Új stratégia alapján építenék újra a magyar bor nemzetközi hírnevét

Új stratégia alapján építenék újra a magyar bor nemzetközi hírnevét

2022 nyarán nevezték ki nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosnak Rókusfalvy Pál borászt, kommunikációs szakembert, korábbi rádiós és televíziós műsorvezetőt. A hazai borágazat ismerői szerint a feladat könnyűnek semmiképp sem nevezhető: az elmúlt évtizedekben több próbálkozással találkozhattunk már, stratégiák születtek és tűntek el szinte nyomtalanul, miközben sokszor még borrégiókon belül sincs egységes marketing, a pincészetek jóval kisebb kérdésekben sem jutnak egységes álláspontra.

St. Andrea: érik a generációváltás az egri csúcsborászatnál

St. Andrea: érik a generációváltás az egri csúcsborászatnál

A St. Andrea borászat története annyiban mindenképpen sajátos, hogy egy elsőgenerációs borász vezeti, akinek saját bevallása szerint az üzleti ismereteit elsősorban a vállalkozói lét formálta. A generációváltás a pincészetnél emiatt nem megoldandó problémaként, hanem inkább lehetőségként, a fejlődés következő lépcsőfokaként jelenik meg, hiszen a fiatalok bevonásával a borászati -, a szőlészeti - és a menedzsment-ismeretek együttesen jelennek meg a napi munkában és a döntéshozatalban. A sikeres folyamatban szerepet játszott a kényszer mellőzése, a közös döntéshozatal, valamint az is, hogy az új generáció elképzeléseit el tudta fogadni és támogatandónak tartja a pincészet pénzügyi partnere, az MBH Bank.

Így tarolhatná le a magyar bor a világot

Így tarolhatná le a magyar bor a világot

A magyar bor „sztoriját” kellene megtalálni ahhoz, hogy a hazai pincészetek sikerrel szerepeljenek az exportpiacokon, és magasabb árakat tudjanak elérni az értékesítés során – mondta el Héjja Csaba, az MBH Bank Agrár és Élelmiszeripari Üzletágának stratégiai elemzője az Alapvetés Podcastban.

Bod Péter Ákos: sohasem késő kimondani, hogy baj van

Bod Péter Ákos: sohasem késő kimondani, hogy baj van

Már meghallgatható a Portfolio Checklist hétfői adása. A műsor első részében azt jártuk körbe, hogy tényleg egy gazdaságszerkezeti átalakulás kellős közepén vagyunk-e és elkövetjük-e azokat a hibákat, amelyeket az ország 1950-es és 70-es években elkövetett az erőltetett iparosítással. Vendégünk volt Bod Péter Ákos egyetemi tanár, a Magyar Nemzeti Bank korábbi elnöke. A második részben arról volt szó, hogy miért kerül válságba a magyar borágazat és egyáltalán mennyit lehet kérni a kiskereskedelemben egy elfogadható minőségű borért. Erről Braunmüller Lajost az Agrárszektor főszerkesztőjét kérdeztük.

Kedvezményes hulladékkezelési díjat alkudtak ki a borászok

Kedvezményes hulladékkezelési díjat alkudtak ki a borászok

A kormány a borászok kérését figyelembe véve, a rendkívül kiélezett borpiaci versenyben való eredményes helytállásuk elősegítése érdekében csökkenti a borosüvegek után a kiterjesztett gyártói felelősség keretében fizetendő díjtétel mértékét, ami nem fog nagyobb anyagi terhet jelenteni az ágazat szereplői számára az eddig fizetett termékdíjnál - jelentette be Nagy István agrárminiszter.

Milliós tételben is lehet jó bort készíteni: a lényeg a stabilan magas minőségen van

Milliós tételben is lehet jó bort készíteni: a lényeg a stabilan magas minőségen van

"Fontos feladatnak tekintjük megértetni a fogyasztóval, hogy az alacsonyabb árfekvésű, nagyobb volumenben készülő bor is lehet finom és minőségi. A milliós tételben készülő francia champagne-ok esetében a nagy mennyiség senkit nem rettent el: remélem eljutunk egyszer ide a magyar borok esetében is"  – mondta a Portfolio-nak Soltész Gergő, az egyik legnagyobb magyar borászatnak számító Ostoros Családi Pincészet tulajdonos-ügyvezetője. A cégnél  jelentős fejlesztések zajlanak, a hiányzó munkaerőt masszív gépesítéssel próbálják pótolni. Nem véletlenül: rendkívüli ütemben növekszik az eladott palackok száma, de érdemi változást tapasztalnak a magyarok kedvenc fajtáinál is. Az idei évi berlini borverseny aranyérme után, két hete az egyik legrangosabb francia borverseny legjobb fehérborának választották az Irsai Olivér borukat 96 ponttal.

90+ pontos borok a Jammertal Borbirtok kínálatában

90+ pontos borok a Jammertal Borbirtok kínálatában

A világ egyik legismertebb borkritikusa, Robert Parker alapította „The Wine Advocate" a villányi Jammertal Borbirtok Cassiopeia CF∗CIH 2015 és a Cassiopeia MCF∗CAPH 2015 tételeit 90 pontra, a Koh-I-Noor Merlot 2019 -et 91 pontra, míg a Koh-I-Noor Cabernet Sauvignon 2017 -et 92 pontra értékelte ez év januárjában. A The Wine Advocate ezt írja a 90-95 pontos értékelésről: "Röviden, ezek fantasztikus borok".

Ahol örülnek a klímaváltozásnak: új korszak jön a borászatokban

Ahol örülnek a klímaváltozásnak: új korszak jön a borászatokban

A szőlészet-borászat azon ritka területek egyike, ahol a klímaváltozás kedvező hatásokkal is jár, Magyarországon több borvidék esetében is tapasztalható már néhány előny, amely az éghajlat átalakulásával egyre jellemzőbbé vált az elmúlt években. Az összkép így sem egyértelmű: a szélsőségessé váló klíma a régi termesztési és borkészítési gyakorlatok újragondolására kényszeríti a borászokat, egyre problémásabb a szüret megfelelő időzítése, és komoly gondot okozhatnak a különböző borbetegségek is. Ezek a kihívások ugyanakkor egyelőre kezelhetők, cserébe pedig finomabb érés, részletgazdagabb ízvilág és elegánsabb, zamatosabb tételek jelentik az odafigyelő borászok jutalmát.

Borászatot vásárolt a BDPST Group

Borászatot vásárolt a BDPST Group

Megállapodást kötött a tokaji Patricius Borház Zrt. 100 százalékos tulajdonának megvásárlásáról a BDPST Group. A cégcsoport már eddig is jelen volt a borvidéken, ahol az Andrássy Kúria & Spat és annak éttermét üzemelteti.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Jön az új bónusz állampapír! Mutatjuk a kamatot
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.