A Temu és a Shein teljesen felforgatták az európai online kereskedelmet. Ezt nem csak a Magyarországon is jelentős piaci részesedéssel bíró régiós szereplők érzik, de a piacvezető ár- és termék összehasonlító oldal, az Árukereső.hu is, amely szintén cseh tulajdonban van. David Chmelařral, cég anyavállalatának, a Heureka Groupnak a vezérigazgatójával beszélgettünk a magyar online kereskedelmi piacról, a kínai trónkövetelőkről, a Google piaci fölényéről és az Árukereső.hu hazai terveiről.
Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése után válhat a sikeres magyar startup tulajdonosává.
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll - többek között erről beszélt Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere a Mastercarddal közösen készített Digitális Kereskedelmi Körkép bemutatóján.
Ma járt le a webshopok felkészülési határideje, csütörtöktől minden online kereskedőnek fel kell tüntetnie a Magyar Postát, mint választható logisztikai partnert a felületén. A jogszabály komoly vitát szült szakmai berkekben, sokan a Posta helyzetbe hozásáról beszéltek, amely enélkül nem biztos, hogy meg tudná állni a helyét az erős versenyben. Milyen megfontolásból döntött a kormány az új szabályozás mellett? Képes lesz a Posta kezelni a megnövekedett csomagvolument? Miért éppen 2 ezer forintért viszik ki a 10 kilogrammnál kisebb súlyú csomagokat? Többek között ezekről kérdeztük Balczó Barnabást, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatóját.
Rendkívüli változásoknak vagyunk tanúi az online kereskedelemben nem csak itthon, de globálisan is. A kínai webshopok agresszív és nyilvánvalóan fenntarthatatlan terjeszkedéssel letarolták a piacokat, sok országban forgalmukat tekintve megszerezve az első helyet. Emiatt a magyar piacot domináló cseh, lengyel és román cégeknek is főhet a feje. Közben a magyar kormány arra készül, hogy helyzetben hozza az állami logisztikai szolgáltató Magyar Postát. Hogy milyen jövő áll a kisebb magyar webshopok előtt, mit jelent a Posta versenyelőnye és miért nő a kiszervezett logisztikai piac arról Táncsics Andrást, a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.
A GLS Hungary 300 településen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet és a jövőben a hálózatbővítésének fókusza a kisebb településekre irányul - közölte a cég.
A GLS Hungary bejelentette, hogy üzembe helyezte ezredik csomagautomatáját, amelyet a budapesti Allee bevásárlóközpontban telepítettek. A korábban kihelyezett eszközök bővítése mellett a cég tovább folytatja az ütemezett hálózatbővítés.
Miközben a koronavírus-járvány felpörgette, majd a háború és az elszálló infláció lefékezte az online kereskedelmet, a magyar piacon egyre nagyobb lett a verseny. A forgalom növekedésére valószínűleg várni kell 2023 második feléig, amikor némiképp lassulhat az infláció. Az elmúlt pár évben robbanásszerűen megnőtt a csomagautomaták száma a nagyobb városokban, de még mindig a futárral történő szállítás a legnépszerűbb mód. Balázs Attilával, a GLS Hungary frissen kinevezett ügyvezetőjével beszélgettünk.
Karbantartják az MPL csomagautomatákat, ezért egy darabig nem lehet azokat használni - írja a Magyar Posta.
Egy újszülött, de dinamikusan növekedő piacra lépett be a 2010-es évek közepén a Foxpost, amely észt licenszet, magyar menedzsmentet és tőkét egyesít magában. A csomagautomatás megoldás prognózisuk szerint hamarosan népszerűbb lesz a házhoz szállításnál is – lévén olcsóbb, egyszerűbb és környezettudatosabb kézbesítést tesz lehetővé.
A magyar e-kereskedelemet egyre inkább a csehek, a szlovákok és a románok uralják. A kiscsomag-logisztikai piac a pandémiától függetlenül is dinamikus fejlődésben van. A ma elterjedt házhoz szállítás fokozatosan háttérbe szorul, aminek a helyét a csomagautomaták vehetik át. "Ebben az évben, amikor elindultunk, kb. 160 db csomagautomatánk volt, amit megdupláztunk, most novemberben 340 van, és jövő év végére ez 1000 darab lesz. Az idei év végére Magyarországon a lakosság 70 százalékának 7 percre lesz egy FoxPost-csomagautomata autóval. Jövő év végére pedig 7 perc lesz, gyalog" – mondja Bengyel Ádám a FoxPost vezérigazgatója, akivel az iparág bővülési lehetőségeiről, legnagyobb kihívásairól, az Amazon hazai megjelenésének lehetséges idejéről, a rögös vállalkozói környezetről, az új telephelyükről, és a kényelem definíciójáról is beszélgettünk.
Beköltözött az első nagy bérlő a HelloParks maglódi ipari és logisztikai megaparkjának most elkészült első létesítményébe. A csomagautomata-hálózatáról ismert FoxPost 8400 négyzetméteres területet vesz igénybe, ahol már meg is kezdte az 1,5 millió eurós beruházást jelentő csomagszortírozó gépsorok telepítését, amivel napi kapacitása közel a tízszeresére növekszik - szerepel a Futureal közleményében.
Hatalmas átalakulás előtt áll a kiscsomag-logisztikai piac, nemcsak az online rendelések száma növekedhet drasztikusan, de még a választható kiszállítási módszerekben is egyre szélesebb körű, és jobban automatizált lehetőségek terjednek el. A drága élő munkát, a futáros házhoz szállítást váltják fel a csomagautomaták, és hamarosan akár a robottechnológia teheti még kényelmesebbé és olcsóbbá a rendelések menetét. Bengyel Ádámmal a Foxpost vezérigazgatójával beszélgettünk a jövőbeli kilátásokról, az átalakuló erőviszonyokról és arról, hogy ha tovább nőnek a vezető csomagautomata-hálózatok, akkor az új belépőknek vajon marad-e még hely a terjeszkedésre.
Az élelmiszerek különösen nehéz logisztikai feladatot jelentenek a házhoz szállítási szolgáltatásokon belül, a csehországi Alza ezért úgy döntött, hogy csomagátvevő automatákba is elkezdi kiszállítani a megrendelt élelmiszereket, akár a fagyasztott termékeket is - írja a G7.
Te milyen terméket rendeltél utoljára online? Házhozszállítást kértél vagy csomagponton, esetleg csomagautomatából vetted át? Ezek az elsőre jelentéktelennek tűnő vásárlói döntések óriási hatással vannak az online kiskereskedelemhez kapcsolódó csomagszolgáltatások piacának alakulására. Sokak számára az online vásárlás a házhozszállítással kapcsolódik össze, azzal, hogy a saját ajtónkban vesszük át az árut, noha a megrendelt csomag átvételére egyre több megoldási lehetőség adódik. Hogy pontosan milyen irányba halad a piac és hogyan fognak eljutni hozzánk a megrendelt csomagok a jövőben, arról a Foxpost és a GKI szakértőivel beszélgettünk.
Őrült tempót diktál az online kereskedelem, melynek köszönhetően egyes csomagátvételi pontok üzemeltetői és a szállítmányozó cégek is növekedni tudtak. Sokszor egy piacként tekintünk rájuk, mégis egészen más jövőképe lehet egy házhoz szállító, és egy csomagátvételi pontokat üzemeltető vállalatnak. Természetesen a verseny is nagy közöttük. Vajon meddig fenntartható, hogy a futárok egyesével viszik házhoz a rendelt árukat, ahelyett, hogy egy nagy automatába szállítanának több százat egyszerre? És vajon tényleg kivezetnék a webshopok az ingyenes házhoz szállítást? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk Bengyel Ádámmal, a Foxpost alapító-vezérigazgatójával, aki elmondta azt is, hogy ebben az évben 40 százalékot nőttek, és két éven belül már több mint 600, vagyis mintegy négyszer annyi automatát terveznek üzemeltetni, mint idén. A budapesti lakóparkoknál, és akár irodaházaknál lévő Foxpost automaták mellett, nem elképzelhetetlen, hogy nemsokára minden nagyobb településen is találkozunk a piros csomagátvevő szekrényekkel.
Balesetek történtek, a forgalom torlódásáról jött jelentés.
Budapesten adták ki, nagyobb mennyiségű hó jöhet.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?