Lázár János elmondta, milyen beruházásokat dob ki a kormány

Lázár János elmondta, milyen beruházásokat dob ki a kormány

Lázár János építésügyi miniszter a Tranzit Fesztiválon tartott előadást szombaton, ahol a 444.hu beszámolója szerint beszélt az aktuális energiapiaci helyzetről, a tervezett beruházásbefagyasztás, és elhalasztás részleteiről, valamint a Paks 2 projektről.

Nyugat-Európa készen van, kelet felé kell építeni - Szíjj László a Duna Aszfalt terjeszkedési terveiről

Nyugat-Európa készen van, kelet felé kell építeni - Szíjj László a Duna Aszfalt terjeszkedési terveiről

Akkor érjük utol, vagy legalább érjük be az osztrák utak minőségét tervezhető időn belül, a mai technológiai ismeretink alapján, ha a következő években a bedolgozott aszfalt mennyiségét megduplázzuk - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Szíjj László a társaság alapító-tulajdonosa, aki megerősítette, hogy vállalatával érdeklődik az autópálya-koncesszió iránt. A vállalkozót kérdeztük a jachtbizniszről is és beszélgettünk arról is, hogy az üzletember kire hagyja a céget, ha elérkezne a generációváltás ideje. Azt is elárulta, hogy milyen külföldi terjeszkedésben gondolkodik cége.

Varga Mihály: Surányi György autópálya-koncepciója kockázatos

Varga Mihály: Surányi György autópálya-koncepciója kockázatos

Fontos és megfontolandó állításokat tett Surányi György az autópálya-vitában, amelyre érdemes az államháztartás szempontjából is válaszolni. A szerző egy olyan – az osztrák autópálya üzemeltetéshez hasonló – alternatívát javasol az autópályák fenntartására és működtetésére, amely véleménye szerint egyben az államadósságot is csökkentené mintegy 2000 Mrd forinttal. A javaslat szerint egy 100%-ban állami vállalat részére kellene az autópályák egy részét apportként átadnia az államnak, a fennmaradó részt pedig hitelből vásárolná meg ez a vállalat. Az így befolyó bevételből az állam mintegy 2000 Mrd forint adósságot tudna törleszteni, valamint a mindenkori folyó hiány is 0,5 százalékponttal kisebb lehetne a kamat- és a fenntartási költségek csökkenése miatt. Első pillantásra csábító a lehetőség az államkassza számára, örömmel társulna bármilyen kormány egy ilyen kedvező pénzügyi megoldáshoz. Közelebbről megvizsgálva a felvetéseket sajnos kiderül, a szerző kockázatos alapokra építi a koncepcióját.

Még egy utolsó jóváhagyás, és épülhet a harmadik sztráda Erdély felé

Még egy utolsó jóváhagyás, és épülhet a harmadik sztráda Erdély felé

Az ITM az országhatárig tartó M49 autóút és annak a Szatmárnémetiig való folytatásáról szóló magyar-román megállapodás kihirdetéséhez kéri az Országgyűlés egyetértését. Az előkészítés alatt álló fejlesztéssel már a harmadik gyorsforgalmi kapcsolat épülhet ki a szomszédos ország irányába.

Itt a nagy döntés: még több EU-pénz megy Magyarország legnagyobb autópálya építésére

Itt a nagy döntés: még több EU-pénz megy Magyarország legnagyobb autópálya építésére

Az eddigi 185,2 milliárdról 16,4 milliárddal 201,6 milliárd forintra növelte a kormány az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti-országhatár közötti 60 km-es autópálya szakaszra szánt EU-pénz összegét és közel ugyanennyivel csökkentette a projekt megtérülő projektköltségének kalkulált összegét – derül ki egy friss kormányhatározatból.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.