A tavalyi áremelések után 2023 elején ismét jelentősen növelték töltési díjaikat a hazai elektromobilitás szolgáltatók, melynek mértéke szolgáltatótól és helyszíntől függően akár a 100 százalékot is meghaladhatta. A szolgáltatók kényszerhelyzetben vannak, és nehéz döntést kellett hozniuk, amikor a különböző helyszíneken más-más tarifát vezettek be az energiaár jelentette probléma kezelése érdekében – mondta el lapunknak Dékány Géza, az Optimum Way Kft. ügyvezetője, aki szerint a hosszú távú megoldást szabályozásbeli változások, illetve az „okos szolgáltatók” megjelenése jelentheti majd. Ha nem sikerül a nyilvános és nem nyilvános tarifákat közelíteni egymáshoz, a nyilvános töltőhálózatok a kis kihasználtság miatt akár meg is szűnhetnek.
Az idei évben több fordulat is felrázta az egyébként is intenzív növekedésben lévő elektromos töltők piacát. Májustól néhány kivételtől eltekintve gyakorlatilag megszűnt az elektromos autók ingyenes töltése Magyarországon, amely növelte a piaci szereplők motivációját a töltőinfrastruktúra fejlesztésében. Ezt a versenyt tovább élénkíti egy olyan új szereplő, amely anyacége révén ki tudja használni többek között a villamosenergia termelésből adódó szinergiákat.
Nem egységes a magyarországi elektromosautó-töltők piaca, ahány hálózat, annyi szokás, és bár sok helyen ingyenes a szolgáltatás, egyre több üzemeltető cég vezet be tarifát, elsősorban a nagyobb teljesítményű állomásain - írta szombati lapszámában a Népszava.
Az NKM Mobilitás Kft. 33 e-töltő telepítéséről és üzemeltetéséről állapodott meg a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel. A töltőket országszerte 17 áruháznál lehet majd igénybe venni.
Az elektromos autókkal közlekedőket segíti a Google legújabb fejlesztése. Igaz nem mindenhol lesz elérhető az új funkció, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban indul el elsőként.
Ultragyors elektromos töltővel szerelte fel budapesti, Nagyszőlős utcai töltőállomását a Mol. A társaság ígérete szerint az itthon egyedülálló töltési teljesítményű eszközt hamarosan továbbiak követik Magyarországon és a régióban.
Elektromos gyorstöltők skandináviai városokban történő telepítésére közös vállalkozást indított az E.On és a dán Clever 50-50 százalékos részesedéssel.
A Nemzeti Közművekhez tartozó NKM Mobilitás Kft. a Sormáson, az M7-es autópálya lehajtótól két kilométerre található István Parkhotel és Étterem parkolójában létesítette az első vidéki villámtöltő központját, ahol egyszerre akár kilenc autó tudja igénybe venni a töltőket.
Idén 600 új, elektromos autókhoz szükséges töltőállomás építése van folyamatban - mondta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke kedden az M1 aktuális csatornán.
A Shell megvásárolta az egyik legnagyobb európai elektromos töltőpontokat üzemeltető társaságot, a NewMotion nevű holland társaságot.
A lakosság otthoni, teljes körű szolgáltatójává kíván válni az NKM Nemzeti Közművek Zrt. A társaság több elgondolás előkészítésén is dolgozik, és nyit az e-mobilitás felé is, ennek jegyében év végéig körülbelül 100 e-töltőt szeretnénk telepíteni az országban - mondta a Világgazdaságnak Kóbor György, az állami társaság elnök-vezérigazgatója.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Olajraktárt ért támadás az éjjel.
Vidéken várhatóan 10% alatti szobaár-emelkedést bír majd el a piac
Mozgalmas esztendő volt, annyi biztos.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?