A MOME Innovációs Központja már második alkalommal készített átfogó kutatást a design üzleti felhasználásának lehetőségeiről és felmérte a vállalatok design-érettségét is. Míg tavaly csak hazai vállalatvezetőket kérdeztek, idén már szlovák és lengyel cégek is a kutatás fókuszába kerültek. A három ország eredményei nagy hasonlóságot mutatnak, és összességében elmondható, hogy közepesen fejlett design-kompetenciákkal rendelkeznek, egyelőre nehezen látják a vezetők hogyan segíthetne az átfogó design szemlélet alkalmazása az üzleti eredmények javításában. A kutatást bemutató rendezvényen erre is választ kaphattak: egy mozi és egy Michelin-csillagos étterem már bizonyított.
Kelet-Közép Európában egyedülálló tantárgyat fejlesztettek ki a MOME oktatói, amely kifejezetten a kreatívipar igényeire válaszolva adja át az üzleti szemléletet a hallgatóknak. Az egyetem a Portfolio-t arról tájékoztatta, hogy a Business to Design (B2D) oktatási program megvalósításában a szektor elismert szakemberei, vállalkozói, a MOME alumnija, valamint meghívott nemzetközi előadók is részt vesznek. Különlegesség, hogy az oktatási program a tanterv része, így minden alapszakos hallgató számára kötelező tárgy.
2022-ben is kutatást készít a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról, amelyben arra keresik a választ, hogy milyen mértékben használják a régió vállalatai a designt működésük különböző területein. A Portfolio a kutatás kapcsán az Innovációs Központ vezetőjét, Lasma Ivaskát kérdezte arról, hogyan látja a magyar cégek design-érettségét, mikor érdemes ennek a területnek bekapcsolódnia a termékfejlesztésbe, és arról, hogy mit vár az idei felméréstől.
Idén második alkalommal készít kutatást a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról. Az Innovációs Központ az egyetem kutató, fejlesztő, innovációs egysége, és egyben Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív-innovációs központja is. A kutatásban arra keresik a választ, hogy milyen mértékben használják a régió vállalatai a designt működésük különböző területein, legyen szó formatervezésről, ügyfélszerzésről vagy akár stratégiáról.
A MOME és a Mercedes-Benz együttműködése idén ünnepli a 20. évfordulóját. A stratégiai partnerség az évtizedek alatt folyamatosan fejlődött, az együttműködés keretei és lehetőségei is tágultak. A hallgatók a Mercedes vezető tervezőinek segítségével és szakmai útmutatásával a legmodernebb eszközökkel tervezik a jövő közlekedési eszközeit. Idén nyáron Gorden Wagener, a német prémiummárka vezető tervezője nyitotta meg a MOME Mobility Design Lab-et, ahol a diákok az autók mellett buszokat, drónokat, sőt léghajókat is terveznek. A kreatív elképzelések a technológia fejlődésével már nem agyagmodellekben öltenek testet, hanem a kiterjesztett valóságban tökéletesíthetik terveiket a hallgatók. Hazai designerek munkái a mindennapi forgalomban lévő autókon is visszaköszönnek, tovább erősítve a magyar tervezők nemzetközi elismertségét.
2022. október 7-én BUILDING ON ART / A MŰVÉSZETRE LEHET ÉPÍTENI címmel szakmai találkozó zajlott le az Art Market Budapest kísérőeseménye, az Inside Art nemzetközi művészeti konferencia keretében a Bálna Budapest épületében. A szakmai eseményen az alapítók bejelentették a BUILDING ON ART, HUNGARY elnevezésű együttműködési platform létrehozását, amelynek célja, hogy a magyarországi beruházások esetében elterjedt gyakorlattá váljon műalkotások valamilyen formában történő befogadása.
A MOME két évtizede kapcsolódott be az európai autóipar tervezőmunkáiba, húsz évvel ezelőtt kötött stratégiai partnerséget a Mercedes-Benz AG-val, amelynek keretében a német prémiummárka vezető tervezői tartanak rendszeres kurzusokat a budapesti campuson. A kreatív gondolatok a mindennapi forgalomban lévő autókon is visszaköszönnek, tovább erősítve a magyar tervezők nemzetközi elismertségét. A régióban egyedülálló Mobility Design Lab megnyitása lehetőséget teremt arra, hogy a hazai designerek akár a kiterjesztett- és virtuális valóság eszközeivel még változatosabb feladatokat oldjanak meg, és egyre nagyobb hozzáadott értékkel járuljanak hozzá az európai autóipar fejlődéséhez.
A régióban elsőként mutatott be kutatást a MOME Innovációs Központja a design üzleti felhasználásáról. Az Innovációs Központ az egyetem kutató, fejlesztő, innovációs egysége, és egyben Közép-Európa egyik legnagyobb kreatív-innovációs központja is. Most publikált, Use of design in business című kutatásukból kiderül, hogy a design elsősorban akkor számít a magyar cégeknél, ha termékfejlesztésről, ügyfélszerzésről vagy marketingtevékenységről van szó.
A világ legszebb épületeként hivatkoznak a Dubajban nemrég átadott jövő múzeumára. A rozsdamentes acélból készült és üvegszálakkal borított épületen arab nyelvű idézetek olvashatók, belül pedig hét szinten mutatja be az emberiség jövőjével kapcsolatos elképzeléseket.
November elején nyit a lakberendezési kiállítás a HUNGEXPO-n
A kreatív ipar Magyarországon jelentős mértékben, közel 3,7 százalékkal járul hozzá az ország GDP-jéhez, a foglalkoztatottak 4,4 százalékát adja. Noha évek óta látszik, hogy az iparágon belül a divat és a design egyre bővülő piac, egészen 2019-ig kellett arra várni, hogy létrejöjjön hazánkban az első, erre a két iparágra fókuszáló kockázati tőkealap. Utánajártunk, mi történt az indulás óta, hány megvalósult befektetésnél tart a Hiventures, és hogy hogyan érintette a kreatív szakmát a koronavírus okozta gazdasági válság.
2021-ben 18. alkalommal rendezi meg a Budapest Design Weeket a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a Magyar Formatervezési Tanács (MFT). A rendezvénysorozat, melynek központi témája a New Standards lesz, október 8. és 17 között hibrid formában valósul meg.
A Magyar Formatervezési Tanács idén is meghirdeti Design Menedzsment Díj pályázatát. Az elismerésre a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit intézményeket. Az egymillió forinttal járó díj célja elismerni a designtudatos szemléletben, a design alkalmazásában és szakszerű menedzselésében élen járó szervezeteket.
A design kifejezést elsőre kevesen társítanák a banki szolgáltatásokkal, azonban IT oldalról már talán könnyebb csatolni a témát: az utóbbi években a design kompetencia a digitális transzformáció egyik legfontosabb területévé vált, ugyanis az ügyfélélményt csak akkor tudják növelni a bankok, ha megismerik az igényeket és az alapján tervezik meg folyamataikat. Ebben a tervezési folyamatban kap kulcsszerepet a design.
Több egyetem működése is alapjaiban változik meg a Fokozatváltás a felsőoktatásban elnevezésű kormányzati stratégia keretében. A folyamat formai része most zajlik, de az eredményesség évtizedes távlatban lesz mérhető - mondta a Portfolio-nak Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet (MOME) felügyelő alapítvány kuratóriumának leendő elnöke, aki úgy látja, hogy a közeljövő nagy sikertörténetei a dizájn, a technológia és az üzlet határterületein jönnek létre. Ezért is szükséges, hogy közeledjen egymáshoz az alkalmazott művészetekkel foglalkozó egyetem és az üzleti szféra, a nagyvállalatok mellett a kkv-kat is megcélozva.
Breuer Marcellnek úgy életében, mint halála után is nagy hatása volt a design világára, írja a Guardian nyomán a műtárgy.com.
Estig nem is várható javulás.
Nem volt unalmas az év a hazai távközési szektorban.
A miniszterelnök szerint a deficit csökkentése a magyar gazdaság érdeke. 3% feletti hiánnyal gazdálkodni, nagyon nehéz.
Mélyülnek a kapcsolatok.
Intenzív szakaszában van a háború.
Bojinka Miklós 22 évesen alapította első cégét.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?