Az európai repülőgépgyártó óriás, az Airbus hétfőn bejelentette, hogy csökkenti 2024-es szállítási célkitűzéseit.
Az Európai Bizottság vizsgálatot indított 20 meg nem nevezett légitársasággal szemben, mivel azok potenciálisan félrevezető zöldmosási gyakorlatot folytatnak, többek között azt állítják, hogy környezetbarát módon működnek.
A Transport & Environment (T&E) környezetvédelmi lobbicsoport jelentése szerint 2023-ban az Európából induló repülőjáratok kibocsátásának kevesebb mint negyedét fedezik a regionális szén-dioxid-kereskedelmi rendszerek. A rendszerek, amelyek az EU-n, az Egyesült Királyságon és Svájcon belüli járatokra vonatkoznak, csak a rövid távú útvonalakon közlekedő repülők kibocsátását veszik figyelembe, de a hosszabb távokra nem érvényesek a kvóták – írja a Financial Times.
Oroszország több milliárd dollár értékben foglalt külföldi tulajdonban lévő repülőgépeket, ami a repülőgép-biztosítási üzletben eddig soha nem látott harcot indított el. A világ legnagyobb biztosítói nem fizetnek a tulajdonosoknak azt állítva, hogy az érintetteknek többet kellett volna tenniük a repülőgépeik visszaszerzéséért. A vitában dollármilliárdok, több mint 400 repülőgép és százmilliós jogi költségek jelentik a tétet – írja a WSJ.
A Boeing arra kérte a légitársaságokat, hogy vizsgálják meg a 787 Dreamliner repülőgépek pilótafülkéjének üléseit egy Sydney-Auckland járaton történt incidens után. Ennek során több tucat utas megsérült, miközben az ülés kapcsolójának véletlen aktiválása miatt a repülő hirtelen zuhant - írta a The Guardian.
A Biden-adminisztráció javaslata szerint könnyebbé válna a légitársaságok megbírságolása az akadálymentes légi utazásra vonatkozó törvény megsértése esetén. Ide tartozik az is, ha hozzá nem értő módon bánnak például egy kerekesszékkel és az megsérül az út alatt - számolt be a Cnbc.
Az amerikai légitársaságok a költségek ugrásszerű növekedései miatt növelik a feladott poggyászok díját, komoly árat fizethetnek az utasok. A hasonló légiközlekedési lépések általában Európában is hamar megjelennek.
Több Boeing-géppel merült fel probléma a közelmúltban, ami már a hatóságokat is lépésekre kényszerítette. Bár halálos áldozatokat az idei esetek nem követeltek, és továbbra is igaz, hogy a repülés messze a legbiztonságosabb közlekedési mód, a légitársaságoknak komoly fejfájást okozhat, ha egy-egy géptípust átmenetileg le kell állítani szabályozói nyomásra, vagy ha megrendül a repülőgépgyártóba vetett bizalom, és egyes utasok az alapján kezdenek el légitársaságot választani, hogy ki milyen flottát üzemeltet. A FlightRadar összeszedte, hogy melyek flottaméret alapján a világ legnagobb légitársaságai, mi pedig megnéztük, hogy milyen gépekkel repülnek.
Az Egyesült Királyság betiltja a hamis értékeléseket és a rejtett díjakat, így a fogyasztók évente 2,2 milliárd fontot, azaz majdnem ezermilliárd forintot takaríthatnak meg, emellett az új törvények biztosítják majd az árak átláthatóságát - számolt be a hírről The Guardian.
Az Alaska Airlines megerősítette, hogy vasárnapig felfüggeszti Boeing 737 MAX 9 típusú repülőgépeinek járatait. Erre a döntésre azért került sor, mert a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) aprólékosan felülvizsgálja az érintett 40 repülőgép vizsgálati adatait. Az összesen 171 repüléstilalom alatt álló repülőgép közül 40 esetében kötelező az újbóli ellenőrzés - írja a Reuters.
Az Airbus európai repülőgépgyártó a tervezettnél is több repülőgépet szállított le tavaly, ezzel ismét megverte a problémákkal küszködő Boeinget.
Abu Dzabiban adott interjúkat Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, akit többek között a Boeing és az Airbus gépek meghibásodásairól és a közel-keleti terjeszkedésről kérdeztek.
A Wizz Air márciusig minden Tel-Avivba tartó járatot törölt az Izrael és a Hamász közötti konfliktus miatt - írja a Bloomberg.
A Ryanair utasai szerint a légitársaság "botrányos" új extra díjjal állt elő, ugyanis jelentős árat számol fel a légitársaság a beszállókártyák online beszerzéséért.
Az európai repülőjegyárak "jóval az infláció felett emelkednek" - közölte kedden a Nemzetközi Repülőterek Tanácsa (ACI), cáfolva a légitársaságok lobbicsoportjának, az IATA-nak a kijelentéseit.
Új törvénytervezetet dolgozott ki az Igazságügyi Minisztérium, amely főként a fogyasztóvédelmi és piacfelügyeleti eljárások, valamint bírságok esetében hoz változásokat az online kereskedelem területén, valamint a légitársaságokkal kapcsolatos ügyek kezelésében. A szabálytalan kereskedelmi gyakorlatot folytató cégek súlyos büntetésekre számíthatnak, de akár elérhetetlenné is tehetik a weboldalaikat. De az engedély nélküli szerencsejáték-szervezésnél is keménykedésre készül a kormány.
Sok magyar utas került bajba ezek miatt.
Nagyon jó a hangulat a tőkepiacokon.
Egri Gábort, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökét kérdeztük.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.