A nyár végén 5000 m2-es új telephelyet nyitott a reptéri szektor egyik szállítmányozó cége Maglód csaknem 100 000 m2 raktárterülettel rendelkező logisztikai parkjában. A HGL Group Hungary és a HelloParks által kötött hosszú távú bérleti megállapodás a jövőbeli bővülést is lehetővé teszi a vállalat számára a megaparkban - közölte a cégcsoport.
Az elmúlt két évtizedben először fordulhat elő, hogy Kína már nem lesz a globális nyersolajkereslet motorja. Ez a helyzet új kihívások elé állítja a kereskedőket és vezetőket, akik a héten az APPEC olajkonferencián gyűltek össze Szingapúrban - számolt be a Bloomberg.
A közel-keleti feszültségek hétvégi eszkalációjára reagálva nagyot ugrott ma az olaj ára, ezzel a Brent jegyzése elérte a lélektanilag fontos 80 dolláros szintet.
A menedzsment várakozásainek megfelelően alakultak a Waberer's második negyedéves számai, amelyek összehasonlítását a tavalyi év azonos időszakával az egyszeri tételek nehezítik. Bár eredményszinten visszaesett a társaság a második negyedévben, de az év hátralévő részében megint növekedés jöhet. A társaság emellett bejelentette, hogy egy új, ingatlanfejlesztési üzletágat indít, amelynek keretében logisztikai központok fejlesztést tervezi lebonyolítani. Emellett a menedzsment részleteket árult a nemrég lezárt, és a még lezárásra váró akvizíciók helyzetéről.
Az ukrán haditengerészet friss bejelentése szerint csapást mértek a kavkazi kikötőben horgonyzó Szlavjanin vasúti komphajóra.
A Tesla várhatóan ismét gyenge eladásokról számol majd be a második negyedévre vonatkozóan, ami már a második egymást követő csökkenést jelentheti az elektromos autógyártó esetében. Az elemzők becslése szerint a vállalat 441 019 elektromos járművet adhatott el ebben az időszakban, ami jelentős visszaesés az egy évvel korábbi adatokhoz képest - tudósított a Bloomberg.
A Maersk, a világ egyik vezető konténerszállítója egy hónapon belül másodszor emelte meg nyereségkilátásait a kapacitáshiányt okozó vörös-tengeri támadások és a fuvarozási díjak ugrásszerű növekedése miatt – számolt be a Bloomberg.
Csütörtök este közzétett BÉT-közleményében jelentette be a Mol, hogy lezárta a Waberer’s részvényeinek 15%-ának megvásárlását.
Mostanában nem örülhetnek a hazai autósok, ha árváltozásról kapnak hírt, a geopolitikai feszültségek miatt megugró olajár és a gyenge forint miatt ugyanis egyre magasabb árakkal találkozhatnak a benzinkutakon. Az viszont már sokak számára furcsa, vagy egyenesen felháborító lehet, hogy az elmúlt hetekben sokkal nagyobb mértékben drágult meg a benzin, és ez oda vezetett, hogy péntektől már drágább lesz egy liter benzint tankolni, mint egy liter dízelt. Vajon mi húzódik meg ennek a kellemetlen jelenségnek a hátterében, és meddig maradhat ez így?
Az elmúlt időszakban felpörögtek az események a Waberer’s háza táján, több akvizíciót és beruházást is bejelentett a cég, miközben számos együttműködési megállapodással is igyekszik hatékonyságot és eredményességet növelni a vállalat. Mindeközben jelentős gyártókapacitások érkeznek Magyarországra, amelyek nagy lehetőséget jelentenek a teljes logisztika ágazat, azon belül pedig a Waberer’s számára. A jelenleg futó projektekről, akvizíciókról és a növekedési tervekről kérdeztük Barna Zsoltot, a Waberer’s elnök-vezérigazgatóját.
Az indiai Reliance Industries, a világ egyik legnagyobb finomítókomplexumának üzemeltetője, az amerikai szankciókkal való fenyegetés hatására végül úgy döntött, hogy elutasítja az orosz olaj vásárlását, ha azt a Sovcomflot tartályhajói szállítják.
Rolf Habben Jansen, a Hapag-Lloyd vezérigazgatója pozitívabb kilátásokat fogalmaz meg a 2024-es év hátralévő részére vonatkozóan a globális kereskedelemmel kapcsolatban, és az ügyfelekkel és logisztikai cégekkel folytatott beszélgetésekre hivatkozik, amelyek az év második felében erősebb keresletre utalnak. A nettó nyereség közelmúltbeli csökkenése és az osztalékcsökkentés ellenére Jansen a kínai újév utáni folyamatos fellendülés és a készletek fokozatos kimerülése miatt bátorítóan nyilatkozik.
A brit kereskedő és termelőcégek több mint a fele megszenvedi a jemeni húszi lázadók támadásai által a vörös-tengeri hajóforgalomban okozott fennakadásokat – áll a Brit Kereskedelmi Kamarák hétfőn ismertetett felmérésében.
Az elmúlt hetekben hangos volt a sajtó a Mol és a horvát olajvezetékeket üzemeltető partnercég, a Janaf adok-kapokjától, a Mol éles hangnemben kritizálta a szerintük méltánytalanul magas horvát tranzitdíjakat, amire gyorsan reagált is a Janaf. Csütörtökön újabb fejlemény történt az ügyben, a magyar vállalat szlovákiai finomító cége, a Slovnaft is feszólalt a horvát partnercég árazásával szemben. De adódik a kérdés: tényleg méltánytalanul drága a horvát tranzit? Egyáltalán, mekkora összegekről folyik a látványos és hangos vita?
A japán hajózási társaságok teljes mértékben fölhagytak a Vörös-tengeren történő áruszállítással az ottani helyzet romlása miatt.
A kedden kötött megállapodás nyomán a lengyel fuvarozók felfüggesztették a lengyel-ukrán határon november eleje óta tartó tiltakozásukat - közölte sajtóértekezletén Dariusz Klimczak lengyel infrastrukturális miniszter.
Több probléma is felmerült.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
Jellemzően 30-60 km/h-s lökésekre számíthatunk.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Fájdalmas fejlemény lehet ez Kijevnek.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?