Végéhez közeledik az építkezés az M6-os autópálya Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszán. A Magyar Építők videójából kiderül, hogy már a kopóréteget építik a sztrádán.
Lázár János építésügyi miniszter a Tranzit Fesztiválon tartott előadást szombaton, ahol a 444.hu beszámolója szerint beszélt az aktuális energiapiaci helyzetről, a tervezett beruházásbefagyasztás, és elhalasztás részleteiről, valamint a Paks 2 projektről.
Akkor érjük utol, vagy legalább érjük be az osztrák utak minőségét tervezhető időn belül, a mai technológiai ismeretink alapján, ha a következő években a bedolgozott aszfalt mennyiségét megduplázzuk - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Szíjj László a társaság alapító-tulajdonosa, aki megerősítette, hogy vállalatával érdeklődik az autópálya-koncesszió iránt. A vállalkozót kérdeztük a jachtbizniszről is és beszélgettünk arról is, hogy az üzletember kire hagyja a céget, ha elérkezne a generációváltás ideje. Azt is elárulta, hogy milyen külföldi terjeszkedésben gondolkodik cége.
Fontos és megfontolandó állításokat tett Surányi György az autópálya-vitában, amelyre érdemes az államháztartás szempontjából is válaszolni. A szerző egy olyan – az osztrák autópálya üzemeltetéshez hasonló – alternatívát javasol az autópályák fenntartására és működtetésére, amely véleménye szerint egyben az államadósságot is csökkentené mintegy 2000 Mrd forinttal. A javaslat szerint egy 100%-ban állami vállalat részére kellene az autópályák egy részét apportként átadnia az államnak, a fennmaradó részt pedig hitelből vásárolná meg ez a vállalat. Az így befolyó bevételből az állam mintegy 2000 Mrd forint adósságot tudna törleszteni, valamint a mindenkori folyó hiány is 0,5 százalékponttal kisebb lehetne a kamat- és a fenntartási költségek csökkenése miatt. Első pillantásra csábító a lehetőség az államkassza számára, örömmel társulna bármilyen kormány egy ilyen kedvező pénzügyi megoldáshoz. Közelebbről megvizsgálva a felvetéseket sajnos kiderül, a szerző kockázatos alapokra építi a koncepcióját.
Az ITM az országhatárig tartó M49 autóút és annak a Szatmárnémetiig való folytatásáról szóló magyar-román megállapodás kihirdetéséhez kéri az Országgyűlés egyetértését. Az előkészítés alatt álló fejlesztéssel már a harmadik gyorsforgalmi kapcsolat épülhet ki a szomszédos ország irányába.
Az eddigi 185,2 milliárdról 16,4 milliárddal 201,6 milliárd forintra növelte a kormány az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti-országhatár közötti 60 km-es autópálya szakaszra szánt EU-pénz összegét és közel ugyanennyivel csökkentette a projekt megtérülő projektköltségének kalkulált összegét – derül ki egy friss kormányhatározatból.
Sokat vár a lépéstől Donald Trump.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Elsőre talán nem is olyan nyilvánvaló.
Sokak szerint még novemberben eléri a mérföldkövet az árfolyam.
Milyen hatása lehet ha Donald Trump betartja ígéreteit?
Mit tehet a kormány?
Hallgasd meg az előzetest már most!