A versenyre nevezett 516 hajóból 456 teljesítette az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet - saját 2014-es rekordját megdöntve - 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty nyert meg. A limitidőn belüli utolsó befutó szombat reggel 4 óra 42 perckor az Erdélyi Dániel kormányozta Prevento lett, a legénységet a célban a győztes, a hagyományok szerint pezsgővel köszöntötte.
Július 22-én, reggel kilenc órakor rajtol el az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Idén is több mint hatszáz hajó részvételére számít a verseny rendezője, a Magyar Vitorlás Szövetség. A programok tekintetében lesznek ugyan változások, de ami nem változik, hogy a versenyzőknek a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot kell teljesíteniük, ami légvonalban 155 kilométeres távolság, de a szélviszonyok alakulásának megfelelően, ennél sokkal több is lehet. A résztvevőknek negyvennyolc órája van az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj teljesítésére, tehát 2021.07.24-én reggel 9:00 óráig lehet érvényesen beérni a célba.
Bár évente közel 200 vitorláseseményt szerveznek a Balatonon, ezek közül a legismertebb kétségtelenül az idén 84 éves, 50. alkalommal megrendezett Kékszalag. A jubileumi eseményre több mint 600 hajót és 3000 indulót vár a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz), amely a vitorlázás népszerűsítésére is hangsúlyt fektet a verseny ideje alatt. Az ágazat egyre erősebben hozzájárul a balatoni vendéglátás és turizmus fejlődéséhez, annak ellenére, hogy a munkaerőhiány problémája itt is jelen van. De hogyan lehet népszerűbbé tenni a sokak által luxushobbinak tartott vitorlázást Magyarországon? És mikor várható ebben a sportban legközelebb magyar olimpiai érem? Ezekről beszélgettünk Holczhauser Andrással, az MVSz főtitkárával a közelgő 50. Kékszalag Erste Nagydíj kapcsán.
Új csúcsidővel nyerte meg a 46. Kékszalag Audi Nagydíjat a Fifty-Fifty katamarán, 522 hajós mezőnyben, nyílt versenyben. A magyar építésű katamarán végig magabiztosan vezetett, egy baumtörés sem okozott nagy gondot. A tavalyi győztes Litkey Farkas szinte már a verseny elején kiállásra kényszerült, viszont szinte pontosan megjósolta a verseny végét. A nem túl kegyes időjárás közben sok versenyzőt próbára tett.
A Peugeot - és többek között a Portfolio.hu - támogatásával állt rajthoz az idei, sorban negyvenötödik Kékszalagon Litkey Farkas, a nagy hagyományú vitorlásverseny favoritja. A Lisa nevű hajó kapitánya és a francia autómárka kapcsolata azonban nem új keletű: a Peugeot mára a sportember életének elengedhetetlen részéve vált.
Július 25-én reggel 9 órakor immár 45. alkalommal álltak rajthoz a Balatont körbekerülő Kékszalag versenyzői. Csütörtökön 23 óra után eldőlt, hogy a Litkey Farkas által vezetett és a Portfolio.hu által támogatott Lisa EvoPro hajó nyerte meg a nagydíjat a Király Zsolt vezette Raffica előtt.
Fontosabb részletek
Kihirdette a kormány a közlönyben azt is, hogy kiknek nem kell jövőre extraprofitadót fizetnie.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A volt ukrán főparancsnok is megszólalt a kialakult helyzetről.
Határozott nemzetközi fellépést sürget az ukrán elnök.
Jelentős késéseket okoz az időjárás.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?