Európában és Magyarországon is egyre népszerűbbek az elektronikus fizetési lehetőségek a vásárlók körében. Az Euroövezet országai közül a bankkártya Finnországban és Hollandiában a legelterjedtebb fizetési mód az Európai Központi Bank kutatása alapján, míg ezt a megoldást a legkevésbé Máltán és Szlovéniában választják. Az elektronikus fizetés mellett szóló legfőbb érvek a vásárlók részéről, hogy nem szükséges nagyobb mennyiségű készpénzt maguknál tartani, e mellett a gyorsaság és kényelem.
Sok változtatásra van szükség, hogy 2030-ra megforduljon a kártyás és készpénzes fizetések aránya, de a jelenlegi trendek azt mutatják, hogy van erre lehetőség. A payment piac fejlődéséről és jövőjéről Gauder Milán, az IzzyPay igazgatósági tagja, Marosi Bence, a Giro Zrt. üzleti igazgatója, Racskó Tamás, Mastercard igazgatója és Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője beszélt a Portfolio Financial IT 2023 konferencia harmadik szekciójának kerekasztal-beszélgetésén.
Az OTP Csoport tapasztalatai alapján az első negyedév 30 százalékot is meghaladó bővülése után a második negyedévben újra 30 százalék felett növekedett a kártyaelfogadási tranzakciók száma és volumene az előző év azonos időszakához képest. A folyamatot a turizmus újraindulása mellett az emelkedő infláció és az adóvisszatérítésből fedezett vásárlások is táplálták. A pénzintézet szakértői szerint ugyanakkor a 2022 első félévét jellemző dinamikus fejlődés üteme a második félévben csökkenni fog.
Nyaraláskor sokkal gyakrabban használnák bankkártyájukat az emberek, de a hazai kereskedők és szolgáltatók még nem teljesen készek erre - derül ki egy friss felmérésből. Belföldi nyaralásuk során a piaci árusoknál 22, a wellness és sportszolgáltatások esetén 21, a strandokon pedig 17 százalékkal többen fizetnének bankkártyával, mint amire lehetőségük volt. Ez az eltérés az éttermek, szórakozóhelyek és szálláshelyek esetében is jelentős.
Negyedévről negyedévre kétszámjegyű mértékben növekszik a digitális fizetés által lebonyolított forgalom, miközben a készpénzhasználat csökken. A koronavírus járvány által jelentősen felerősödött trendet a szabályozói változásoknál is jobban fűtik a vásárlók elvárásai. A még mindig vonakodó vállalkozások rendszerint drágának és bonyolultnak tartják a digitális fizetés biztosítását, pedig mindkét vonatkozásban sokat javult a helyzet az elmúlt években. Ráadásul a kártyás és mobiltelefonos fizetés hiánya mára már bosszantja a vevők jelentős részét, vagyis versenyhátrányt is jelent.
Egyre nagyobb az érdeklődés az „alternatív” kártyaelfogadási lehetőségek iránt Magyarországon – számolt be tapasztalatairól a Portfolio-nak a myPOS POS-terminálfejlesztő. Fél év telt el azóta, hogy bevezették a magyar kereskedőknél az elektronikus fizetési lehetőségek kötelező biztosítását, és sok szolgáltató keresi a megoldást a klasszikus terminálok kiváltására.
Folyamatosan állítják át a Takarékbank által működtetett, kártyás fizetésnél használt POS-terminálok limitjét, hogy még az április 15-i határidő előtt PIN-kód megadása nélkül lehessen érintéssel vásárolni 15 ezer forintos egyszeri tételig. Ezzel a pénzintézet adatai szerint negyedével csökkenhet a PIN-kódos vásárlások aránya. Arra kérik az ügyfeleket, fokozottan figyeljenek bank- és hitelkártyájuk biztonságára - írja a pénzintézet közleményben.
A Gránit Bank bankkártyái már megfelelnek a kormány 03.25-én hatályba lépett rendeletében előírtaknak, azaz a bankkártyákkal végrehajtott tranzakcióknál 15 ezer forintig nem kell beütni a PIN-kódot - írja közleményében a Gránit Bank. A K&H Bank is közölte: március 26-tól elkezdte a limitemelés bevezetését az érintős bankkártyás fizetéseknél.
Az ING a Mastercarddal közösen már teszteli azt a szoftveres megoldást, amellyel az okostelefonok plusz hardver nélkül NFC-s fizetések fogadására alkalmas POS-terminálokká válhatnak.
Izgalmakban most sincs hiány.
Cikkünk folyamatosan frissül.
411 felett indul a nap az euróhoz képest.
Ezen a szigszalag már nem fog segíteni.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?