Mint ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium tavaly december végén bejelentette, hogy 200 milliárd forintnyi többletforrással 2024-ben újra elindul a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram. Most az is kiderült, hogy az új hitelek január 15-től igényelhetők.
A magas infláció és megemelkedett jegybanki alapkamat hatására óriási dráguláson mentek keresztül az autók és a nyíltvégű lízingkonstrukciók egyaránt, ezért egyre több vállalatnak kell megfontolnia, hogy nem ütemezi-e át a flottacserét vagy vált más mobilitási megoldásokra. A céges carsharing használatával minden szereplő jól járhat, hiszen a munkáltató úgy tudja csökkenteni az egyéni mobilitás támogatásának költségét, hogy a cégautó helyett nyújt reális alternatívát, de a munkavállalók sem vesztik el közlekedés költségtérítését, sőt a hétköznapjaik még rugalmasabbá is válhatnak. A vállalati együttműködések népszerűségének növekedését a Share Now autómegosztó is látja, az elmúlt időszakban kiemelkedő mértékben nőtt a szolgáltatás iránti érdeklődés. Habár van még tér a bővülésre a szegmensben, a munkavállalói szokások már most látványosan változnak: egyre többet ér a rugalmasság és a mobilitási portfólió diverzifikálásának lehetősége.
A finanszírozott összeg szempontjából 19,5%-os növekedést, a szerződött darabszámot tekintve viszont 12,5%-os visszaesést könyvelt el a magyar lízingpiac az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Előbbi 2008 óta nem látott csúcsot, utóbbi viszont a 2016-os szint alatti mélypontot jelent.
Az idén bevezetett extraprofitadó akkor lenne méltányos, ha a bevételhez arányítva, sávos rendszerben kerülne kivetésre, a mostani formájában ugyanis a kamatstoppal és a hitelmoratóriummal együtt indokolatlanul és károsan nagy terhek nehezednek a pénzügyi vállalkozásokra – hívta fel a figyelmet szakmai egyeztetése után a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetsége, illetve a Magyar Lízingszövetség elnöke.
Hamarabb kell lépniük az autóvásárlást tervező cégeknek, magánszemélyeknek a korábbi időszakhoz képest – hívta fel a figyelmet a Magyar Lízingszövetség, amely szerint nemcsak az autógyártást hátráltató chiphiány miatt emelkedő árakat, hanem az összes fenntartási kiadást számba kell venniük a vásárlásnál. A lízingpiac számára az autópiaci megtorpanás kedvezőtlen, de a vállalkozások eszközbeszerzési kedve derűlátásra adhat okot.
Átalakulóban van a hazai lízingpiac, hosszú távon az operatívlízing-jellegű finanszírozás kerül előtérbe, amikor az adott eszköz gazdaságos üzemeltetése a cél, a futamidő végén az ügyfél a terméket lecseréli, és egy új eszközt kezd el használni. Ráadásul a lízingcégeknek egyre több szolgáltatást kell nyújtaniuk az életben maradáshoz – mondta a Portfolio-nak Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük a kockázatokról, az elmúlt évek hullámzó piaci helyzetéről, az autóipari csúszásokról is, de természetesen a CIB Lízing átalakítása is szóba került.
Egyre több hazai vállalkozás él a teherautók klasszikus bérletének lehetőségével, leginkább a konstrukció biztosította rugalmasság miatt. A hazánkban meghatározó szereplőnek számító Delta-Truck/Viarent cégcsoport tapasztalatai szerint a hosszú és rövid távú bérleti ajánlatok is igen népszerűek, de az egynapos – a szakzsargonban ultrarövid bérletnek nevezett – formátum is számos partnert vonz. Ügyfeleik fuvarosok, kereskedő-, gyártó- és futárcégek, illetve az ultrarövid távos konstrukció miatt már a magánszemélyek is felfedezték maguknak a céget.
A koronavírus-járvány utáni gazdasági fenntartható növekedés érdekében július 1-től elindul a Széchenyi Kártya Program keretein belül a Széchenyi Kártya Újraindítási Program, amelynek keretében többféle kedvezményes finanszírozási konstrukciót, köztük támogatott lízingfinanszírozást igényelhetnek a magyar vállalkozások. A lízing konstrukciók várhatóan szeptembertől lesznek elérhetőek - derül ki a Magyar Lízingszövetség közleményéből.
A pandémia megszakította a gazdaság évek óta tartó növekedését, a felpattanáshoz pedig fontos kérdés, hogy mikor tér vissza a vállalatok beruházási kedve. A különböző fejlesztések, beruházások élénkítésében a lízingcégek is kiemelt szerepet kaphatnak, ezek megvalósításához ugyanis a lízingkonstrukciók rugalmas és költséghatékony finanszírozási formát jelentenek - írja a Magyar Lízingszövetség közleményében.
Idén eddig összesen több mint 100 milliárd forint forrást nyújtottak a lízingtársaságok a vállalkozásoknak a kedvezményes jegybanki konstrukciók - az NHP fix és az áprilisban indult NHP Hajrá - keretében - közölte a Magyar Lízingszövetség. Mint kiderült, az 550 milliárd forintnyi szerződéskötésnél járó NHP Hajrából eddig 40 milliárddal részesedtek a lízingcégek.
Áprilisban 10 milliárd forint fölé emelkedett a nagycsaládosok autóvásárlási programjában megvásárolt autókra kötött lízingszerződések összege – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet tagvállalatai a program tavaly júliusi indulása óta pedig több mint 3605 új hétüléses autóhoz nyújtottak finanszírozást, egyenként átlagosan 2,8 millió forint értékben. Április az eddigi leggyengébb hónap volt.
Már közel 3300-nál jár a nagycsaládosok autóvásárlási programjában lízing segítségével megvásárolt autók száma. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint csak márciusban 438 szerződést kötöttek, a program tavaly júliusi indulásától kezdve pedig már több mint 9 milliárd forint értékű finanszírozást nyújtottak a lízingcégek a hétüléses új autókhoz.
690 milliárd forint feletti finanszírozott összeggel zárta a múlt évet a magyar lízingpiac. Ez 13 százalékos éves bővülést jelent az előző évhez képest, 2008 óta pedig a legmagasabb érték - közölte a Magyar Lízingszövetség.
Szárnyal a magyar lízingpiac: az első félévben 329 milliárd forint volt a finanszírozott összeg, ami sokéves csúcs, és 18 százalékos éves növekedést jelent. A Magyar Lízingszövetség szerint a bővülés elsősorban a továbbra is nagyon jól szereplő járműfinanszírozásnak köszönhető, de növekedés volt a termelőeszközöknél is. A lízingcégek az idén közel 20 százalékos növekedéssel számolnak.
Erősen kezdte az évet a lízingpiac, a finanszírozott összeg 127,5 milliárd forintot tett ki az első negyedévben, ami a tervezett 5 százalékos növekedéssel szemben 23 százalékos emelkedést jelent. A bővülés a legtöbb szegmensben érezhető, kiugró eredményt a termelőeszköz-, gép- és flottafinanszírozás ért el. A várakozásokon felül teljesítő piac eredményeinek hátterében a változó fogyasztói szokások és a válság óta újjáéledő gazdaság áll.
Lendületesen kezdte az évet a lízingpiac: a finanszírozott összeg 127,5 milliárd forintot tett ki az első negyedévben, ami a tervezett 5 százalékos növekedéssel szemben 23 százalékos bővülést jelent - közölte a Magyar Lízingszövetség.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Ukrajnában örülnek Michael Waltz és Marco Rubio kiválasztásának.
Jelentősen növelte részesedését a VW az amerikai vállalatab.
A termeléscsökkentés feloldása megnövekedett kínálathoz vezethet.
Az új védelmi miniszter személye is megvan.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?
Mit tehet a kormány?
Hallgasd meg az előzetest már most!