A csatorna riportja felidézi, hogy a Wizz Air szerint az okozza a késéseket, hogy kevés Európában a légiirányító, és ez a helyzet Magyarországon is. Radó András, a fapados légitársaság kommunikációs vezetője azt nyilatkozta, hogy a légiirányítók akár órákat is várakoztatják a repülőgépeket, hogy megfelelő számú személyzet tudja kezelni a légtérben repülő, illetve a felszálló és a leszálló gépeket. Előfordult, hogy mire a légiirányítók megadták az engedélyt a felszállásra, addigra lejárt a gépen dolgozók munkaideje.
A csatorna idézi Daniel Liebhart osztrák légiirányítási vezető nyilatkozatát, miszerint a magyar munkatársaik mérgező vállalati környezetben dolgoznak, sokan felmondanak, ezért van nagy hiány a Hungarocontrolnál és ezért a magyar irányító vezető szerepet játszik a késésekben.
Varga G. Gábor légiközlekedési szakértő viszont cáfolta azt, hogy a légiirányítók lennének a ludasak a sok késésben. Szerinte az ukrán légtérzár, valamint a nagyon gyakran előforduló nagy kiterjedésű zivatarláncok miatt tud a magyar légtér sokszor kevesebb gépet kezelni.
Az RTL megkeresésére a Hungarocontrol a légtérzárral és a viharokkal indokolta a késéseket. Azt is közölték: 2019 óta még nőtt is a légiforgalmi irányítók létszáma, 179 főről 185 főre.
Címlapkép forrása: Portfolio