A Jysk 94 áruháza országszerte zárva tart december 24-én. Ez nem új döntés a láncnál, ugyanis már az elmúlt 6 évben sem nyitottak ki ezen a napon. Emellett azonban a cég komoly béremelésről is döntött.
A JYSK árbevétele elérte a 38,5 milliárd dán koronát (közel 2000 milliárd forint) a 2022/23-as pénzügyi évben, ez új rekordot jelentett a globális lakberendezési vállalat számára. A vásárlók száma éves szinten 1,2 millióval nőtt, 135 új áruház nyílt globálisan, és egy új piacon, Törökországban is megjelent a JYSK. Az árbevétel Magyarországon összesen több mint 97 milliárd forintot tett ki a logisztikai központ eredményével együtt.
Tovább terjeszkedik a JYSK kiskereskedelmi üzletlánc, augusztus végén két újabb áruházat nyitnak meg, ezúttal Solymáron és Móron. A 2022/2023-as pénzügyi évben a cég már egy új áruházat átadott, és 2023 végéig újabb két üzlet nyílik meg. Az áruháznyitások mellett folyamatosan újulnak meg a meglévő egységek is.
A koronavírus-járvány alatt életbe lépő számos változás hatására dinamikus fejlődés jellemzi a hazai bútorpiacot. Átalakulásban a magyar helyzet, jönnek fel az Ikeára és a Jyskre a többiek.
Béremelést jelentettek be a JYSK dán kiskereskedelmi láncnál: egy év alatt, 2022 januárja óta több mint 25 százalékkal emelte a vállalat a retailben dolgozó munkatársak fizetését, emellett pedig a béren kívüli juttatások is nőttek. A JYSK-nek Magyarországon a retail üzletágban több mint 800 aktív munkavállalója van és az üzletnyitások is folyamatosak: az idei pénzügyi évben négy új áruház nyílik meg.
A 2021/22-es pénzügyi évben a JYSK eddigi legmagasabb adózás előtti eredményét érte el 4,56 milliárd dán koronával (612 millió euróval), miközben forgalma 11 százalékkal 36,2 milliárd dán koronára (4,87 milliárd euróra) nőtt. Magyarországon az EBIT a teljes cégre vetítve 12,49 milliárd forint, ami 0,4 százalékos emelkedést jelent, az árbevétel 19 százalékkal 67,6 milliárd forintra nőtt. A kereskedelmi tevékenység árbevétele ebből 66,5 milliárd forintot tett ki, aminek az adózás előtti eredménye 14,79 milliárd forint volt, ez mintegy 18 százalékos növekedés a 2020/21-es pénzügyi évhez képest. Az eredmények ellenére a kiskereskedelmi lánc már látja a globális kihívások miatti visszaesés első jeleit.
Teljes gőzzel beindult a JYSK üzletlánc új ecseri elosztóközpontja: októberben munkába álltak a több mint 40 méteres magasraktárak is. A teljesen automatizált tornyokban egyelőre 13 ezer raklapnyi áru kapott helyet, de több mint 200 ezer palettát bírnak el. A központba hetente 150 kamion gördül be, ez a szám pár hónap múlva a duplájára nő. A 200 millió eurós beruházásból létrejött logisztikai bázis az ország legnagyobb ilyen létesítménye. Ősztől a magyar üzletek mellett már Horvátország, Szlovákia és Szlovénia üzleteit is innen látják el, jövőre pedig az online rendeléseket is Ecserről szolgálják ki.
Partneri megállapodást kötött a JYSK és a Cofidis. Idén tavasztól egy újszerű hibrid áruhitel-szolgáltatás érhető el a dán bútorláncnál: a hitelfelvételt az üzletekben digitális síkra terelik. A piac egyötödét magáénak tudó Cofidis felmérése szerint az áruhitelre nemcsak a kiskereskedelmi üzletekben van igény, hanem az online térben is. A magyarok 44 százaléka vásárol szívesebben olyan webáruházban, ahol lehetőség van online áruhitelre is.
Első nagy területű, 900 négyzetméteres belvárosi áruházát nyitotta meg a JYSK üzletlánc Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton. A dán lakberendezési áruházlánc a következő években több üzletnyitást és felújítást is tervez, valamint régiós logisztikai központot is épít Ecseren.
200 millió euró értékű beruházást valósít meg a JYSK, amellyel egy új, regionális raktárbázist hoz létre Magyarországon. A nemzetközi bútorcég raktárépítési tenderét a Market Építő Zrt. nyerte el. A Pest megyei helyszínen elkezdődtek a kivitelezési folyamatok, a 20 focipálya területnyi épületkomplexum várhatóan két év múlva lesz készen - szerepel a Market Építő közleményében.
2020 áprilisában kezdetét veszik a munkálatok Ecseren, ahol új JYSK magyarországi elosztóraktár épül. Az új logisztikai központ 300 új munkahelyet fog teremteni és fontos része lesz a vállalat európai logisztikájának – derül ki a vállalat közleményéből.
A lengyel gyártósorok ontják magukból a bútorokat, a harmadik legnagyobb európai gyártóvá téve az országot, és a negyedik legnagyobb exportőrré a világon. Mégis kevesen tudnának emblematikus lengyel márkát mondani a bútorkereskedelmi piacon. Ennek egyik oka, hogy a bútorok zömét beszállítóként öntik a piacra, amelyek különböző brandek logója alatt kerülnek a kirakatba. A héten azonban megnyílik Budapesten az egyik legnagyobb lengyel bútoráruház második üzlete, a tervezett 25-30-ból. De vajon sikerül-e átcsábítania a vásárlókat egy olyan országban, ahol hétvégi családi program a bútorbolti "korzózás"?
Interaktív, díjmentes online előadás
Alapvetően jó világ jöhet.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?