Együttműködési szándéknyilatkozat aláírásáról egyezett meg a győri Széchenyi István Egyetem, a kínai NIO európai vállalata és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt - derül a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből.
A hazai járműipart meghatározó gyártói és nagyvállalati szereplői trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a Portfolio-MAGE Járműipar 2024 konferencia első Vezetői kerekasztalában. Kiemelték: a legnagyobb kihívást az elektrifikáció, a jogszabályi nyomás és a kínai gyártók előretörése jelenti. A hazai járműipar legnagyobb beszállítói és kkv szereplői válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a második Vezetői kerekasztalában.
A kínai EV-gyártók részvényei a lassuló kereslet, az erősödő árháború és a gazdasági visszaeséssel kapcsolatos aggodalmak közepette gyengén indították az évet - számolt be a Bloomberg.
A kínai Xpeng elektromos járműgyártó vállalat vezetője pénteken a CNBC-nek adott interjújában úgy fogalmazott, hogy a vállalat idén bevezetett X9 modellje "mindent megváltoztathat" az iparágon belül.
Nagyon izgalmas időszakában van az autóipar, masszív kihívásokat és átalakulást hoztak a globális elektrifikációs törekvések, melyek árnyékában egy új globális szereplő kezdett el felemelkedni. A kínai vezetés nagyon jól felismerte az autóiparban kínálkozó lehetőséget és szálkásra gyúrta nemzeti bajnokait, amelyek először a hazai piacukon vették át az irányítást, majd az idei évben már elég erőteljesen a globális törekvéseikre fókuszáltak. Ráadásul az előrejelzések abba az irányba mutatnak, hogy ez még csak a kezdet és a következő 5-10 évben jelentősen átalakíthatják a globális autóipari erőviszonyokat a kínaiak. Ráadásul európai terveikben nagyon úgy néz ki, hogy Magyarország is fontos szerepet kaphat.
További elbocsátások jöhetnek a Nio-nál azt követően, hogy novemberben már bejelentették, hogy a munkaerő mintegy 10 százalékától válnának meg.
Közzétette legfrissebb, harmadik negyedéves gyorsjelentését a kínai EV-gyártó Nio: a tártsaság a vonatkozó időszakban csökkenő veszteségről számolt be, de a piaci várakozásoktól elmaradó bevételi előrejelzéssel rukkolt elő. A befektetők összességében pozitívan fogadták az új számokat, nagy emelkedésben van a Nio részvényárfolyama.
A kínai EV-gyártó Nio fontolgatja, hogy az eladások fellendítése érdekében kereskedői hálózatot épít ki Európában. A LinkedIn bejegyzések alapján Magyarország is szóba került.
Okostelefon dob piacra a Tesla kínai riválisa, a Nio, amit a cég várakozásai szerint legalább a felhasználói fele megvásárolhat – mondta el a társaság vezérigazgatója, William Li a CNBC-nek adott interjúban.
A kínai elektromos járműgyártó Nio egy sor intézkedést jelentett be a pénzügyi kihívások és a lassuló eladások kezelése érdekében - írja a Reuters.
A Tesla kínai versenytársa, a Nio inkább magasan tartja árait, ellentétben az amerikai gyártó árcsökkentéseivel, mondta William Li vezérigazgató a CNBC-nek adott interjúban.
A kisebb kínai elektromosautó-gyártók még mindig csak gyerekcipőben járnak, bár az eladásaik szépen nőnek, még mindig sokkal kisebbek, mint a Tesla, ráadásul a trónkövetelők még mindig veszteségesek.
A Nio kínai elektromos autógyártó szerdán közölte, hogy a koronavírus korlátozások miatt felfüggesztette a termelést, mivel az országszerte növekvő esetszámok egyre több fennakadást okoznak a működésükben. A hírre nagyot esett a gyártó részvényeinek árfolyama.
A kínai Nio elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.
A CTP biatorbágyi logisztikai parkjában alakítja ki új összeszerelő üzemét az elektromos autóiról és akkucserélő állomásairól híres kínai autógyártó, a NIO. Itt fogják gyártani az európai piacon nemrég megjelent márka intelligens járművei számára az akkumulátorcserélő hálózatok állomásait – derül ki a közleményből.
Jelentős pluszba kerültek a kínai elektormosautó-gyártók részvényei Hongkongban, miután a befektetők pozitívan fogadták Peking legújabb, az autóvásárlások ösztönzéséről szóló terveit.
Martí Zoltán kérdezte a kormányfőt.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Végső megoldás: atombomba?
A Szilícium-völgy legnagyobb vállalatai fognának össze.
Szomorú módja ez egy karrier lezárásának.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?