A banki és kiberbiztonsági üzletágakra is kiterjesztette a befektetéseit a Peugeot család, ezzel tovább diverzifikálva a még mindig jelentős részben az autóiparban gyökerező vagyonát. Nagyon nem lőhettek mellé: a befektetések megtérülése 2023 első félévében 10% feletti volt.
Új vezére lesz annak a holdingcégnek, amely a milliárdos Peugeot család vagyonát kezeli – írta meg a Bloomberg.
A magyar autókereskedésekben lerövidültek a várólisták, miután a koronavírus-járvány okozta leállások miatt a gyártók készleteit teljesen elkapkodták és gondot jelentett a kereslet kielégítése. Mostanra viszont a népszerű modelleket akár 2-3 hónapos határidővel is le tudják szállítani - tudta meg a Pénzcentrum a hazai importőröktől.
Tavaly közel 207 ezer Peugeot 208-ast adtak el Európában, ezzel a francia kisautó lett a legnagyobb darabszámban eladott autó a kontinensen. A listán a második a Dacia Sandero, a harmadik pedig a Volkswagen T-Roc.
Európa leggazdagabb családjai szállnak be a Rothschildok befektetési bankjába annak tőzsdéről való kivonása után. A mintegy 3,7 milliárd eurós értékű üzletben többek között a Chanel luxuscég tulajdonosai is részt vehetnek - írja a Financial Times.
A globális félvezetőhiánynak a Stellantis olaszországi autógyártására gyakorolt hatása idén rosszabb és tartósabb lesz, mint a 2020-as Covid-19 világjárvány okozta károk, közölte az olasz FIM-CISL szakszervezet.
A Peugeot márka értékesítése 3 százalékkal bővült Magyarországon az idei első hat hónapban 2020 hasonló időszakához képest, azonban a teljes év túlteljesítése még kérdéses a járványhelyzetben bizonytalan piac és az alkatrészhiány miatt - mondta Bálint Zsófia, a P Automobil Import Kft. márkaigazgatója az MTI-nek szerdán, az új 508 PSE modell bemutatója alkalmából.
Az Európai Unió versenyhatósága ma engedélyezte az olasz-amerikai Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), valamint a Peugeot, a Citroen, az Opel, a Ds és a Vauxhall márkák anyacége, a PSA autóipari csoportok egyesülését, amivel a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja jön létre.
Kimondottan jól teljesítenek ma Európa börzéi, szektor szinten rendkívül jól megy többek között az autógyártó vállalatok részvényeinek. 3 százalék feletti növekedést produkált eddig a Fiat és a Peugeot, 4,09 százalékos pluszban a francia Renault.
Megállapodást kötött Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Schneider Electric vezetőivel Párizsban csütörtökön az elektronikai vállalat magyarországi gyárainak bővítéséről. "Európa egyik legnagyobb elektronikai cége a zalaegerszegi, a gyöngyösi és a kunszentmiklósi gyárat is bővíteni fogja" - mondta a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön az MTI-nek Párizsban.
A pozitív vakcinahírekre a világ részvénypiacain hatalmas rali indult be, az eddig agyonvert szektorok szárnyalnak. A hagyományos autógyártók részvényei is óriásit mennek, a befektetők elkezdték beárazni a mobilitás visszaállását a normális kerékvágásba. Az emelkedés széles körű, az eddig is jól teljesítő EV gyártók is pluszban nyithatnak, de az igazi rali az európai autógyártók piacán tapasztalható.
Szeptember végre egy kis reménysugár volt az európai autópiacon értékesítő gyártóknak, hiszen miközben az év eddigi részében minden hónapban csökkentek az eladások, szeptemberben már 3 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban. A növekedésben nagy szerepe volt annak, hogy a nagy autógyártó csoportok, mint a Volkswagen, a Toyota, a Fiat-Chrysler, a Renault és a Hyundai is tudták növelni az eladásaikat. A nagyobb autópiacok közül Németországban és Olaszországban is nőttek az eladások. Az év első kilenc hónapja azonban még mindig gyászos az autógyártók szempontjából, hiszen az Európai Unióban 29 százalékkal kevesebb autót adtak el idén, mint tavaly.
Pozitívan nyitottak ma Európa börzéi, szektor szinten rendkívül jól megy az autógyártó vállalatok részvényeinek. A Peugeot és a Renault is 3 százalék feletti növekedést produkált eddig, dközel 5 százalékos plusban a német Daimler.
Kimondottan rossz ma a hangulat az európai tőzsdéken, szektor szinten számos iparág papírjaitól válnak meg a befektetők. Kimondottan rossz a helyzet az autóipari részvényeknél, a Renault, a Peugeot és a Fiat több, mint 4 százalékot esett a késődélelőtti órákban.
Továbbra is egyesülne a FiatChrysler és a PSA, a felek azonban változtatnak a tranzakció feltételein azért, hogy megerősítsék a két cég mérlegét. A bejelentést követően a cégek részvényárfolyama jelentős elmozdulást mutat, eddig a FiatChrysler a nap nyertese.
Nem sokan látták előre azt a ralit, ami március óta tart a tőzsdéken, sokan le is maradtak a jó beszállókról. Ezek után arra a kérdésre, hogy mibe érdemes most fektetni többféle válasz is adható. Cikksorozatunk első részében nagy lemaradókat mutattunk be, a második részben a ralit vezető sztárcégek részvényeit, ezt követően a magas osztalékhozam miatt érdekes részvényeket tárgyaltuk – most pedig az európai tőzsdék talán méltatlanul is alulértékelt papírjait vesszük górcső alá. A listánkon szereplő cégek öt szektorból kerültek ki – ezek az autóipar, a tech, a pénzügyi és távközlési vállalatok, illetve a kiskereskedelmi ipar vállalatai.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Nem bír talpra állni a magyar fizetőeszköz.
Az amerikai külügyminisztérium közölte.
Nagyon izgalmas a nap.
Érkeznek még hitelminősítői döntések.
Alakul az új magyar gazdasági vezetés.
Megjelent a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének harmadik epizódja.