Mindössze egyetlen ajánlat érkezett a hidrogénvonatok beszerzésére Romániában, amely számos ponton nem felelt meg a kiírásban, így másodszor is érvénytelenítette a tendert a vasúti reformért felelős hatóság (ARF). Ez afelé mutat, hogy az uniós helyreállítási program keretében nem lesz hidrogénvonat beszerzése keleti szomszédunknak.
Felgyorsítaná a kormány a hidrogéngazdaság hazai kiépülését a szabályozási környezet reformjával és beruházási támogatásokkal - derül ki Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének a kabinet által társadalmi egyeztetésre közzétett, az orosz fosszilis energiahordozókról történő leválást is segítő REPowerEU fejezetéből.
A Nikola árfolyam nagyon erős ralit produkált, miután a cég bejelentetette, hogy két jelentős üzletet kötöttek a hidrogén üzemanyagcellás járműveivel kapcsolatban.
Elkészült a világ első városi közlekedésre fejlesztett hidrogénhajtású vonata Kínában - írja az interestingengineering.com.
A hidrogénben rejlő potenciál, mint a dekarbonizációs törekvések egyik lehetséges kulcsa, ma már nyilvánvaló, aligha van olyan uniós ország, amely ne rendelkezne valamilyen fajta hidrogénstratégiával. Azonban az, hogy a mindennapokban megjelenjen, vagy még inkább az ipari termelésben egyre nagyobb teret nyerjen, annak módja még korántsem egyértelmű, de abban a legtöbb szakértő egyetért, hogy a mobilitáson keresztül vezet az út a hidrogéngazdaságba. Ennek megfelelően egy uniós projekt keretében a magyar utakon is, teszt jelleggel, forgalomba áll egy hidrogén üzemanyagcellás busz január 16-18. között, Pakson. Az esemény szervezőit, Mayer Zoltánt, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkárát, Weingartner Balázst, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatóját, és Bándy Tamást, a nagynyomású hidrogéntöltőállomást biztosító Messer Hungarogáz Kft. energiairányítási igazgatóját kérdezte a Portfolio, mi kell ahhoz, hogy állandósuljanak ezek a buszok a forgalomban, hogyan lehet motiválni az iparági szereplőket a technológia adaptálásában, és milyen segítségre számítanak ehhez az államtól.
Az Európai Unió karbonsemlegességi céljai ambiciózusok, főleg az ukrán-orosz háború árnyékában, amely jelentős átalakításokat eredményezhet a fosszilis energiáról való átállásban, de akár fel is gyorsíthatja a folyamatot. Ebben nagy szerepe lehet a hidrogén-gazdaság kialakulásának, amelyben nagy lehetőséget látnak az uniós döntéshozók is, azonban egyelőre több akadály is nehezíti annak széleskörű felhasználását. Ugyanakkor az biztos, hogy a mobilitásban már évtizedes múltja van a karbonsemleges hidrogénhajtású járműveknek.
Kezd forróvá válni a talaj a magyar iparvállalatok alatt, ahogy az uniós döntéshozók egyre több eszközzel kényszerítik őket a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére. Bár a 2030-as és 2050-es klímacélok még távolinak tűnhetnek, az ország egyik legnagyobb iparigáz-gyártójának és szolgáltatójának vezérigazgatója szerint elég, ha az uniós döntéshozók a következő kvóta allokációs időszakban, 2024-25-ben csökkentik az ingyenes allokációt, ami önmagában olyan áremelkedést okozna a kvótaárakban, hogy az rentábilissá tenné, a ma még piacilag kevésbé életképes zöld vagy kék hidrogén gyártást, felhasználást. Azonban ahhoz, hogy 3 év múlva át tudja állítani gyártását egy iparvállalat, ahhoz már idén el kéne kezdeni az ehhez szükséges beruházások előkészítését.
Az Airbus közölte, hogy az évtized közepére már tesztelné a hidrogén meghajtású technológiát egy módosított A380-as repülőgépen. A vállalat hosszú távú célja, hogy a kereskedelmi célú légi közlekedésben alacsonyabb károsanyag-kibocsátást érjen el - áll a CNBC cikkében.
Jelentős szerepet kaphat Európa széndioxid-mentes energiellátásában a hidrogén, amelynek zöld és kék jelzőkkel illetett előállításában is nagy lehetőségek rejlenek. A Goldman Sachs befektetési bank becslése szerint a hidrogén 2050-re a világ energiaszükségletének akár negyedét is fedezheti, ráadásul a következő évtizedben a hidrogén ára 70 százalékkal csökkenhet az olcsó megújuló energiaforrásokkal rendelkező országokban. Nem véletlen, hogy az Európai Parlament és a világ vezető energiacégei is látnak fantáziát az ezirányú fejlesztésekben.
Az MVM Csoporthoz tartozó MVM Mobiliti már tíz éve támogatja az alternatív közlekedés meghonosítását, a kapcsolódó infrastruktúrát, valamint az ehhez szükséges szolgáltatások fejlesztését. Ebbe tartoznak többek között a sűrített földgázzal (CNG), a hidrogénnel, illetve a cseppfolyósított földgázzal kapcsolatos technológiák is.
Nem régen fogadta el a kormány a Nemzeti Hidrogénstratégiát, amely kijelöli a következő évek irányát a hazai hidrogénfejlesztések számára, és meghatározza a legfontosabb irányokat és célokat. Ma pedig egy hidrogénes konferencián Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ismertette ennek a stratégiának a részleteit, de szóba kerültek a szabályozási nehézségek és a lehetséges EU-s pályázatok is az eseményen, illetve a hazai vállalatok képviselői is beszámoltak eddigi tapasztalataikról és terveikről.
Palkovics László innovációs- és technológiai miniszter adta át ma az első hazai hidrogéntöltőt, ami szimbolikus jelentősége mellett azt is mutatja, hogy Magyarországon is belendülhet ez az egyre népszerűbbé váló alternatív energiahordozó. A tavaly megalakult Nemzeti Hidrogéntechnológiai Platform ezzel kapcsolatban készítette el a Fehér Könyvet, amely egy összefoglaló szakmai dokumentum, és többek között felméri a hazai állapotokat, bemutatja a hidrogéntechnológia lehetőségeit, valamint fontos inputja lesz a Nemzeti Hidrogénstratégiának, amelyet jövő héten tárgyalhat meg és fogadhat el a kormány. A Platform irányítóbizottságának elnöke, Lepsényi István pedig további fontos részleteket is elárult lapunknak azzal kapcsolatban, hogy hogyan lenne hasznosítható hazánkban a hidrogén.
Az autógyárak elektromos autókkal terveznek, a fogyasztók viszont hibrideket vennének. Egyelőre nem egyértelmű a fejlődés iránya az autóiparban, ezért a gyártók szigetszerű tendenciák mentén haladnak előre. Az viszont biztos, hogy nagy átrendeződések időszaka várható - derül ki a KPMG Globális Autóipari Vezetői Felmérésének legfrissebb jelentéséből.
A Nikola Motor hidrogénhajtású kamionokat dobna piacra 2020-ban, a projekt már annyira előrehaladott fázisban van, hogy egy 18 hónapos tesztelést követően a tömeggyártást is megkezdené a startup.
A szigorodó szabályozás miatt egy olyan háború közeleg, amivel csak nyerhet az emberiség. Az elektromos hajtás hívei csapnak majd össze azokkal az autógyártókkal, amelyek a hidrogénhajtásban látják a jövőt. Az egyik oldal árammal, míg a másik oldal hidrogénnel hajtaná meg az elektromotort. A tét hatalmas, a győztes technológiát támogató gyártók és országok akár évtizedekre is vezető szerephez juthatnak. Egyelőre az elektromos autóknak áll a zászló, de az ivóvízkészletek rohamos csökkenése megfordíthatja a küzdelem menetét. Egy biztos, bármelyik megoldás is kerekedik végül felül, egy élhetőbb világot nyerünk vele.
Az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményei percről percre számolunk be.
Feltartóztatták a tankert.
Alapvetően jó világ jöhet.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?