Donald Trump volt amerikai elnök vasárnap arról beszélt egy wisconsini kampánybeszédében, hogy szükség esetén akár 200%-os vámot is kivetne a Mexikóból érkező gépjárművekre.
Szeptemberben a DataHouse adatai szerint 9 796 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti 9 032-es mennyiséghez képest 8,5 százalékos növekedést jelent. Éves szinten a JóAutók.hu mérsékelt, 3-4 százalék közötti bővülésre számít.
Több mint 16 éve nem láthattunk ekkora áresést az ázsiai rizspiacon, mint most. Az esés annak tudható be, hogy enyhültek a kínálattal kapcsolatos aggodalmak, emellett pedig India is lazított néhány exportkorlátozáson - számolt be a Bloomberg.
Annak ellenére, hogy az Apple hivatalosan felfüggesztette készülékeinek exportját Oroszországba, a Reuters szerint már megkezdődött az amerikai gyártó legújabb iPhone szériájának előértékesítése az országban. A környező országokból, viszonteladókon keresztül érkező készülékekért az orosz fogyasztóknak több száz dollárral magasabb árat kell fizetniük, mint az amerikai vásárlóknak.
Olaszország külkereskedelmi többlete 2021 júliusa óta a legmagasabbra emelkedett júliusban az olasz statisztikai hivatal, az Istat adatai szerint.
Meglepően nagyot csökkent az export és importinfláció is augusztusban az USA-ban. Ez részben a kínai gazdaság gyengülésével függ össze, hiszen ezáltal az ország deflációt exportál. Azonban a mostani adatok az amerikai reálgazdaság gyengülését is jelenthetik.
A gazdasági semlegesség egyik pillére az, hogy 2032-re nagyjából önellátó lesz Magyarország az energiafogyasztás terén – rögzítette Orbán Viktor kormányfő a hétvégi kötcsei piknikről megjelent rövid videóban. Meglátásunk szerint ezzel arra utalt, hogy addigra számít a Paks II. projekt befejezésére, amellyel a villamosenergia piacon éves szinten akár nulla százalék közelébe is csökkenhet a nettó importunk; az olaj- és gázellátás terén ugyanis ez nem reális belátható időn belül. Ezekről a témákról, illetve a Paks II. projekt menetrendjéről is részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyen Jákli Gergely, a Paks II. vezérigazgatója is részt vesz.
A kínai export augusztusban jelentős növekedést mutatott, meghaladva az elemzői várakozásokat. A vámhivatal közlése szerint az export 8,7%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest dollárban számolva, ami felülmúlta a Reuters által előrejelzett 6,5%-os növekedést - írja a Cnbc.
Az idei év messze legkisebb, 203 millió eurós, külkereskedelmi mérleg többlete alakult ki júliusban a KSH előzetes adatai szerint Magyarországon, ami a megelőző öt hónap messze 1 milliárd euró feletti többlete után hirtelen beszakadást jelent. A fő ok szezonális lehet: tavaly is a júliusi hónapban volt a legkisebb az export értéke, és ahhoz képest idén csak alig tudott nőni a kivitelünk, miközben az importunk közel egyéves csúcsra ért, és így a többlet két irányból is "elolvadt".
Az Egyesült Államok és az Európai Unió után Kanada is bejelentette, hogy magas importvámot vet ki a kínai elektromos autókra.
Eddig sosem látott mértékben ömlik a kínai réz az exportpiacokra, ennek hatására esik is a gazdasági egészség fontos mutatójának tartott fém árfolyama - de mi okozta az éles trendfordulót?
Az elmúlt időszakban megjelent makrogazdasági adatok elemzők szerint rossz hírt jelentenek a forint szempontjából. Bár a külkereskedelmi többlet jelentős, mostanra már alacsonyabb, mint korábban volt, miközben az export és az import is visszaesik.
Júniusban is jelentős volt a magyar külkereskedelmi többlet, ami az elmúlt hónapok adatai alapján nem meglepő. Éves alapon azonban az export és az import euróértéke visszaesett a KSH friss adatai alapján, ami továbbra is a gyenge belső és külső keresletet jelzi.
A második negyedévben 0,2%-kal visszaesett a magyar gazdaság teljesítménye az előző negyedévhez képest, aminek egyik fontos oka a külpiacok gyengélkedése miatti szerény exportteljesítmény. Az azonban nem igaz, hogy a kiábrándító GDP-adatért kizárólag a kivitel lenne a felelős.
Egy június végén hatályba lépett ukrán szankció miatt leállt az orosz Lukoil Ukrajnán keresztüli olajszállítása a Mol felé, mivel az orosz cég nem bérelheti ki az ukrán vezetékhálózatot a tranzit céljából - vette észre a Portfolio egy ukrán elnöki rendelet mellékletében. A magyar olajcég eddig kb. 70 százalékban Oroszországból érkező olajat dolgozott fel, és ezen belül a legnagyobb orosz szállítóra vonatkozik az új tiltás, így a helyzet tartós fennmaradása esetén akár ellátási probléma is lehet a magyarországi, illetve a térségi üzemanyagellátásban. De mennyire súlyos és hogyan oldódhat meg a helyzet, egyáltalán szükség lesz még orosz olajra 2025-ben? Frissítés! A délután második felében több fontos információ is kiszivárgott, amelyek arra utalnak, hogy a Lukoil felőli szállítások kiesése problémákat okoz a Molnak, főként a szlovákiai finomítójának.
Az állami háttérrel rendelkező exporthitelezés intézményrendszere több mint 100 éves nemzetközi múltra tekint vissza. A hálózat szereplőinek legfőbb célja a nemzeti export támogatása finanszírozási és biztosítási termékekkel olyan szegmensekben, amelyektől a piaci bankok és biztosítók kockázatvállalási politikájuk miatt elzárkóznak. Az exporthitelezési és -biztosítási intézményrendszer szerepköre a 2008-as gazdasági világválság után egyéb gazdaságpolitikát támogató funkciókkal bővült, amelyek a 2020-as évek gazdasági válságai során is kiválóan vizsgáztak. Ami a jövőt illeti, az exporthitel-ügynökségekre a szerepeik további bővülése vár a fenntartható finanszírozás és a nagy volumenű, nemzetközi beruházások közös megvalósítása tekintetében.
Még Trump korábbi csapására jön a brüsszeli válasz.
Kiderült, hogyan osztaná el az EU összes pénzét a Bizottság.
Az ukrán gabonaimport is nehéz helyzetbe hozta az európai piacokat.
Kiderült, ki forgathatja fel az amerikai oktatást.
Izgalmas lehetőségre lehet most lecsapni.
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?
Európa versenyképességi mutatói mély válságról árulkodnak.