Megszólaltak a legnagyobb magyarországi autógyártók: erre számítanak a következő hónapokban

Megszólaltak a legnagyobb magyarországi autógyártók: erre számítanak a következő hónapokban

A hazai járműipart meghatározó gyártói és nagyvállalati szereplői trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a Portfolio-MAGE Járműipar 2024 konferencia első Vezetői kerekasztalában. Kiemelték: a legnagyobb kihívást az elektrifikáció, a jogszabályi nyomás és a kínai gyártók előretörése jelenti. A hazai járműipar legnagyobb beszállítói és kkv szereplői válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a második Vezetői kerekasztalában.

Tovább öregedett a magyar gépkocsiállomány

Tovább öregedett a magyar gépkocsiállomány

2007 óta folyamatosan öregszik a hazai személyautó-állomány átlagos életkora, amely 2023-ban újabb 0,4 évvel emelkedett. Eközben a járművek száma már 5 millió fölé emelkedett - derül ki a KSH friss adataiból.

Újabb 5 évig az AutoWallis lesz az Opel importőre Magyarországon

Újabb 5 évig az AutoWallis lesz az Opel importőre Magyarországon

Újabb öt évre meghosszabbította az Opel az AutoWallis Csoporttal a nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában.

45 milliárd forintos beruházás jön a szengotthárdi Opelnél

45 milliárd forintos beruházás jön a szengotthárdi Opelnél

A világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének számító Stellantis csoport Magyarországra helyezi elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, a 45 milliárd forintos beruházás nyomán biztossá válik a szentgotthárdi Opel-gyár jövője - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.

Az EU-ban egyedül Magyarországon esnek az autóeladások - mutatjuk, miért

Az EU-ban egyedül Magyarországon esnek az autóeladások - mutatjuk, miért

Csak egy olyan ország van az Európai Unióban, ahol idén kevesebb új autót adtak el, mint tavaly, és ez Magyarország. A legfrissebb statisztikákból kiderült, hogy a Suzuki, a Volkswagen, a Kia és a Ford eladásainak visszaesése húzza le a piacot, a volumenmodellek közül a közepes SUV-k piacán volt nagy a visszaesés.

Ezek most a legnépszerűbb autómárkák a használt autók piacán

Ezek most a legnépszerűbb autómárkák a használt autók piacán

Lassú élénkülést mutat a hazai használtautó-piac, augusztusban 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet, míg 2023 első fél évében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az előző év hasonló időszakának adataitól, az utóbbi két hónapban a piac már felülteljesítő volt az előző évhez képest - hívta fel a figyelmet a JóAutok.hu portál a DataHouse előzetes adatai alapján hétfőn, az MTI-nek küldött közleményben.

Kgfb: 50 ezer forint felett van a kötelező biztosítások átlagdíja

Kgfb: 50 ezer forint felett van a kötelező biztosítások átlagdíja

Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősség-biztosítási átlagdíja az idei első félévben, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest - derül ki a Netrisk.hu adataiból. A népszerű márkák közül a Daciákra, Suzukikra és az Opelekre lehet olcsóbban kgfb-t kötni. A kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a cascobiztosítások átlagdíja az első félévben, amely így megközelítette a 139 ezer forintot.

Rohamosan öregedő autók mutatják a magyarok életszínvonalát

Rohamosan öregedő autók mutatják a magyarok életszínvonalát

Lendületesen nő a Magyarországon forgalomba helyezett személyautók állománya, de emellett az átlagéletkoruk is. Utóbbi lényegében a 2008-as válság óta töretlenül emelkedik - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adataiból. A fordulathoz egészen biztosan szükség lenne a magyarok életszínvonalának emelkedésére, de a jelenlegi inflációs környezetben ez aligha következik be. Az sem segít, hogy a rendkívül gyenge forint miatt nagyot drágultak az új autók és importból sem könnyű fiatal kocsihoz jutni.

Kiderült, mit tervez az Opellel a Stellantis

Kiderült, mit tervez az Opellel a Stellantis

Az Opel jövője a Stellantis csoporton belül biztosított, a márka két németországi összeszerelő üzemével együtt - mondta a csoport európai vezetője, Uwe Hochgeschurtz a Automobilwoche-nak.

Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése

Hamarosan nem csupán autótöltőt vásárolhatnak az elektromos Opel gépjármű-tulajdonosok, hanem fenntartható energetikai megoldásokhoz is hozzájuthatnak: az AutoWallis Csoport és az ALTEO e-mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásainak összehangolása révén az elektromos Opellel rendelkezők olyan megoldásegyütteshez juthatnak, amely megbízható és olcsó e-autózást garantál. A stratégiai együttműködés keretében az ügyfelek a gépjárművet, a töltőberendezést és a kapcsolódó szolgáltatásokat az Opel kereskedésekben vásárolhatják meg, 2023-tól pedig akár napelemes rendszerrel és energiatároló megoldásokkal együtt.

Éledezik a hazai autógyártás, de a járvány előtti szintektől még mindig távol van

Éledezik a hazai autógyártás, de a járvány előtti szintektől még mindig távol van

Nincsenek könnyű helyzetben a világ autógyártói, a koronavírus okozta beszállítói problémákat követően az elszálló nyersanyagárak és az emelkedő energiaköltségek is rányomják a bélyegüket a gyártók marzsaira. Ez alól természetesen a hazai autóipar sem képez kivételt, ugyan a kifejezetten gyenge 2020-as évhez már látszik a javulás az eredménysorokon, azért a járvány előtti szinttől továbbra is le vannak maradva a világ legnagyobb autógyártóinak hazai leányvállalatai.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Csatába indult az elit Viharhadtest – Most aztán komoly ellenfélre talált Ukrajna?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.