A Credit Suisse korábbi részlegvezetője fogja felügyelni Európa egyik legrégebbi autódinasztiájának befektetési cégeit – írja a Bloomberg.
2007 óta folyamatosan öregszik a hazai személyautó-állomány átlagos életkora, amely 2023-ban újabb 0,4 évvel emelkedett. Eközben a járművek száma már 5 millió fölé emelkedett - derül ki a KSH friss adataiból.
Újabb öt évre meghosszabbította az Opel az AutoWallis Csoporttal a nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában.
A világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének számító Stellantis csoport Magyarországra helyezi elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, a 45 milliárd forintos beruházás nyomán biztossá válik a szentgotthárdi Opel-gyár jövője - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
33 évig Opeleket értékesítettek a Schiller újpesti szalonjában, most azonban a cég bejelentette, hogy az Opel helyét a kínai BYD veszi át. Ezzel újabb jele annak, hogy a kínai márka egyre inkább megveti a lábát hazánkban.
A Vörös-tenger térségében a kereskedelmi hajót ellen indított támadások fennakadásokat okoznak az esztergomi Suzuki ellátásában, ezért a hétre gyárleállást jelentettek be. Az eset kapcsán megkerestük a többi hazai autógyártót, hogy érzékelnek-e hasonló problémát, illetve tervezik-e a termelés visszafogását.
Csak egy olyan ország van az Európai Unióban, ahol idén kevesebb új autót adtak el, mint tavaly, és ez Magyarország. A legfrissebb statisztikákból kiderült, hogy a Suzuki, a Volkswagen, a Kia és a Ford eladásainak visszaesése húzza le a piacot, a volumenmodellek közül a közepes SUV-k piacán volt nagy a visszaesés.
Lassú élénkülést mutat a hazai használtautó-piac, augusztusban 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet, míg 2023 első fél évében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az előző év hasonló időszakának adataitól, az utóbbi két hónapban a piac már felülteljesítő volt az előző évhez képest - hívta fel a figyelmet a JóAutok.hu portál a DataHouse előzetes adatai alapján hétfőn, az MTI-nek küldött közleményben.
Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősség-biztosítási átlagdíja az idei első félévben, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest - derül ki a Netrisk.hu adataiból. A népszerű márkák közül a Daciákra, Suzukikra és az Opelekre lehet olcsóbban kgfb-t kötni. A kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a cascobiztosítások átlagdíja az első félévben, amely így megközelítette a 139 ezer forintot.
Nincsen már Magyarországon 4 millió forint alatti listaárú új autó, a legolcsóbb modell ára közel 4,5 millió forinttól indul, a második legolcsóbbért pedig már közel 5 millió forintot kell adni, derül ki a Pénzcentrum összefoglalójából.
Kijöttek a legfrissebb, januári statisztikák a németországi autóállományról. Most először több mint egymillió tisztán elektromos autó van az országban.
Lendületesen nő a Magyarországon forgalomba helyezett személyautók állománya, de emellett az átlagéletkoruk is. Utóbbi lényegében a 2008-as válság óta töretlenül emelkedik - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adataiból. A fordulathoz egészen biztosan szükség lenne a magyarok életszínvonalának emelkedésére, de a jelenlegi inflációs környezetben ez aligha következik be. Az sem segít, hogy a rendkívül gyenge forint miatt nagyot drágultak az új autók és importból sem könnyű fiatal kocsihoz jutni.
Az Opel jövője a Stellantis csoporton belül biztosított, a márka két németországi összeszerelő üzemével együtt - mondta a csoport európai vezetője, Uwe Hochgeschurtz a Automobilwoche-nak.
Hamarosan nem csupán autótöltőt vásárolhatnak az elektromos Opel gépjármű-tulajdonosok, hanem fenntartható energetikai megoldásokhoz is hozzájuthatnak: az AutoWallis Csoport és az ALTEO e-mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásainak összehangolása révén az elektromos Opellel rendelkezők olyan megoldásegyütteshez juthatnak, amely megbízható és olcsó e-autózást garantál. A stratégiai együttműködés keretében az ügyfelek a gépjárművet, a töltőberendezést és a kapcsolódó szolgáltatásokat az Opel kereskedésekben vásárolhatják meg, 2023-tól pedig akár napelemes rendszerrel és energiatároló megoldásokkal együtt.
Nincsenek könnyű helyzetben a világ autógyártói, a koronavírus okozta beszállítói problémákat követően az elszálló nyersanyagárak és az emelkedő energiaköltségek is rányomják a bélyegüket a gyártók marzsaira. Ez alól természetesen a hazai autóipar sem képez kivételt, ugyan a kifejezetten gyenge 2020-as évhez már látszik a javulás az eredménysorokon, azért a járvány előtti szinttől továbbra is le vannak maradva a világ legnagyobb autógyártóinak hazai leányvállalatai.
Az autóipar szereplői rugalmasan tudtak alkalmazkodni az elmúlt időszak kihívásaihoz, azonban a továbbiakban is meg kell küzdeniük minden egyes legyártható autóért - hangzott el a Portfolio-MAGE Járműipar 2022 konferencia vezetői kerekasztal beszélgetésén.
A termeléscsökkentés feloldása megnövekedett kínálathoz vezethet.
Az új védelmi miniszter személye is megvan.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Jack Teixerát 15 év börtönre ítélték.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?
Mit tehet a kormány?
Hallgasd meg az előzetest már most!