Hosszú idő után végre tényleg kezd életjeleket mutatni a Wizz Air. Csütörtökön több mint 9 százalékos pluszban zárt az árfolyam, miután az egyik elemző javította az európai légitársaságok kilátásait, ráadásul egy brutális célár is érkezett a részvényre. Éppen ezért most megnéztük, hogy milyen technikai szintekre érdemes figyelni, illetve, hogy hogyan is néz ki az árazás a Wizz Air esetében. Végezetül pedig arra a kérdésre is választ kerestünk, hogy tényleg most kell-e Wizz Air részvényeket vásárolni? Lássuk!
Európa legnagyobb fapados légitársasága, a Ryanair jelentős nyereségcsökkenésről számolt be az első félévre vonatkozóan, miután jelentősen csökkent a viteldíj az időszak során. A rossz számok ellenére azonban a vállalat bizakodó a jelenlegi negyedév kilátásait illetően, és a jegyárak gyengülésének mérséklődését várja.
Csökkenő üzemi eredményről számolt be a harmadik negyedévre vonatkozóan a Lufthansa Csoport. A visszaesés hátterében elsősorban az anyavállalat, a Lufthansa Airlines teljesítményének romlása áll, amit az alacsony hozamok, a nemzetközi versenytársakkal folytatott küzdelem és a növekvő költségek okoztak.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Boeing visszavonta fizetésemelési ajánlatát, miután a szakszervezettel folytatott tárgyalások zsákutcába jutottak. A repülőgépgyártó óriás és a Repülőgépipari Dolgozók Nemzetközi Szövetsége (IAM) közötti vita tovább mélyült, miközben több mint 30 ezer dolgozó sztrájkol az Egyesült Államok északnyugati részén. A vállalat vezetése szerint a szakszervezet követelései veszélyeztetik a cég versenyképességét, míg a munkavállalói oldal a Boeing rugalmatlanságát kifogásolja - írta meg a BBC.
Jelentős, 10 milliárd dolláros tőkebevonást tervez a problémákkal küszködő Boeing új részvények eladásából – tudta meg a Bloomberg.
Az amerikai külügyminisztérium közleménye szerint a büntetőintézkedések célja "az orosz háborús gazdaság gyengítése", és azokat Oroszország Ukrajna elleni háborúját közvetlenül vagy közvetett módon segítő szereplők ellen hozták, a bányászattól, az elektronikai és hadiiparon át a szállítási szolgáltatásokig.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása, amelyben egy témát dolgoztunk fel részletesebben. Az elmúlt két hétben több incidens történt a Boeing 737-es típusú gépeivel, ezek közül a legsúlyosabb az volt, amikor a felszállást követően kiszakadt egy ajtó. A repülő visszatért a kiindulási reptérre, de vélhetően csak a szerencsén múlt, hogy nem történt nagyobb baj. Egy másik gépnek repedt szélvédő miatt kellett visszafordulnia, egy másik pedig kigyulladt miután – feltehetően – madarakkal ütközött. Ezek az esetek nem tesznek jót a Boeing megtépázott hírnevének. A témáról Pető György pilótát kérdeztük.
Derűsek voltak a légiipari szereplők kilátásai 2021 elején, a közel egy éve látott csúcsokhoz képest azonban manapság nem ritkák a 30-40 százalékos mínuszok sem. De mi várható a 2022-es évben? Érdemes venni a nyaraláshoz, turisztikához kapcsolódó papírokat, mert a javuló fundamentumok miatt majd úgyis felmennek? Nem minden esetben.
A Boeing megemelte a repülőgépek keresletére vonatkozó hosszú távú előrejelzését, ami annak köszönhető, hogy a lezárásokat követően visszapattant a légiiparban a kereslet, és többen utaznak újra repülőgépen.
Azzal, hogy Gyulán épül az Airbus Helicopters Hungary alkatrészgyártó üzeme, Magyarország felkerül Európa légiipari térképére - mondta Lepsényi István, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszteri biztosa csütörtökön a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. Az eseményen Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos bejelentette, hogy Magyarország "meghívást kapott az európai országok elit klubjába, amelynek nem kisebb a célja, minthogy 2040-re új európai katonai helikoptercsaládot fejlesszenek ki".
Nagyot mentek a héten a gazdasági kilábalást leginkább igénylő, ezzel együtt a koronavírus válságot komolyan megsínylő vállalatok papírjai, komoly rali volt például a légiipar vállalatainál vagy az autóiparban. Mindemellett Mark Tepper, a Strategic Wealth Partners vagyonkezelési cég igazgatója szerint nem érdemes még temetni az idei év sztárbefektetéseit, azaz a stay-at-home részvényeket, a strukturális változások ugyanis velünk maradnak a vírushelyzet után is, a mostani eladási hullám pedig kimondottan jó beszálló lehetőség a vállalatok részvényeibe. A stratéga ki is emelt egy konkrét céget, amiben a legnagyobb fantáziát látja.
A brit UK Aviation Club által rendezett eseményen beszélt a Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József. Negatív képet festett a légiipar közeljövőjéről, sok magánkézben lévő vállalat fog csődbe menni a cégvezér szerint.
Egy érdekes részvénytranzakció miatt forognak ma a múlt hét véginél több mint 30 százalékkal alacsonyabb áron az IAG papírjai.
Mintegy 40 milliárd dollár összesített veszteséggel zárhatják a légitársaságok a június 30-ával végződő második pénzügyi negyedévet a koronavírus-járvány és az ellene hozott intézkedések következtében; a készpénzállomány felélése gyors ütemű az ágazatban a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint.
A diszkont légitársaságok utasforgalma nőtt a legnagyobb mértékben Európában az első negyedévben az előző évi adatokhoz képest - derül ki a légitársaságok által közzétett utasforgalmi adatokból.
Merni kell nagyot álmodni - ez a sikeres vállalkozás titka a kiskunhalasi Pannon Pur Kft. ügyvezető igazgatója szerint. A cég kötőelemek kereskedelmével foglalkozik, termékpalettájukon megtalálható a purhab, a szilikon, a szegecs, a tipli, és idén kezdik el kiskunhalasi telephelyükön utasszállító repülőgépek konyhablokkjait készíteni. Az OTP Business Nagykövet Programjában részt vevő Nagy Viktorral a KKV szektor kihívásairól beszélgettünk.
A Kossuth Rádióban ad interjút a miniszterelnök.
Nem tudták megtartani Tartúszt.
Trumpnak sikerült a héten alaposan megmozgatnia a piacokat.
Kritikus szintnél billeg az euró a dollárral szemben.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.
Még nincs késő, ha hiszel Trump ígéretének.
Ez is egy létező forgatókönyv.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?