A Volkswagen németországi üzemeiben hétfőn figyelmeztető sztrájkba lépnek a dolgozók az IG Metall szakszervezet felhívására. Ez az első jelentős munkabeszüntetés 2018 óta a vállalat hazai gyáraiban, ami jól mutatja a cég és alkalmazottai közötti feszültség fokozódását - írja a Reuters. A Volkswagen közleménye szerint a cég tett lépéseket az ügyfelek alapvető ellátásának biztosítására és a sztrájk hatásainak minimalizálására.
A Schaeffler globális autóipari beszállító jelentős átszervezéseket hajt végre európai gyártókapacitásainak optimalizálása érdekében, ennek részeként a leálló angliai termelését Magyarországra telepíti át: a vállalat Szombathelyen bővíti a kuplunggyártást.
A Siemens 2026 végéig bezárja ipari áramellátó üzemét Bécsben - írja az ORF Burgenland.
A Stellantis autópari konszern bejelentette, hogy bezárja a Vauxhall lutoni furgongyártó üzemét, ami körülbelül 1100 munkahely megszűnését eredményezheti. A vállalat az elektromos furgonok gyártását az Ellesmere Port-i üzemében kívánja összpontosítani. A döntés hátterében az elektromos járművekre való átállás kihívásai és a szigorú brit szabályozás állnak - tudósított a BBC.
A Bosch bejelentette, hogy a vállalat hamarosan akár 5500 munkahelyet is megszüntethet.
A Volkswagen németországi üzemeiben december 1-jétől munkabeszüntetésre kerülhet sor, miután a szakszervezet és a vállalat vezetősége között megtartott bértárgyalások nem hoztak eredményt. Az IG Metall szakszervezet képviselői a gyárbezárások miatt aggódnak, mivel a menedzsment nem zárta ki ennek lehetőségét, írja a Reuters.
Nagyon nem úgy alakulnak az értékesítési és a profitszámok az európai autógyártóknál, mint ahogy arra a menedzsmentek számítottak, a kínai konkurencia hatékonyabban gyárt, erre reagálva sorra jelentenek be költségcsökkentési terveket az európai cégek. A Mercedes-Benz is komoly költséglefaragást tervez.
Az olasz kormány és a Stellantis képviselői, valamint szakszervezeti vezetők csütörtökön Rómában tárgyaltak az ország autóparának helyzetéről. A megbeszélésen a Stellantis megerősítette, hogy nem tervez gyárbezárásokat vagy tömeges elbocsátásokat Olaszországban.
Nem talált vevőt brüsszeli e-autó üzemére az Audi, a cég ezért kedden bejelentette, hogy befejezi a befektető aktív keresését.
Nagy visszhangot generált a Volkwagen üzemi tanácsának vezetője, mikor közölte, hogy a német autógyártó nem egy, hanem három gyárat tervez bezárni Németországban. Már az is drasztikus lépésnek tűnt, hogy a Volkswagen egyáltalán gyárat zárna be Németországban - hiszen a vállalat története során nem volt erre példa - nem, hogy rögtön hármat. Ugyan a gyártó egyelőre nem jelölte meg konkrétan, hogy mely gyárak lehetnek érintettek, már most lehet arra következtetni, hogy potenciálisan mely üzemekre leselkedhet nagyobb veszély.
Két francia gyárat bezár a Michelin – erősítette meg az abroncsgyártó a híreket a Reuters tudósítása szerint.
A Volkswagen szerdán jelezte, hogy kész tárgyalni az összes németországi telephely jövőjéről és a kényszerű elbocsátások elkerüléséről - közölte az IG Metall szakszervezet, miután a bérekről és a gyárakról folytatott tárgyalások második fordulója véget ért.
A Volkswagen és a szakszervezetek újabb tárgyalásra készülnek a vállalat tervezett átszervezéséről, amely többek között gyárbezárásokat és elbocsátásokat foglal magában.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Handelsblatt megszerzett egy igazgatósági dokumentumot, ami alapján a Volkswagen a következő években a költségcsökkentések nagy részét bércsökkentéssel akarja elérni, írja a Reuters.
Hónapok óta keresik a vevőt a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi márka brüsszeli üzemére, most úgy tűnik, van egy potenciális vevő, a konszern tárgyalásokat folytat egy haszongépjármű gyártóval, írja a Reuters.
Az Audi brüsszeli gyárának bezárása egyre valószínűbb, miután a vállalat nem talált megfelelő befektetőt vagy alternatív felhasználási lehetőséget az üzem számára. A gyár bezárása mintegy 3000 munkavállaló elbocsátását jelentheti, és ez lehet az első olyan Volkswagen-gyár Európában, amelyet bezárnak - közölte az Electrive.
Egyelőre vizsgálják a súlyos balesetet.
"A tűzszünet a semmibe vezető út".
Neves hazai szakembereket kérdeztünk.
Az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményei percről percre számolunk be.
Alapvetően jó világ jöhet.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?