ma jelentheti be a társaság.
Ezzel elkerülheti Ausztria az uniós deficiteljárást.
Németország szerint el kell érni, hogy Ukrajna "az erő pozíciójából cselekedjen".
Magas hozamot ígér a tevékenység, kár lenne kihagyni.
Ijesztően gyorsan melegszik a klíma.
Nem úgy sikerült a bankok extraprofitadó csökkentése, ahogyan azzal Nagy Mártonék számoltak.
Milyen politikus lesz a Tesla első embere?